Jeśli chodzi o markę Infiniti i wyścigi samochodowe to... nie ma za bardzo nad czym się rozwodzić. Firma od kilku lat kojarzona jest jako sponsor tytularny zespołu Red Bulla w Formule 1, a jej auta tylko sporadycznie bywają widywane w zawodach klasy GT. W przyszłym roku to się zmieni: sedan Q50 dołączy na stałe do brytyjskiego pucharu samochodów turystycznych.
Od kilku lat na publicznych drogach w coraz większej ilości pojawiają się samochody ograniczające rolę kierowcy do minimum oraz prototypy, którym kierowca nie jest w ogóle potrzebny. Prowadzą się same. Audi podchodzi do tematu nieco inaczej. Kilka lat temu wysłało na Pikes Peak autonomiczne TTS, a za parę dni wypuści na Hockenheimring podobne RS7.
Studenci szkoły Franco Sbarro po raz kolejny połączyli siły z francuskim gigantem telekomunikacyjnym Orange. Tym razem firma dostarczyła technologie niezbędne do ukończenia roadstera o nazwie Grand Prix. Maszyna, którą do końca tego tygodnia można oglądać na wystawie w Paryżu, inspirowana była przedwojennymi samochodami wyścigowymi.
W tym roku po raz pierwszy do kalendarza Formuły 1 dołączyła Rosja, która swój pierwszy wyścig klasy Grand Prix zorganizowała dokładnie sto lat temu. Wczorajszą eliminację rozegrano na zupełnie nowym, ulicznym torze Sochi Autodrom nad Morzem Czarnym o długości 5,85 kilometrów, który oddano oficjalnie do użytku w drugiej połowie minionego miesiąca.
W ubiegłym roku wulkan Fuji nie był dla pucharu World Endurancje Championship łaskawy. Długodystansowy wyścig u jego podnóża z powodu deszczu zamiast sześciu godzin rozgrywał się tak naprawdę tylko przez kilkadziesiąt minut, po których rola zwycięzców przypadła zespołowi Toyoty. W tym roku Toyota wygrała dwa z czterech wyścigów. Czy eliminacja na Fuji Speedway była trzecim?
Ferrari opanuje w ten weekend ratusz oraz najsłynniejszą ulicę Beverly Hills, Rodeo Drive. A wszystko to w ramach obchodów sześćdziesiątej rocznicy obecności włoskiej firmy w Ameryce Północnej. Już dziś wieczorem publicznie zostanie pokazany przygotowany na tę okazję roadster F60America, a jutro na ulice miasta wyjedzie kilkadziesiąt samochodów marki.
Tesla Motors powiększa swoją ofertę o oczekiwany od dawna pojazd z napędem na wszystkie cztery koła. Nowe rozwiązania kalifornijskiej marki debiutują w limuzynie Model S, w której nazwie pojawiła się litera D od "dual-motor". Przy okazji maszyna przechodzi inne modernizacje, w tym instalację systemów bezpieczeństwa graniczących z autonomiczną jazdą.
Francuskie Venturi Automobiles, które jeszcze nie tak dawno produkowało samochody sportowe z prawdziwego zdarzenia, a dzisiaj koncentruje się prawie wyłącznie na pojazdach elektrycznych, obchodzi w tym roku trzydziestolecie działalności. Przekrój przez dokonania marki do 19 października można podziwiać na międzynarodowej wystawie w Paryżu.
Porsche wypełnia lukę między 400-konną 911 Carręrą S, a zorientowanym na tor 911 GT3 o mocy 475 koni mechanicznych i powiększa obecną gamę 911 z szesnastu do dwudziestu wariantów. Cztery nowe opcje do wyboru to kombinacje Carrera GTS: z nadwoziem zamkniętym lub otwartym oraz napędem przenoszonym na wszystkie cztery koła lub tylko na tylną oś.
Do przeszło dwóch i pół latach zmagań Chrysler kończy fabryczną kampanię wyścigowego Vipera. Dodge, który w maju tego roku został połączony na nowo z oddziałem SRT, skupi się teraz na rozbudowie swojej linii modeli drogowych. Viper SRT GTS-R odchodzi do historii mocnym akcentem: dwoma tytułami mistrzowskimi pucharu United SportsCar Championship.