Aktualności
30.03.2024

Kimera Evo38 Uniwersalny dziedzic

Włoskie Kimera Automobili kontynuuje, zgodnie z zapowiedziami, prace inspirowane dynastią rajdowych i sportowych samochodów Lancii ze szczególnym wskazaniem na model 037 z lat osiemdziesiątych. Najnowszą propozycją marki jest limitowane coupe Evo38, które idzie śladami przedstawionego blisko dwa lata temu Evo37.

Kimera Automobili stara się odpowiedzieć na pytanie o to, co by było, gdyby po roku 1992 Lancia nie zakończyła swojej kampanii rajdowej i jej wyczynowe oraz sportowe modele miały się świetnie do dnia dzisiejszego. Stara się odpowiedzieć, patrząc w przeszłość: model Evo37 z węglową karoserią i 4-cylindrowym, doładowanym silnikiem o mocy przeszło 500 koni wzorowany był na Lancii 037, a nad jego kształtem i charakterem pracowali specjaliści, którzy w latach osiemdziesiątych przygotowywali oryginał Lancii. Nie inaczej jest w przypadku tegorocznego Evo38: nowa maszyna jest ewolucją poprzednika, trzymającą się wiernie wszystkich założeń i korzeni w latach osiemdziesiątych.

Zdjęcie Kimera Evo38

Nowa, węglowa karoseria Evo38 z wielkim, postawionym niemal pionowo ogonem, została poprawiona pod względem aerodynamicznym. Przeprojektowano między innymi zderzaki i nadkola, w których pojawiły się nowe otwory. Samochód wyposażono w adaptacyjne zawieszenie, którego konstrukcję wzorowano po części na B-grupowych rajdówkach. Standardem będzie m.in. pokładowy system pozwalający na chwilowe zwiększenie prześwitu oraz węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Lekka konstrukcja auta, wykorzystująca w dużym zakresie elementy z włókien węglowych czy tytanu, ma pozwolić na zatrzymanie masy własnej na poziomie tylko około 1100 kilogramów. Tak samo, jak poprzednio, bazą dla Evo38 jest seryjna Lancia Beta Montecarlo, z której tak naprawdę wykorzystywana jest głównie sekcja z przedziałem pasażerskim.

Zdjęcie Kimera Evo38

Umieszczona centralnie, 4-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 2,15 została uzbrojona w sprężarkę mechaniczną oraz turbosprężarkę. Silnik kręci się do 7,5 tysiąca obrotów na minutę. Kimera mówi o mocy podniesionej do okolic 600 koni mechanicznych i momencie obrotowym co najmniej 580 niutonometrów, które przenoszone są stale na wszystkie cztery koła. Standardem jest 6-stopniowa, ręczna skrzynia biegów ze skróconymi względem Evo37 przełożeniami oraz regulowane z poziomu kabiny mechanizmy różnicowe z opcją przełączenia na napęd wyłącznie tylny. W przygotowaniu jest również 6-stopniowa, sekwencyjna przekładnia, która ma zapewnić wrażenia zbliżone do samochodów rajdowych. Ręczna produkcja modelu Evo38 zaplanowana jest na tylko 38 egzemplarzy.

Skomentuj na forumUdostępnij