Miniony rok był dla Saubera najgorszym okresem w historii startów marki w wyścigach Formuły 1, w której jeszcze w 2012 roku gościła kilkukrotnie na podium. Ekipa ze Szwajcarii po raz pierwszy nie zdobyła ani jednego punktu, a jej kierowców było stać tylko na jedenaste miejsca, zdobyte jedynie w dwóch wyścigach. Dlatego też w tym roku wszystko się zmienia.
Poza awariami i potyczkami wewnątrz zespołu w ubiegłym roku nie było siły, która zatrzymałaby bolidy Mercedesa na trasie eliminacji mistrzostw świata Formyły 1. Niemiecki zespół wygrał 16 wyścigów, sięgnął 18 razy po pole position, zdobył mistrzostwo konstruktorów oraz mistrzostwo i wicemistrzostwo kierowców. Nowy bolid, który ma utrzymać formę pokazano dziś na Silverstone.
Już w niedzielę na pętli Jerez ruszają pierwsze, oficjalne testy przed tegorocznym sezonem Formuły 1, co oznacza wysyp nowych bolidów. Jednym z najbardziej oczekiwanych jest z pewnością maszyna McLarena o oznaczeniu MP4-30, która zasilana będzie zupełnie nowym układem układem napędowym Hondy. Japończycy wracają do F1 po przerwie trwającej od końca 2009 roku.
Liczba marek, których specjalne projekty czekają ciągle na dołączenie do parku maszyn dostępnego w grze Gran Turismo 6 zaczyna się coraz bardziej kurczyć. Dzisiaj swoje obietnice wypełniło francuskie Societe des Automobiles Alpine, założone przez Jeana Redele, które obchodzi w tym roku sześćdziesiątą rocznicę swojej działalności.
McLaren Automotive zapowiada swoją drugą, światową premierę na zbliżający się wielkimi krokami salon samochodowy w Genewie. Nowa maszyna brytyjskiej marki będzie kolejnym pojazdem z rodziny, którą ponad pięć lat temu zapoczątkował MP4-12C, a którą kontynuują dzisiaj coupe i spidery 625C oraz 650S. Samochód o oznaczeniu 675LT zajmie miejsce głowy rodziny.
Peugeot połączył siły z włoskim producentem motocykli, firmą Bimota. Efekt współpracy dwóch dość odmiennych marek pokazano podczas wystawy Motor Bike Expo w Weronie we Włoszech. Jest nim specjalne wydanie sportowego coupe RCZ R, odróżniającego się pod wieloma względami od bazowego modelu, którym możemy wyjechać z salonów sprzedaży.
Toyota Motorsport kończy prace nad rajdowym coupe GT 86 CS-R3, które już wkrótce wyląduje w rękach pierwszych klientów. Przygotowywany u naszych zachodnich sąsiadów samochód pokazał się jako przecierający szlaki prototyp w zeszłorocznym Rajdzie Niemiec, który miał miejsce w sierpniu. Swoje pierwsze punkty za wyniki auto powinno zacząć zbierać latem.
Rośnie liczba marek uczestniczących w japońskiej serii wyścigowej Super GT. Klasa GT500 pozostaje zarezerwowana dla miejscowych marek, Lexusa, Hondy czy Nissana, ale w GT300 mamy również Toyotę, Subaru, McLarena, BMW, Mercedes-Benza, Porsche, Audi, Aston Martina i Lamborghini. W tym roku do tej drugiej grupy dołączy maszyna ze znaczkiem Lotusa.
Rajdy samochodowe od dłuższego już czasu nie należą do obszarów zainteresowań Porsche, choć marka ma z nimi bardzo bogatą historię. Przykład: Rajd Dakar, w którym z powodzeniem startowano w latach osiemdziesiątych, wygrywając w roku 1984 oraz 1986. Mimo, że taktyka marki nie uległa zmianie jej samochody możemy ponownie zobaczyć w serii WRC!
W czwartek rozpoczął się osiemdziesiąty trzeci Rajd Monte Carlo, pierwsza z trzynastu tegorocznych eliminacji mistrzostw świata, wśród których znajduje się także Rajd Polski. Dla Sebastiena Ogiera i Volkswagena to drugi rok z rzędu, w którym będą bronić tytułów mistrzów świata. W kierunku kolejnych zdobyczy poprowadzić ma nowa generacja Polo R WRC.