Porsche 911 Carrera - Pokolenie T-Hybrid
Po latach trwania wyłącznie przy silnikach spalinowych, pomijając różnego rodzaju prototypy, Porsche 911 w końcu poddało się elektryfikacji! Poddało się oczywiście na własnych warunkach: nowy model pokazał się jako hybryda, w której dodatkowe silniki elektryczne i akumulatory pracują przede wszystkim nad poprawą osiągów.
Dni panowania 911 generacji 992 są już policzone i dziś Porsche pokazało światu pierwszych kilka wariantów z serii 992 II. Najważniejszym samochodem w tym gronie jest 911 Carrera GTS z zupełnie nowym, hybrydowym układem napędowym, który wprowadza do drogowego 911 po raz pierwszy dodatkowe silniki elektryczne i akumulatory. Ale o tym za chwilę. Ofertę otwiera jak zwykle podstawowe 911 Carrera, które po modernizacji rozpoznamy przede wszystkim po nowych światłach, kształtach zderzaków i wlotów powietrza oraz cyfrowej desce rozdzielczej z zakrzywionym ekranem przed kierowcą na wzór modeli Taycan, Macan czy Cayenne. Istotą jestestwa 911 pozostaje umieszczony za tylną osią, 6-cylindrowy boxer z turbodoładowaniem, które przybiera różne formy zależnie od wersji napędowej.
Bazową, tylnonapędową Carrerę napędza sześciocilndrowy silnik z dwiema turbosprężarkami, którego moc podniesiono z 385 do 394 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy zatrzymał się na poziomie 450 niutonometrów. Coupe rozpędza się od zera do setki w 4,1 sekundy, a z pakietem Sport Chrono w 3,9 sekundy, i rozwija prędkość maksymalną 294 km/h. Jego ceny zaczynają się od 643 tysięcy złotych w wydaniu dwu- lub 2+2-osobowym (dodatkowe siedzenia z tyłu są bezpłatną opcją). Oprócz wspomnianych już wersji gamę 992 II na start tworzy również 911 Carrera Cabriolet, 911 Carrera GTS Cabriolet oraz napędzane na wszystkie cztery koła 911 Carrera 4 GTS, 911 Carrera 4 GTS Cabriolet i 911 Targa 4 GTS. Pierwsze sztuki 911 Carrera mają trafić do klientów późnym latem, a GTS pod koniec roku.
Największą gwiazdą wśród zmodernizowanych 911 jest hybrydowa Carrera GTS, którą poznamy między innymi po ustawionych pionowo łopatkach we wlotach powietrza w przednim zderzaku. Porsche w ramach zespołu napędowego o nazwie T-Hybrid zainstalowało tu zupełnie nowego boxera o pojemności 3,6 litra, rozkręcaną silnikiem elektrycznym turbosprężarkę (motor o mocy 15 KM pełni jednocześnie rolę alternatora), silnik elektryczny zintegrowany z 8-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, który dostarcza dodatkowe 150 niutonometrów i 54 KM oraz niewielki akumulator o pojemności skromnych 1,9 kWh, który wylądował pod przednią maską. Miejsce klasycznego akumulatora 12 V zajął lekki akumulator litowo-jonowy. Nowe technologie nie wiążą się z przesadną nadwagą: w stosunku do poprzednika GTS przytyło o 50 kilogramów.
Sam silnik spalinowy w GTS generuje 485 koni mechanicznych oraz 570 niutonometrów, które dzięki elektrycznej turbosprężarce dostępne są w znacznie szerszym zakresie obrotów. Moc systemowa układu napędowego dochodzi do 541 koni mechanicznych, to o 61 KM więcej od poprzednika. Hybryda w standardzie otrzyma tyle koła skrętne, nowy system stabilizacji przechyłów, adaptacyjne zawieszenie z prześwitem zmniejszonym o 10 milimetrów i felgi w rozmiarze do 21 cali. Porsche ma rozpędzać się od zera do setki w trzy sekundy i osiągać prędkość maksymalną 312 kilometrów na godzinę. Okrążenie Nordschleife: siedem minut i 16,934 sekundy. Elektrycznego trybu jazdy nie przewidziano. Cena bazowego GTS to 854 tysiące złotych. Cennik generacji 992 II zamykają odmiany 911 Carrera 4 GTS Cabriolet i 911 Targa 4 GTS, które wyceniono na 961 tysiąca złotych.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Carrera na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum