Aktualności
12.04.2024

Ford Mustang Mach-E Przyśpieszenie akcji

Elektryczny Mustang Mach-E szykuje się na nowy sezon i odpowiada na rosnące potrzeby użytkowników oraz ruchy konkurencji. Po modernizacjach na rok 2024 model ten będzie jeszcze szybszy, jeszcze wszechstronniejszy, zajedzie jeszcze dalej i będzie wyglądał jeszcze atrakcyjniej, zależnie od wybranej wersji napędowej i opcji.

Elektryczny crossover noszący nazwę Mustang, czy to się komuś podoba, czy nie, zadomowił się już na rynku na stałe. Od premiery modelu, która miała miejsce pod koniec 2019 roku, usadowił się on wygodnie w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się elektryków na terenie USA i zaznaczył swoją obecność na terenie Europy, lądując w pierwszej dziesiątce m.in. w Niemczech. Już w listopadzie 2022 roku produkcja przekroczyła 150 tysięcy egzemplarzy. W tym roku Mustang Mach-E pojawi się w salonach sprzedaży w zmodernizowanej wersji, która ma być efektem reakcji między innymi na opinie zebrane bezpośrednio od dotychczasowych klientów.

Zdjęcie Ford Mustang Mach-E

Na terenie USA model będzie dostępny w czterech wersjach z napędem na tył lub obie osie i opcją instalacji baterii o większej pojemności: podstawowej Select, bogato wyposażonej Premium, usportowionej GT oraz terenowej Rally, którą wyróżnia m.in. podniesione zawieszenie. W każdym przypadku z tyłu znajdzie się nowy silnik elektryczny o poprawionych osiągach. W przypadku wariantu GT do wyboru będzie nowy pakiet stylistyczny Bronze Package oraz nowy pakiet poprawiający osiągi, Performance Upgrade (maksymalny moment obrotowy z tyłu podniesiony o 136 niutonometrów). Z tym ostatnim dostaniemy najszybszego, drogowego Mustanga Mach-E w historii: sprint od zera do 60 mil na godzinę w 3,3 sekundy i ćwierć mili w 11,8 sekundy z prędkością końcową ponad 183 km/h.

Zdjęcie Ford Mustang Mach-E

Na chętnych będzie czekało wyposażenie opcjonalne: sportowe fotele, adaptacyjne zawieszenie MagneRide, zaciski hamulcowe Brembo i różne systemy jazdy zautomatyzowanej. Największa paczka baterii ma teraz ładować się o jedną dziesiątą szybciej, niż poprzednio: ładowanie w zakresie 10-80% w najlepszym przypadku zajmie 36 minut. Zasięg Mach-E, zależnie od wersji i konfiguracji układu napędowego, wydłużono o co najmniej 16-32 kilometry. W najlepszym przypadku - model Premium z napędem tylnej osi i dużą paczką baterii - zasięg ma dochodzić do 515 kilometrów. Cennik zmodernizowanego Mustanga Mach-E na rynku USA zaczyna się od niespełna 40 tysięcy dolarów za wersję podstawową i kończy na prawie 60 tysiącach dolarów za wersję Rally (aktualnie to przedział 160-240 tysięcy złotych). Polski cennik Mach-E zaczyna się w tej chwili od promocyjnych 217 tysięcy złotych (po odjęciu dopłaty w programie "Mój elektryk"), a kończy na ponad 368 tysiącach złotych za wariant GT.

Skomentuj na forumUdostępnij