Niecałe jedenaście miesięcy po ujawnieniu szóstej generacji Mustanga do stada ze stajni Forda dołącza Shelby GT350. Pierwsza, legendarna już maszyna o tej nazwie przyszła na świat prawie pięć dekad temu z myślą o wysłaniu Mustanga na tory wyścigowe. Jej współczesna ewolucja została zaprojektowana według bardzo podobnej filozofii.
Szanse Audi, które zdominowało dwa minione sezony pucharu FIA WEC, na obronę tytułów malały w ostatnich tygodniach coraz bardziej. W pierwszych sześciu eliminacjach wygrano tylko dwa razy, a w dwóch poprzednich lądowano poza podium, pozwalając Toyocie na zwiększanie przewagi w klasyfikacji generalnej. Wczoraj w Bahrajnie nie miało być lepiej.
Skoda podchodzi do swojej historii bardzo poważnie i rzemieślnikom z Mlada Boleslav nie umyka żadna okazja do pielęgnowania jej fragmentów. Wiele z nich pozostaje całkowicie zapomnianych aż do chwili "ponownych narodzin". Właśnie takim okazem jest wyścigowy model 966 Supersport, którego wielomiesięczną renowację zakończono w tym tygodniu.
W przyszłym roku na rynek wejdzie zupełnie nowe coupe ATS-V od Cadillaca, konkurujące między innymi z 431-konnym BMW M4. Pierwszy, sportowy model amerykańskiej marki w tym segmencie dzięki działaniom oddziału Cadillac Racing będzie miał również okazję pojawienia się na torach wyścigowych całego świata w różnego typu zawodach klasy GT.
General Motors zapowiada własny koncept, powstały z okazji piętnastych urodzin wyścigowych gier komputerowych z serii Gran Turismo. Wbrew wcześniejszym podejrzeniom nie będzie to wizja szalonego Corvette, ale coś zupełnie innego. Amerykanie postawili na markę Chaparral, która kilka dekad temu uczestniczyła w zrewolucjonizowaniu wyścigów samochodowych.
W miniony poniedziałek Aston Martin pod nowym przewodnictwem odsłonił publicznie pierwszą, seryjną Lagodnę dwudziestego pierwszego wieku. Samochód, o którym było głośno od maja pokazano w Dubaju, sercu regionu, w którym znajduje się jego najwięcej potencjalnych nabywców.
McLaren rozpoczął kampanię promocyjną swojego nowego, drogowego modelu, który zostanie pokazany publicznie już za kilka miesięcy. Pojazd, który ukrywał się dotychczas pod wewnętrznym oznaczeniem P13 wejdzie na rynek pod nieco mylącą nazwą Sports Series. Tak samo, jak w przypadku rodziny 12C będziemy mieli do czynienia z kilkoma wariantami auta.
Jedni twierdzą, że Formuła 1 przeżywa właśnie poważny kryzys, inni, że nie ma się czym przejmować i wszystko wyjdzie na prostą. Pewne jest, że do końca tegorocznego sezonu pozostał już tylko jeden wyścig, a we wczorajszej eliminacji po raz kolejny zabrakło ekip Caterhama i Marussi, których bankructwo skróciło listę startową do osiemnastu kierowców.
Od chwili zakończenia produkcji Forda GT amerykańskie super samochody, te z silnikami umieszczonymi centralnie, znajdują się na skraju wyginięcia. Swój drugi model od kilku lat przygotowuje SSC, podobną drogą kroczy Saleen, a nieoficjalnie mówi się także o nowym Fordze i rewolucyjnym Corvette. O przetrwanie gatunku próbują walczyć także mniejsze firmy.
Fabrykę Koenigsegga w najlepszym roku opuściło 18 samochodów. W tym roku rekord nie zostanie pobity, ale nie dlatego, że firmie powodzi się gorzej. Winowajcą jest One:1 o mocy jednego megawata, którego budowa jest bardziej skomplikowana i czasochłonna. Auto miało być limitowane jedynie do sześciu sztuk, ale powstaną jeszcze trzy, a na sprzedaż trafi także prototyp.