Lotus, którego zakłady opuszcza obecnie około 45 samochodów tygodniowo, kładzie kolejny kamień milowy swojej historii. Ale wielkiej rewolucji ani pierwszego w tym stuleciu Esprita nie należy się spodziewać. Kamieniem milowym zostaje zupełnie nowa, druga generacja coupe Evora, która stanie się trzonem oferty marki na najbliższe lata.
Continental GT, dzięki któremu wyniki sprzedaży Bentley'a idą co roku w górę, przejdzie w tym roku szereg zabiegów, poprawiających jego atrakcyjność, kondycję i użyteczność w każdej wersji silnikowej. Angielski grand tourer w najnowszym wydaniu zostanie pokazany już w marcu na wystawie w Genewie, a do salonów sprzedaży trafi latem.
W roku 1955 roku model 300 SLR prowadzony przez duet Moss i Jenkinson zapewnił Mercedes-Benzowi zwycięstwo w prestiżowym wyścigu Mille Miglia, a maszyna z numerem 722 zapisała się na stałe w historii motoryzacji. Za nim pędziło kilka sztuk drogowych 300 SL w prywatnych rękach. Dziś producent przypomina o tej najważniejszej, egzemplarzu z numerem startowym 417.
Asymetryczny Veloster przy okazji rozpoczynającego się w tym tygodniu salonu samochodowego w Chicago przechodzi szereg zabiegów odmładzających, wpływających na jego wygląd, wyposażenie oraz osiągi. Hyundai powiększa jednocześnie ofertę o limitowaną serię Rally, która wywodzi się z najmocniejszego, przeszło 200-konnego wariantu Turbo R-Spec.
Operujące od przeszło trzech dekad Nissan Motorsports opanowało salon samochodowy w Chicago. Na amerykańskiej wystawie obok seryjnych GT-R Nismo, 370Z Nismo i Juke Nismo, a także konceptu Sentra Nismo pokazano po raz pierwszy publicznie wyścigowe coupe GT-R LM Nismo klasy LMP1 oraz kolejny koncept. Oto zupełnie nowy 370Z Nismo Roadster.
Przyszłym rok będzie pod wieloma względami rokiem Forda GT. Do sprzedaży wejdzie zupełnie nowa generacja amerykańskiego coupe z turbodoładowanym silnikiem V6, a Ford będzie obchodził pięćdziesiątą rocznicę swojej pierwszej wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Z tej okazji do świetności zostanie przywrócona czarna sztuka GT40, która wygrała we Francji prawie pół wieku temu.
Działające oficjalnie od 2013 roku NanoFlowCell nie ustaje w wysiłkach mających na celu wprowadzenie do produkcji sportowej limuzyny o napędzie elektrycznym własnego pomysłu pod marką Quant. Kolejny etap prac nad innowacyjnym samochodem zamknie koncept oznaczony literą F, który zobaczymy już w przyszłym miesiącu na salonie samochodowym w Genewie.
Kosmiczne super coupe C-X75 od Jaguara z technologiami jutra poległo w drodze ku produkcji seryjnej, ale o przedsięwzięciach takiego kalibru szybko się nie zapomina. Wielki projekt, który anulowano ponad dwa lata temu powróci do żywych dzięki magii srebrnego ekranu. C-X75 czeka kinowy debiut w kolejnej części przygód agenta 007, Jamesa Bonda!
Dedykowany pojazdom eksperymentalnym garaż 56 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w tej dekadzie zajmowany był przez Nissana. Najpierw z rewolucyjnym prototypem DeltaWing, a potem z powstałą na jego bazie hybrydą ZEOD RC. W tym roku Nissan awansuje do grupy LMP1. Miejsce na eksperymenty zostaje wolne. Kto z niego skorzysta? Wielu chciałoby zobaczyć w końcu Ferrari...
Nie, widoczne obok zdjęcie to nie efekt pracy w programie graficznym. To jeden z pierwszych prototypów Mustanga, który w okresie powolnego wykluwania się nie bał się praktycznie żadnej wersji nadwoziowej. Jedyne w swoim rodzaju coupe, znane powszechnie jako "Shorty", po blisko 50 latach spędzonych u jednego właściciela trafi wiosną pod młotek.