
Xiaomi SU7 Ultra - Podium Nordschleife
Chińskie Xiaomi awansowało na miejsce trzecie wśród najszybszych samochodów, które w ostatnich latach zostały zmierzone na słynnym torze Nurburgring Nordschleife i znalazło się w ścisłej czołówce maszyn, jakie pojawiły się tam kiedykolwiek. Kilka tygodni temu marce udało się poprawić swój poprzedni wynik aż o prawie dwadzieścia pięć sekund.
Xiaomi odwiedzało Nordschleife już kilka razy, za każdym razem ze swoją sportową, elektryczną limuzyną SU7 w najmocniejszej specyfikacji Ultra. W październiku ubiegłego roku wersja prototypowa pokonała tor w czasie sześciu minut i 46,874 sekundy, a pierwszego kwietnia tego roku wersja seryjna zakończyła przejazd po siedmiu minutach i 4,957 sekundy, stając się najszybszym drogowym, 4-drzwiowym samochodem na Nordschleife. Tego samego dnia na tor wysłano również prototyp, ale jego wynik trzymano w tajemnicy aż do teraz. Chińskiej marce udało się urwać prawie 25 sekund! Podczas przejazdu toru o długości 20832 metrów przekroczono 340 km/h i zakończono go po sześciu minutach i 22,091 sekundy! W nowożytnej historii Nordschleife, które dopiero od 2019 roku prowadzi swój oficjalny ranking z podziałem na różne kategorie, lepsze czasy zanotowały tylko dwa inne samochody: Porsche 919 Hybrid Evo powstałe na bazie wyścigowego prototypu klasy LMP1 oraz elektryczny prototyp ID.R od Volkswagena. Porsche pokonało tor w oszałamiającym czasie 5:19,546! Volkswagen w 6:05,336.

Czym jest prototypowe SU7 Ultra? To samochód przygotowany na bazie wersji drogowej, który przeznaczony jest wyłącznie na tory wyścigowe. Maszyna odznacza się przede wszystkim: zmodyfikowaną pod względem aerodynamicznym karoserią (ponad 2140 kilogramów docisku), zmodyfikowanym zawieszeniem, wzmocnionym układem hamulcowym, lekkimi felgami ze slickami, klatką bezpieczeństwa, wypatroszoną kabiną oraz znacznie obniżoną masą własną, która ma dochodzić do około 1900 kilogramów. Na elektryczny układ napędowy składają się trzy silniki oraz akumulatory przygotowane przez chińskie CATL. Maksymalna moc eksperymentalnego prototypu Xiaomi ma dochodzić do 1550 koni mechanicznych. Osiągi: od zera do setki w niecałe dwie sekundy, od zera do 200 km/h w niecałe sześć sekund, od zera do 300 km/h w około piętnaście sekund i prędkość maksymalna przekraczająca 350 kilometrów na godzinę.

Model SU7, pierwszy samochód w historii Xiaomi, zadebiutował w końcówce 2023 roku, a jesienią ubiegłego roku zaprezentowano seryjną wersję SU7 Ultra. Elektryk dysponuje mocą prawie 1550 KM i zasięgiem dochodzącym do 630 kilometrów. Z okazji wyczynów na Nordschleife przygotowano teraz dwie nowe wersje: Track Package oraz Nurburgring Edition. Track Package sprowadza się do wydajniejszego akumulatora, zoptymalizowanych układów chłodzenia, hamulców, zmodyfikowanego zawieszenia, felgi i opon oraz karbonowych elementów nadwozia. Nurburgring Edition idzie jeszcze dalej. Otrzymamy tu również klatkę bezpieczeństwa, która zastąpi drugi rząd siedzeń, zmienioną aerodynamicznie karoserię i podwozie oraz kubełkowe fotele z wielopunktowymi pasami bezpieczeństwa. Produkcja SU7 Ultra w wydaniu Nurburgring Edition będzie limitowana do stu egzemplarzy (w tym tylko 10 na model rocznikowy 2025). Cena na rodzimym rynku: 814,9 tysiąca renminbi (aktualnie to równowartość niespełna 415 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: Xiaomi Xiaomi SU7 Ultra na forumXiaomi SU7 Ultra Prototype na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum