Lexusowi przybywa modeli spod znaku litery F, która w przypadku tej japońskiej marki odnosi się do toru wyścigowego u podnóża wulkanu Fuji. To właśnie tu narodził się pierwszy z rodu: limuzyna IS F. Później przyszedł czas na coupe RC F, a teraz kolej na coś jeszcze większego. Na luksusowego sedana GS F, który za kilka dni stanie na wystawie w Detroit.
Leon Cupra to obecnie jeden z najszybszych, seryjnie produkowanych samochodów z napędem na przednią oś, jakie pojawiły się na pętli Nürburgring Nordschleife i zeszły z czasem jednego okrążenia poniżej ośmiu minut. Takiej reklamie trudno się oprzeć, ale nie działa ona na wszystkich. Dlatego Hiszpanie poszerzają ofertę o trzecią wersję nadwoziową.
Reprezentację Audi na trwających jeszcze do jutra w Las Vegas targach Consumer Electronics Show tworzą cztery modele, wyposażone w najnowsze, elektroniczne wynalazki niemieckiej firmy. Trzy z nich produkowane są seryjnie, to TT Roadster, RS7 Sportback oraz R8 LMX. Czwarty to przygotowany specjalnie na CES koncept Prologue Piloted Driving.
Donkervoort, który zaczynał pod koniec lat siedemdziesiątych samochodami inspirowanymi legendarnym Lotusem 7 porusza się dzisiaj w kręgach odległych od swego źródła i produkuje jedne z najszybszych, sportowych samochodów na terenie Europy. Ubiegłoroczne sukcesy marki wszelkiego typu uświetnia dziś limitowany model D8 GTO Bilster Berg Edition.
Wskrzeszone kilka lat temu Detroit Electric, które na początku XX wieku było największym producentem elektrycznych automobili na świecie, potwierdza, że jest coraz bliższe wprowadzenia na rynek swojego pierwszego auta w tym stuleciu. Będzie nim niewielkie, sportowe coupe o oznaczeniu SP:01, nie ukrywające swoich korzeni w gamie modeli Lotusa.
Przyjęło się mówić, że kierowca staje się pasażerem dopiero w przypadku całkowitej utraty kontroli nad pojazdem, ale wynalazki ostatnich miesięcy i lat skłaniają coraz bardziej do zmiany tej definicji. O jakich wynalazkach mowa? Oczywiście o systemach autonomicznego prowadzenia, których promocja w tym roku zaczyna się od konceptu F015 pod szyldem Mercedes-Benza.
Miura od zawsze wzbudza ogromne emocje, powoduje spontaniczne opróżnianie się kont bankowych kolekcjonerów na całym świecie i w najrzadszych wersjach bywa przyczyną palpitacji serca, braku oddechu i innych czynności, zagrażających życiu i zdrowiu. Dlatego też wszystkim o słabszym samopoczuciu odradzamy wizytę w Arizonie w przyszłym tygodniu.
W ubiegłym roku samochody Ferrari prześcigały się w biciu rekordów cen osiąganych na aukcjach. Wśród 10 najdroższych aut 2014 roku, sprzedanych poprzez największe domy aukcyjne znalazło się aż dziewięć z Maranello, a wśród nich 250 GTO, które zmieniło właściciela za kosmiczne 38,1 milionów funtów! O dobry początek tego roku zabda 275 GTB Competizione.
Na rok 2015 przypadają pięćdziesiąte urodziny słynnej Cobry z widlastą ósemką Forda w rozmiarze 427 cali sześciennych, którą w styczniu 1965 roku wymyślił sobie Carroll Shelby. Z tej okazji Shelby American przygotowało rocznicową, limitowaną, bliską oryginałowi sprzed pół wieku Cobrę, która wejdzie do sprzedaży już za kilkanaście dni.
W październiu usłyszeliśmy od przedstawicieli Mitsubishi, że kolejnego Lancera Evo nie będzie w ogóle, a pustkę po japońskiej ikonie wypełni hybrydowy crossover jako jej duchowy następca. To oznacza, że na cieszenie się ostatnim Evo X pozostaje coraz mniej czasu. Japończycy wypełnią go m.in. wizją najmocniejszego Lancera w historii, modelem Concept Final.