Być może słyszeliście o tym, że Christian von Koenigsegg nie lubi typowych hybryd. Są według Szweda zbyt ciężkie, mało efektywne, za drogie i w ogóle komplikują zbyt wiele rzeczy. Dlatego Koenigsegg przygotował własną hybrydę, która pod wieloma względami jest zupełnie inna od pozostałych. Maszynę nazwano Regera, co w jej ojczystym języku oznacza "królować".
Andy Palmer, który po latach kariery w Nissanie objął kilka miesięcy temu stanowisko prezesa Aston Martina nie pozwala ani na chwilę odetchnąć od brytyjskiej marki. W krótkim czasie ogłoszono model DB10 dla agenta Bonda, sportowe coupe Vantage GT3, torowego potwora o nazwie Vulcan i sprzedaż na naszym kontynencie luksusowej limuzyny Lagodna Taraf. A teraz to - DBX.
Bentley przed salonem samochodowym w Genewie robił wszystko, aby uśpić czujność swoich miłośników. Najpierw ujawnił nazwę swojego przyszłego SUV'a, która nie przez wszystkich musiała zostać potraktowana poważnie, a potem przedstawił odświeżonego Continentala GT, który mógł umknąć uwadze roztargnionych. A tu niespodzianka! Wczoraj wieczorem ujawniono koncept EXP 10 Speed 6.
Na ręce zarządu Volkswagena złożono wczoraj po raz trzeci w tym stuleciu nagrodę za europejski samochód roku. Został nim Passat generacji B8, który wyprzedził dość nietypowego C4 Cactusa od Citroena i klasę C z palety Mercedes-Benza. Ale limuzyna pokrzyżowała plany nie tylko konkurencji. Jej sukces odebrał również blask premierze konceptu Sport Coupe GTE.
Czy ktoś tęsknił za rakietami od Brabusa? Jeśli tak to mamy dla Was dobrą wiadomość! Niemiecki tuner jest już gotowy do wystrzelenia kolejnej z nich, dla której ponownie trzeba będzie poszerzyć skalę opisującą poziom wyrządzonych zniszczeń. Punktem wyjścia dla nowego modelu Rocket 900, bo o nim mowa, był Mercedes-Benz S 65 AMG.
W styczniu do listy sukcesów torowego SLS AMG GT3 dopisano kolejną wygraną w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju, ale dni niemieckiego ścigacza są już policzone. Już wkrótce maszynę zastąpi nowe dzieło AMG, które w tym tygodniu pojawi się na salonie samochodowym w Genewie. Mowa o modelu klasy GT3 na bazie drogowego coupe Mercedes-AMG GT.
Z wyeksponowaniem pojęć "reaktywny", "niebezpieczny" i "wyzywający" Lamborghini zapowiada na wystawę w Genewie prezentację nowego modelu. Oczekiwania rosną, ale wszystko wskazuje na to, że premiera wytraciła swój impet już kilka tygodni temu wraz z pojawieniem się zdjęć pewnego Aventadora z oznaczeniem SV. A tymczasem w wirtualnej rzeczywistości...
Porsche 911 z generacji na generację robi się coraz mocniejsze, coraz szybsze, coraz bardziej zaawansowane technologicznie i coraz większe. Pierwsza sztuka z 1964 roku, znana jeszcze jako 901, miała 4,16 metrów długości i ważyła 1080 kilogramów. Dzisiejsze, bazowe 911 Carrera jest dłuższe o 328 milimetrów i cięższe o 315 kilogramów. To ogromna różnica.
Hybrydy rządzą obecnie wśród najszybszych, drogowych i wyścigowych samochodów, ale nie znaczy to, że nie mają wielu przeciwników. Należą do nich między innymi Gordon Murray, ojciec słynnego McLarena F1 i James Glickenhaus, właściciel unikatowego Ferrari P4/5. Ten drugi ma już gotowe antidotum na hybrydy. To wyczekiwane od miesięcy SCG 003 o podwójnej osobowości.
Audi R8 tuż przed dziesiątymi urodzinami przechodzi w drugą generację, której tylko na pierwszy rzut oka brakuje efektu nowości. Auto zachowuje jednoznacznie rozpoznawalne kształty i proporcje, idzie stylistycznie drogą wyznaczoną przez małe TT, wyprzedza poprzednika pod każdym względem technologicznym i zaczyna karierę od widlastego silnika z dziesięcioma cylindrami.