W miniony weekend prototypy klasy LMP2 z silnikami Nissana sięgnęły po wygraną w finale i tytuły mistrzowskie pucharu European Le Mans Series. I na tym torowe aktywności marki w ostatnim czasie się nie kończą. Kilka dni temu w Kanadzie ujawniono coś z zupełnie innej beczki: Micrę Cup, pomost pomiędzy kartingiem, a samochodami wyścigowymi pełnego formatu.
Od prawie sześciu lat w ofercie Audi znajduje się torowe coupe R8 LMS, uprawniające do startów w różnego rodzaju wyścigach klas GT. W tym roku dołączy do niego drugi model marki, w którym miejsce za kierownicą nie będzie zarezerwowane tylko dla etatowych kierowców firmy. Mowa o zupełnie nowym TT Cup, które z definicji nie będzie tak wszechstronne, jak większe R8.
Od prawie dekady Ariel Atom produkowany jest po obu stronach Atlantyku. Na terenie USA obowiązki te spoczywały początkowo na Brammo Motorsports, a od 2008 na powołanym specjalnie w tym celu TMI AutoTech z siedzibą przy torze Virginia International Raceway. Ich najnowsza propozycja to Atom trzeciej generacji w specyfikacji 3S.
Jeśli chodzi o markę Infiniti i wyścigi samochodowe to... nie ma za bardzo nad czym się rozwodzić. Firma od kilku lat kojarzona jest jako sponsor tytularny zespołu Red Bulla w Formule 1, a jej auta tylko sporadycznie bywają widywane w zawodach klasy GT. W przyszłym roku to się zmieni: sedan Q50 dołączy na stałe do brytyjskiego pucharu samochodów turystycznych.
Od kilku lat na publicznych drogach w coraz większej ilości pojawiają się samochody ograniczające rolę kierowcy do minimum oraz prototypy, którym kierowca nie jest w ogóle potrzebny. Prowadzą się same. Audi podchodzi do tematu nieco inaczej. Kilka lat temu wysłało na Pikes Peak autonomiczne TTS, a za parę dni wypuści na Hockenheimring podobne RS7.
Studenci szkoły Franco Sbarro po raz kolejny połączyli siły z francuskim gigantem telekomunikacyjnym Orange. Tym razem firma dostarczyła technologie niezbędne do ukończenia roadstera o nazwie Grand Prix. Maszyna, którą do końca tego tygodnia można oglądać na wystawie w Paryżu, inspirowana była przedwojennymi samochodami wyścigowymi.
W tym roku po raz pierwszy do kalendarza Formuły 1 dołączyła Rosja, która swój pierwszy wyścig klasy Grand Prix zorganizowała dokładnie sto lat temu. Wczorajszą eliminację rozegrano na zupełnie nowym, ulicznym torze Sochi Autodrom nad Morzem Czarnym o długości 5,85 kilometrów, który oddano oficjalnie do użytku w drugiej połowie minionego miesiąca.
W ubiegłym roku wulkan Fuji nie był dla pucharu World Endurancje Championship łaskawy. Długodystansowy wyścig u jego podnóża z powodu deszczu zamiast sześciu godzin rozgrywał się tak naprawdę tylko przez kilkadziesiąt minut, po których rola zwycięzców przypadła zespołowi Toyoty. W tym roku Toyota wygrała dwa z czterech wyścigów. Czy eliminacja na Fuji Speedway była trzecim?
Ferrari opanuje w ten weekend ratusz oraz najsłynniejszą ulicę Beverly Hills, Rodeo Drive. A wszystko to w ramach obchodów sześćdziesiątej rocznicy obecności włoskiej firmy w Ameryce Północnej. Już dziś wieczorem publicznie zostanie pokazany przygotowany na tę okazję roadster F60America, a jutro na ulice miasta wyjedzie kilkadziesiąt samochodów marki.
Tesla Motors powiększa swoją ofertę o oczekiwany od dawna pojazd z napędem na wszystkie cztery koła. Nowe rozwiązania kalifornijskiej marki debiutują w limuzynie Model S, w której nazwie pojawiła się litera D od "dual-motor". Przy okazji maszyna przechodzi inne modernizacje, w tym instalację systemów bezpieczeństwa graniczących z autonomiczną jazdą.