Porsche 911 GT3 - Dopasowane opcje
Porsche odsłoniło nowe wcielenie sportowego 911 GT3, modelu, który świętuje w tym roku swoje 25-lecie. Zmodernizowane coupe pozostało wierne wolnossącemu boxerowi i pierwszy raz zostało pokazane od razu w dwóch wersjach, które przyniosły szereg nowości. I znacznie podrożało względem poprzednika: bez dużo ponad jednego miliona złotych lepiej nie podchodzić.
Porsche nie czekało z premierą nowego 911 GT3 tak długo, jak poprzednio. Na model czekaliśmy tylko jakieś pięć miesięcy. Pod koniec maja zadebiutowało 911 Carrera generacji 992 II z hybrydowym układem napędowym, a razem z nim kilka innych wariantów, w tym 911 GTS. Sportowe GT3 po modernizacji pozostaje wierne tradycjom: nie mamy tu ani turbosprężarek ani pomocy ze strony silnika elektrycznego i dodatkowych baterii. Coupe zasila wolnossący, 6-cylindrowy boxer o pojemności czterech litrów, który kręci się do dziewięciu tysięcy obrotów na minutę. Silnik został przystosowany do najnowszych norm emisji spalin, co odbiło się na jego parametrach: maksymalna moc zatrzymała się na poziomie 510 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy spadł z 470 do 450 niutonometrów.
Do wyboru w dalszym ciągu mamy 6-stopniową, ręczną skrzynię biegów oraz 8-stopniowy, dwusprzęgłowy automat, które przenoszą całą moc na tylne koła. W obu przypadkach o jakieś 8% skrócono przełożenie przekładni głównej. Wśród nowości znalazły się aerodynamiczne elementy przedniego zawieszenia rodem z RS, przeprojektowane elementy karoserii i światła, odpinane zagłówki kubełkowych foteli, które uwolnią przestrzeń na głowę w kasku, cyfrowa deska rozdzielcza, a także po raz pierwszy w 911 GT3 pakiet Weissach, który obejmuje m.in. węglowe panele karoserii, węglową klatkę bezpieczeństwa, węglowe elementy zawieszenia tylnej osi i lżejsze felgi. Kubełkowe fotele mają teraz odchylane oparcia. Obok zwykłego GT3 pokazano również wersję Touring, która wyróżnia się przede wszystkim brakiem tylnego skrzydła. Model taki dostępny jest teraz z opcją instalacji tylnych siedzeń, o którą cały czas dopytywali się klienci.
Nowe 911 GT3 w najlżejszej konfiguracji, o ile tylko ktoś się na taką odważy, ma ważyć 1420 kilogramów. Z automatyczną skrzynią biegów rozpędzimy się do setki w 3,4 sekundy i rozwiniemy maksymalnie 311 km/h. Z ręczną, nieznacznie lżejszą skrzynią biegów: 3,9 sekundy i 313 km/h. Z automatem przekroczymy 200 km/h w niecałe jedenaście sekund, z manualem zajmie to prawie dwanaście sekund. Poprzednik pokonał Nordschleife w niecałe siedem sekund, nowego GT3 najwyraźniej jeszcze tam nie było. Ceny 911 GT3 generacji 992 II zaczynają się od około 1,1 miliona złotych, co oznacza wzrost aż o prawie 28% względem generacji 992 (865 tysięcy złotych w chwili debiutu w lutym 2021 roku). Opcje, których dokładne ceny w złotówkach nie są jeszcze znane: pakiet Weissach za 18 tysięcy euro oraz odpowiadający mu pakiet Leichtbau dla wersji Touring za prawie 34 tysiące euro.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 GT3 na forumPorsche 911 GT3 - prezentacjaPorsche 911 GT3 Touring - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum