W ciągu pierwszego roku sprzedaży Mercedes-Benz rozprowadził po najważniejszych rynkach świata przeszło 100 tysięcy egzemplarzy szóstej generacji limuzyny klasy S. A to dopiero początek. W tym tygodniu w Los Angeles oraz Guangzhou w odstępie kilku godzin swoją premierę miała najbardziej ekskluzywna wersja "eski" pod marką Mercedes-Maybach.
Rodzina przebojowego Jaguara F-Type rozrasta się z sześciu aż do czternastu wariantów. Wszystko to dzięki pojawieniu napędu na wszystkie cztery koła, ręcznej skrzyni biegów oraz 550-konnego F-Type R Convertible. Wszystkie nowości Angielskiej marki debiutują w tym tygodniu w Los Angeles, a w sprzedaży pojawią się wiosną przyszłego roku.
Angielskie Allard Sports Cars, wskrzeszone niedawno przez syna i wnuka założyciela, przygotowuje się go kolejnego powrotu do przeszłości. Po zeszłorocznym wznowieniu sportowego modelu Allard JR ofertę firmy powiększy model Palm Beach MkIII, który oryginalnie miał wejść do sprzedaży w 1958 roku. Zanim do tego doszło zakłady przejął Ford, który miał inne plany.
Karierę profesjonalnego kierowcy wyścigowego kończy Tom Kristensen, na którego koncie znajduje się między innymi rekordowa liczba aż dziewięciu zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Duńczyk, który w tym roku skończył 47 lat jest ostatnim kierowcą z pokolenia obecnego przy pierwszych krokach Audi w wyścigach długodystansowych prototypów.
Cadillac po sukcesach modelu CTS-V przystępuje do produkcji oręża mniejszego kalibru. Do elity z serii V, która powstała dziesięć lat temu dołącza model ATS-V, który w ubiegłym tygodniu zadebiutował w wersji wyścigowej. Tym razem Amerykanie ujawniają dwa warianty przeznaczone do poruszania się po zwykłych drogach: sedana oraz coupe.
Golf siódmej generacji zapuszcza się coraz głębiej w regiony, którym daleki jest świat zwykłym kompaktów, poruszających się w dziesiątkach milionów sztuk po ulicach całego świata. Nieoficjalnie potwierdzono, że w przyszłym roku na rynek wejdzie seryjne wydanie na bazie konceptu Golf R 400 z mocą zwiększoną do ponad 400 koni mechanicznych, a już teraz debiutuje Golf R Variant.
Od początku lutego wyglądem samochodów z Ingolstadt dyryguje nowy dyrektor Audi Design, Marc Lichte, który z koncernem Volkswagena związany jest od 1996 roku. Aż do teraz Niemiec nie miał okazji na wyraźne zaznaczenie swojej obecności, ale to już przeszłość. Lichte otwiera nową erę w stylistce marki konceptem grand tourera Prologue.
Pomysł na produkcję modelu Mulsanne bez dachu krąży za zamkniętymi drzwiami u Bentley'a od przeszło dwóch i pół lat. Mimo oficjalnych zapowiedzi kabriolet nigdy nie stanął przed szerszą publicznością, a zmiana prezesa firmy sprawiła, że wydawał się pogrzebany na zawsze. Ale... prezes zmienił się znowu i projekt wraca jako koncept Grand Convertible!
Niecałe jedenaście miesięcy po ujawnieniu szóstej generacji Mustanga do stada ze stajni Forda dołącza Shelby GT350. Pierwsza, legendarna już maszyna o tej nazwie przyszła na świat prawie pięć dekad temu z myślą o wysłaniu Mustanga na tory wyścigowe. Jej współczesna ewolucja została zaprojektowana według bardzo podobnej filozofii.
Szanse Audi, które zdominowało dwa minione sezony pucharu FIA WEC, na obronę tytułów malały w ostatnich tygodniach coraz bardziej. W pierwszych sześciu eliminacjach wygrano tylko dwa razy, a w dwóch poprzednich lądowano poza podium, pozwalając Toyocie na zwiększanie przewagi w klasyfikacji generalnej. Wczoraj w Bahrajnie nie miało być lepiej.