General Motors zapowiada własny koncept, powstały z okazji piętnastych urodzin wyścigowych gier komputerowych z serii Gran Turismo. Wbrew wcześniejszym podejrzeniom nie będzie to wizja szalonego Corvette, ale coś zupełnie innego. Amerykanie postawili na markę Chaparral, która kilka dekad temu uczestniczyła w zrewolucjonizowaniu wyścigów samochodowych.
W miniony poniedziałek Aston Martin pod nowym przewodnictwem odsłonił publicznie pierwszą, seryjną Lagodnę dwudziestego pierwszego wieku. Samochód, o którym było głośno od maja pokazano w Dubaju, sercu regionu, w którym znajduje się jego najwięcej potencjalnych nabywców.
McLaren rozpoczął kampanię promocyjną swojego nowego, drogowego modelu, który zostanie pokazany publicznie już za kilka miesięcy. Pojazd, który ukrywał się dotychczas pod wewnętrznym oznaczeniem P13 wejdzie na rynek pod nieco mylącą nazwą Sports Series. Tak samo, jak w przypadku rodziny 12C będziemy mieli do czynienia z kilkoma wariantami auta.
Jedni twierdzą, że Formuła 1 przeżywa właśnie poważny kryzys, inni, że nie ma się czym przejmować i wszystko wyjdzie na prostą. Pewne jest, że do końca tegorocznego sezonu pozostał już tylko jeden wyścig, a we wczorajszej eliminacji po raz kolejny zabrakło ekip Caterhama i Marussi, których bankructwo skróciło listę startową do osiemnastu kierowców.
Od chwili zakończenia produkcji Forda GT amerykańskie super samochody, te z silnikami umieszczonymi centralnie, znajdują się na skraju wyginięcia. Swój drugi model od kilku lat przygotowuje SSC, podobną drogą kroczy Saleen, a nieoficjalnie mówi się także o nowym Fordze i rewolucyjnym Corvette. O przetrwanie gatunku próbują walczyć także mniejsze firmy.
Fabrykę Koenigsegga w najlepszym roku opuściło 18 samochodów. W tym roku rekord nie zostanie pobity, ale nie dlatego, że firmie powodzi się gorzej. Winowajcą jest One:1 o mocy jednego megawata, którego budowa jest bardziej skomplikowana i czasochłonna. Auto miało być limitowane jedynie do sześciu sztuk, ale powstaną jeszcze trzy, a na sprzedaż trafi także prototyp.
Homologacja modelu Huayra na rynek amerykański okazała się strzałem w dziesiątkę: aż 40% samochodów produkcji Pagani trafiło w pierwszych sześciu miesiącach tego roku do USA. Teraz na podbój czekają Chiny, gdzie otworzono niedawno placówki marki w Hong Kongu oraz Macau. Zawiązanie azjatyckiej spółki Pagani China Automotive przypieczętują specjalne pojazdy.
Od 2011 roku główny towar eksportowy Pagani Automobili to oczywiście super coupe Huayra, która w teorii miała na stałe zastąpić Zondę. W praktyce jest zupełnie inaczej: miłośników niezliczonej liczby wcieleń pierwszego Pagani nie brakuje i Włosi nie przestają spełniać ich zachcianek, budując nowe sztuki lub modyfikując już istniejące. Jedna z najnowszych to 760 RS JX.
Audi rozpoczęło ostatni kwartał tego roku od kolejnego wzrostu sprzedaży. W październiku marka oddała w ręce klientów blisko 146,2 tysiące aut, czyli o prawie 10 procent więcej, niż rok temu. A ma być jeszcze lepiej: w ostatnich dniach uruchomiono produkcję TT Roadstera na Węgrzech i pokazano odmłodzone Q3. Razem z usportowionym RS Q3, które ma niecałe dwa lata.
Przyszły rok będzie ostatnim dla trzeciej generacji Mazdy MX-5 i jej udziału w wyścigach markowego pucharu. Czwarta seria bijącego rekordy sprzedaży, japońskiego roadstera zadebiutowała we wrześniu, a w tym tygodniu po raz pierwszy pokazano jej torową odmianę. Auto czekają teraz miesiące intensywnych testów i drobiazgowego strojenia.