Francuskie Venturi Automobiles, które jeszcze nie tak dawno produkowało samochody sportowe z prawdziwego zdarzenia, a dzisiaj koncentruje się prawie wyłącznie na pojazdach elektrycznych, obchodzi w tym roku trzydziestolecie działalności. Przekrój przez dokonania marki do 19 października można podziwiać na międzynarodowej wystawie w Paryżu.
Porsche wypełnia lukę między 400-konną 911 Carręrą S, a zorientowanym na tor 911 GT3 o mocy 475 koni mechanicznych i powiększa obecną gamę 911 z szesnastu do dwudziestu wariantów. Cztery nowe opcje do wyboru to kombinacje Carrera GTS: z nadwoziem zamkniętym lub otwartym oraz napędem przenoszonym na wszystkie cztery koła lub tylko na tylną oś.
Do przeszło dwóch i pół latach zmagań Chrysler kończy fabryczną kampanię wyścigowego Vipera. Dodge, który w maju tego roku został połączony na nowo z oddziałem SRT, skupi się teraz na rozbudowie swojej linii modeli drogowych. Viper SRT GTS-R odchodzi do historii mocnym akcentem: dwoma tytułami mistrzowskimi pucharu United SportsCar Championship.
Najważniejszą premierą tej jesieni u Toyoty jest seryjna wersja modelu FCV, który będzie karmiony wodorem, ale na tym nie koniec. Kolejny, zupełnie nowy model marki zapowiada już teraz koncept C-HR, łączący pomysły prosto z pierwszej, innowacyjnej Rav4 z technologiami zapoczątkowanymi przez Priusa oraz dynamiką i precyzją prowadzenia znanymi z coupe GT 86.
Za nami kolejna eliminacja mistrzostw świata Formuły 1, wyścig o Grand Prix Japonii, w którym zrobiło się gorąco na długo przed sygnałem startu. Przez cały tydzień imprezie zagrażał szalejący w pobliżu tajfun Fanfon. W piątek wszystkich zaskoczyła informacja o zmianie zespołu przez Sebastiana Vettela, który w tym roku ma znikome szanse na obronę tytułu mistrza świata.
Volkswagen, który produkuje obecnie samochody w 106 fabrykach w 27 krajach całego świata, świętuje zbudowanie swojej 200-milionowej maszyny. Ostatnie 100 milionów powstało w ciągu ostatnich 15 lat. Który samochód wyznaczył granicę kolejnej setki? Tego nikt dokładnie nie wie, ale w historii jako Volkswagen numer 200000000 zapisze się koncepcyjne coupe XL Sport.
Trzecia generacja modelu TT wyzwoliła z inżynierach Audi nieposkromione żądze, którym upust dają niekończące się eksperymenty. W marcu znalazł się wśród nich koncept 420-konnego coupe TT Quattro Sport, a w kwietniu hybrydowy crossover TT Offroad. W tym tygodniu, obok seryjnego TT Roadstera, zadebiutowała kolejna wizja TT z dwiema parami drzwi - limuzyna Sportback.
Rodzina cywilnych samochodów od Nissan Motorsports, w skrócie Nismo, dostępnych na całym globie liczy już trzy modele: małe coupe 370Z, bezwstydnego Juke'a oraz 600-konnego przewodnika stada w postaci coupe GT-R. Poza nimi były już przymiarki do maleńkiej Micry, elektrycznego Leafa oraz limuzyny Sentra. Teraz pod nóż wzięto zupełnie nowego Pulsara.
Od ubiegłego roku standardy wśród najszybszych samochodów obecnej generacji wyznaczają hybrydowe maszyny Ferrari, Porsche oraz McLarena, przekraczające 900 KM. Wartę przy bardziej typowych rozwiązaniach trzymają Lamborghini, Pagani i Koenigsegg, ale krajobraz ten może się bardzo szybko zmienić. Pierwszą hybrydę w swojej historii pokazało wczoraj Lamborghini.
Infiniti pnie się w górę i zapowiada swoją pierwszą, dużą limuzynę segmentu premium, oznaczanego na naszym kontynencie literą F. Intencje marki zdradza śmiały koncept Q80 Inspiration z karoserią typu fastback, który już w tym tygodniu stanie na wystawie samochodowej w Paryżu. Maszyna ma być inspiracją nie tylko dla seryjnego Q80, ale także dla mniejszych modeli.