Automobili Turismo e Sport informowało we wrześniu o przeprowadzce z Włoch na Wyspy Kanaryjskie, nowych inwestorach, sprzedaży licencji na produkcję roadstera Leggera, porzuceniu planów przejęcia marki De Tomaso oraz skupieniu się przede wszystkim na maszynach torowych z modelem Sport 1000 na czele. Tym ostatnim do niedawna nie można było wyjechać na zwykłe drogi.
Lotus w ostatnich tygodniach zanotował najlepsze wyniki sprzedaży od sezonu 2008/09, zmienił szefa stylistów, uruchomił nowy program odbioru samochodów bezpośrednio w swojej siedzibie w Hethel i wystartował z wielkim programem restrukturyzacji, mogącym oznaczać zwolnienie aż 325 osób. Dzisiaj marka wraca do rzeczy namacalnych i zapowiada nową odmianę Exige S.
W niedzielę w finałowym wyścigu tegorocznego sezonu DTM zwyciężyło Audi, które zajęło całe podium i sięgnęło po mistrzostwo producentów, wyprzedzając Mercedes-Benza oraz BMW. W tabeli zespołów i kierowców triumfowała jednak konkurencja: BMW Team RMG oraz Marco Wittmann, jeżdżący w modelu M4 DTM. Z okazji sukcesów przygotowano limitowane M4 DTM Champion Edition.
Prace nad sportowym modelem polskiej marki Arrinera wchodzą w kolejną, decydującą fazę. Prawie dokładnie rok po pierwszych testach jeżdżącej ramy ruszą próby w terenie prototypowego egzemplarza z kompletnym nadwoziem z elementami aktywnymi aerodynamicznie. Właśnie w takiej formie coupe Hussarya pojawi się w najbliższych dniach na jednym z polskich lotnisk.
W miniony weekend prototypy klasy LMP2 z silnikami Nissana sięgnęły po wygraną w finale i tytuły mistrzowskie pucharu European Le Mans Series. I na tym torowe aktywności marki w ostatnim czasie się nie kończą. Kilka dni temu w Kanadzie ujawniono coś z zupełnie innej beczki: Micrę Cup, pomost pomiędzy kartingiem, a samochodami wyścigowymi pełnego formatu.
Od prawie sześciu lat w ofercie Audi znajduje się torowe coupe R8 LMS, uprawniające do startów w różnego rodzaju wyścigach klas GT. W tym roku dołączy do niego drugi model marki, w którym miejsce za kierownicą nie będzie zarezerwowane tylko dla etatowych kierowców firmy. Mowa o zupełnie nowym TT Cup, które z definicji nie będzie tak wszechstronne, jak większe R8.
Od prawie dekady Ariel Atom produkowany jest po obu stronach Atlantyku. Na terenie USA obowiązki te spoczywały początkowo na Brammo Motorsports, a od 2008 na powołanym specjalnie w tym celu TMI AutoTech z siedzibą przy torze Virginia International Raceway. Ich najnowsza propozycja to Atom trzeciej generacji w specyfikacji 3S.
Jeśli chodzi o markę Infiniti i wyścigi samochodowe to... nie ma za bardzo nad czym się rozwodzić. Firma od kilku lat kojarzona jest jako sponsor tytularny zespołu Red Bulla w Formule 1, a jej auta tylko sporadycznie bywają widywane w zawodach klasy GT. W przyszłym roku to się zmieni: sedan Q50 dołączy na stałe do brytyjskiego pucharu samochodów turystycznych.
Od kilku lat na publicznych drogach w coraz większej ilości pojawiają się samochody ograniczające rolę kierowcy do minimum oraz prototypy, którym kierowca nie jest w ogóle potrzebny. Prowadzą się same. Audi podchodzi do tematu nieco inaczej. Kilka lat temu wysłało na Pikes Peak autonomiczne TTS, a za parę dni wypuści na Hockenheimring podobne RS7.
Studenci szkoły Franco Sbarro po raz kolejny połączyli siły z francuskim gigantem telekomunikacyjnym Orange. Tym razem firma dostarczyła technologie niezbędne do ukończenia roadstera o nazwie Grand Prix. Maszyna, którą do końca tego tygodnia można oglądać na wystawie w Paryżu, inspirowana była przedwojennymi samochodami wyścigowymi.