Henrik Fisker nie ma już z Fisker Automotive nic wspólnego, a jego hybrydowa Karma ma wrócić na rynek pod marką Elux oraz jako spalinowe WM. W nowych okolicznościach ścieżka kariery duńskiego stylisty połączyła się z działaniami amerykańskiej grupy Galpin, czego efektem był niedawny Mustang Rocket. Teraz Fisker zabrał się za grand tourera Aston Martina.
Bez Alonso, bez zespołu Caterhama, z nową Marusią nie gotową do odpalenia silników, Sauberem ciąganym po sądach, trapionym problemami technicznymi McLarenem, nowym serwisem internetowym i innymi przygodami w ten weekend rozpoczął się sześćdziesiąty szósty sezon mistrzostw świata Formuły 1. Na ten rok zaplanowano dwadzieścia eliminacji.
Do firm zainteresowanych autonomicznymi samochodami dołącza Italdesign Giugiaro. Włoskie studio widzi nowe technologie przede wszystkim w segmencie najbardziej luksusowych i największych maszyn, które stałyby się dosłownie jeżdżącymi biurami. Wizje te ucieleśnia koncept Gea, który w ramach przynależności do koncernu Volkswagena korzysta z systemów Piloted Driving.
Uczniowie szkoły Franca Sbarro ukończyli kolejny, wspólny projekt sportowego auta, których przybywa regularnie po kilka egzemplarzy rocznie. Nowy samochód stanął wśród innych, jedynych w swoim rodzaju pojazdów, firmowanych przez szwajcarskiego konstruktora, na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie. Auto przybrało imię Aria.
Audi uznało, że w drugiej generacji R8 nie będzie ani widlastej ósemki ani ręcznej skrzyni biegów. Silnik V8 nie pasuje już do wizerunku modelu, a na manuala w pierwszej serii decydowała się tylko garstka klientów. Tym samym alternatywą dla spalinowego silnika V10 w nowym wydaniu R8 będzie coś zupełnie innego: elektryczne R8 E-Tron.
Na tegoroczną wystawę samochodową w Genewie, która kończy się w niedzielę, studenci turyńskiego Istituto Europeo di Design przygotowali kolejną wizję sportowego auta przyszłości, zbudowaną jako model w skali 1:1. To już jedenasty projekt tego typu z IED, który tym razem powstał we współpracy z magazynem "Quattroruote". Nazwano go Syrma.
Honda oferuje je od kilkunastu lat, Toyota niedawno rozpoczęła produkcję na większą skalę, w kolejce z własnymi pomysłami ustawiają się od dawna BMW, Audi czy Mercedes-Benz, a Elon Musk otwarcie nazywa je "głupimi" i uważa za ślepą uliczkę: samochody z ogniwami paliwowymi. W tych samych rejonach porusza się również liczące na małą rewolucję NanoFlowcell.
Radical Sportscars działa już od blisko osiemnastu lat, ale na salonie samochodowym w Genewie zjawiło się w tym roku po raz pierwszy. Marka stałym bywalcom torów wyścigowych nie musi się przedstawiać. Uwagę tych, którzy jeszcze o niej nie słyszeli zwraca przede wszystkim rekordami na Nordschleife. Nowe coupe RXC Turbo 500 już szykowane jest na pobicie kolejnego.
Jeden z najbardziej popularnych i najbardziej utytułowanych, współczesnych samochodów wyścigowych klasy GT3 przechodzi na zupełnie nową generację, wobec której oczekiwania są jeszcze większe. Mowa o eksportowym hicie Audi Motorsport, coupe R8 LMS, które debiutowało pod koniec 2008 roku. Następca jest już gotowy i tylko tygodnie dzielą go od pierwszych startów.
Hot hatche Renault Sport z członem Trophy w nazwie, czyli najbliżej związane z samochodami wyścigowymi, używanymi w markowych pucharach, mają już dziesięć lat. Pierwszym było 182-konne Clio z 2005 roku i najnowszym jest również Clio, które idzie w ślady zeszłorocznego Megane RS Trophy. Auto przyprawione pod każdym względem nazywa się Clio RS 220 Trophy.