Morris Garages z Oxfordu, jeden z największych dealerów samochodów ze stale powiększającego się imperium Williama Morrisa, zaczynał działalność tuż po pierwszej wojnie światowej. Już w roku 1922 zakład MG kierowany przez Cecila Kimballa podjął się budowy pierwszych, sportowych aut na mechanizmach Morrisów, a dwa lata później rozpoczął regularną produkcję. Specjalnością firmy stały się małe, dostępne dla każdego auta z silnikami o pojemności w okolicach jednego litra. Tuż przed drugą wojną światową firma skłoniła się ku maszynom większym i bardziej komfortowych, a po wojnie produkowała jedne z ulubionych modeli Anglików: całe serie sportowych roadsterów. Z czasem MG włączono do British Motor Corporation, później British Leyland, Rover Group i koncernu niemieckiego BMW. W roku 2005 markę przejęło chińskie Nanjing, wykupione dwa lata później przez SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). Nowi właściciele reaktywowali firmę pod szyldem MG Motor.
Samochody marki MG