Rajdy samochodowe od dłuższego już czasu nie należą do obszarów zainteresowań Porsche, choć marka ma z nimi bardzo bogatą historię. Przykład: Rajd Dakar, w którym z powodzeniem startowano w latach osiemdziesiątych, wygrywając w roku 1984 oraz 1986. Mimo, że taktyka marki nie uległa zmianie jej samochody możemy ponownie zobaczyć w serii WRC!
W czwartek rozpoczął się osiemdziesiąty trzeci Rajd Monte Carlo, pierwsza z trzynastu tegorocznych eliminacji mistrzostw świata, wśród których znajduje się także Rajd Polski. Dla Sebastiena Ogiera i Volkswagena to drugi rok z rzędu, w którym będą bronić tytułów mistrzów świata. W kierunku kolejnych zdobyczy poprowadzić ma nowa generacja Polo R WRC.
Lamborghini zwiększa swoje bezpośrednie udziały w pucharach dedykowanych samochodom szeroko rozumianej klasy GT. W jaki sposób? Otóż fabryczna komórka Lamborghini Squadra Corse zmierza po raz pierwszy w kierunku grupy GT3. Do celu prowadzi zupełnie nowa ewolucja coupe Huracan, które dopiero zaczyna przejmować torowe obowiązki po Gallardo.
Nie, 650S Le Mans to nie zwiastun powrotu McLarena do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. To "tylko" coupe przygotowane specjalne z myślą o zbliżającej się wielkimi krokami, dwudziestej rocznicy pierwszej i jak dotąd jedynej wygranej brytyjskiej marki we francuskim sprawdzianie na wytrzymałość. Jego produkcja będzie ściśle limitowana.
Model F-150 od Forda, najpopularniejsza półciężarówka na drogach i bezdrożach Stanów Zjednoczonych, doczekał się już trzynastej generacji. Na szczycie oferty stanie jak zwykle potężny Raptor, który tym razem trafi do składu firmowanego przez oddział Ford Performance. Do sprzedaży maszyna wejdzie za kilkanaście miesięcy, ale premierę ma już za sobą.
Buick, najstarsza, działająca do dzisiaj marka wśród amerykańskich producentów samochodów, wraca do snucia wizji przyszłości poprzez budowę konceptów. Tym razem firma skłania się ku luksusowej limuzynie z wyższej półki, która miałaby zająć miejsce na szczycie jej oferty. Projekt nazwano Avenir, co w języku francuskim oznacza "przyszłość".
Po zadomowieniu się hybryd kolejnym krokiem w ewolucji samochodów wydają się maszyny autonomiczne. BMW ma już swoje hybrydy, działające w odległych segmentach, miejskiego malucha i3 oraz sportowe coupe i8, a autonomicznymi autami afiszuje się w ostatnich tygodniach konkurencja, Audi oraz Mercedes-Benz. Ile będziemy czekać na adekwatną reakcję z Bawarii?
Przygotowania Porsche do kolejnego sezonu pucharu World Endurance Championship nabierają coraz większej prędkości. Marka z rekordową liczbą wygranych w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w tym roku jeszcze bardziej zwiększy swoje wysiłki i szanse na wygraną, a na tory wypuści drugą generacje prototypu 919 Hybrid. Maszynę ujawniono właśnie na pierwszych zdjęciach.
Już tylko tygodnie dzielą nas od premiery gotowego do produkcji McLarena P1 GTR, torowej bestii nie podlegającej żadnych regułom. Producent potwierdził, że prace nad samochodem dobiegają końca, a auto zobaczymy na żywo podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Wystawa zostanie otwarta dla zwiedzających w dniu piątego marca.
W połowie listopada Ford chwalił się najmocniejszym, wolnossącym silnikiem typu V8 w swojej historii i najlepiej prowadzącym się Mustangiem - wszystko pod szyldem modelu Shelby GT350. Ale to już przeszłość. O krok, a nawet o kilka kroków dalej idzie zupełnie nowe coupe GT350R, któremu do samochodów wyścigowych jest jeszcze bliżej, niż poprzednio.