Nobuhiro "Monster" Tajima już od prawie trzydziestu lat startuje w organizowanym od 1916 roku wyścigu na wierzchołek Pikes Peak w stanie Kolorado, w którym bije rekord za rekordem. Japończyk ma na koncie aż dziewięć wygranych, a od kilku lat startuje w klasie samochodów elektrycznych. W tym roku wystartuje w rydwanie przygotowanym wspólnie z Rimac Automobili.
Audi kontynuuje eksperymenty z wysokoprężnym RS5, w którym najważniejszą nowością jest elektryczna sprężarka przy silniku, wspomagająca zwykłe turbosprężarki. Pierwsze, 385-konne prototypy pokazano dokładnie rok temu. Dziś gotowy jest kolejny: jeszcze mocniejsze i jeszcze szybsze RS5 TDI Competition, którego środowiskiem naturalnym jest tor wyścigowy.
24-godzinny wyścig Le Mans zgromadził w miniony weekend 263,5 tysiące kibiców, a aby śledzić całą imprezę na żywo na stronę 24h-lemans.com zalogowało się ponad 2,67 miliona użytkowników. Na starcie z małym rekordem już po raz sześćdziesiąty piąty stanęły fabryczne załogi marki Porsche, która po raz drugi w tym stuleciu walczyła o wygraną w klasyfikacji generalnej.
McLaren startuje w Formule 1 nieprzerwanie od 1966 roku, ale tak słabego sezonu, jak w tym roku jeszcze nie miał. W sześciu wyścigach bolidy firmy znalazły się w pierwszej dziesiątce tylko raz, a przeważnie na mecie nie było ich w ogóle. Rzeczywistość nie rozpieszcza miłośników McLarena, dlatego proponujemy ucieczkę w świat wirtualny z bolidem MP6/P.
Alpine obchodzi w tym roku swoje sześćdziesiąte urodziny, z okazji których francuska marka otrzymała specjalne zaproszenie od Automobile Club de l'Ouest, a razem z nim możliwość pojawienia się w ten weekend na pętli La Sarthe z premierowym projektem. Mowa o ujawnionym dziś po południu koncepcie Celebration, który zwiastuje pojawienie się auta seryjnego.
W styczniu było dane nam poznać zupełnie nowego Forda GT, który pojawi się na drogach już w przyszłym roku. Już wtedy dość oczywistym było, że Amerykanie obok wersji cywilnej przygotują również wyścigową, która ruszy na tory w pięćdziesiątą rocznicę pierwszej wygranej modelu GT40 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Teraz nie ma już żadnych wątpliwości.
BMW przedstawiło dziś światu szóstą generację swojego okrętu flagowego, limuzyny serii 7, najbardziej zaawansowanego technicznie auta w całej palecie marki. Korzenie pojazdu sięgają roku 1977, w którym pojawiła się pierwsza "Siódemka". Do dziś sprzedano ponad 1,6 miliona sztuk, w tym 370 tysięcy poprzedniej generacji, która debiutowała w 2008 roku.
Ariel Atom inspiruje miłośników ekstremalnych, sportowych wozów i pobudza do działania naśladowców już od blisko dwudziestu lat. Tych drugich przybywa każdego roku, ale nie wszystkim jest dane utrzymać się na rynku dłużej. W tym roku swoich sił probować będzie Quantum Performance Vehicles z modelem GP700, który powstał w Australii.
Formuła 1 po maju spędzonym w Europie przeniosła się do Ameryki Północnej, ale tylko na jedną eliminację. Mowa o wczorajszym Grand Prix Kanady, który to wyścig ma szczególne znaczenie dla polskich kibiców. To właśnie tu w 2007 roku na poważnym wypadku zakończył swój start Robert Kubica, a rok później w tym samym miejscu sięgnął po swoją pierwszą i jedyną wygraną.
G-Power wraca do tematu najszybszych coupe świata, które to tytuły kilka lat temu przywłaszczyły sobie silnie zmodyfikowane BMW M6 o mocy dochodzącej do ośmiuset koni mechanicznych z prędkościomierzami wyskalowanymi pod 400 km/h. Dziś identyczne praktyki kontynuuje kolejne M6 Hurricane CS, którego moc sięgnęła wartości czterocyfrowych.