Angielskie Zenos Cars, które debiutowało w styczniu ze spartańskim roadsterem E10, powiększa swoją ofertę o kolejną ewolucję modelu. Mowa o odmianie E10 S, która od bazowego wydania odróżnia się przede wszystkim turbosprężarką. Taka zmiana podnosi moc silnika o około jedną czwartą i daje konkurencji jeszcze więcej powodów do myślenia.
Czy ktoś zastanawia się jeszcze nad kupnem Abartha 500? Jeśli tak - włoska marka przygotowała właśnie ofertę, która może rozwiać wszelkie wątpliwości. To specjalnie wykończona i wyposażona "Pięćsetka" z pakietem Track Experience, która bez zbędnego rozgłosu przypieczętowuje sześćdziesiątą piątą rocznicę założenia firmy przez Carlo Abartha.
Minionej nocy, a momentami minionego poranka w trzech miejscach na kuli ziemskiej odsłonięto czwartą generację Mazdy MX-5, najpopularniejszego roadstera świata. Model, którego poprzednie generacje wyprodukowano w ciągu dwudziestu pięciu lat w ilości ponad 947 tysięcy egzemplarzy, odsłonięto na specjalnych pokazach w Hiszpanii, Japonii oraz w Stanach Zjednoczonych.
Morgan, jedna z ostatnich, brytyjskich marek pozostających w prywatnych rękach, idzie w ślady Ferrari: buduje samochody na specjalne zamówienia. Pierwsze dzieło powołanego niedawno do życia oddziału Morgan Special Projects Division to coupe SP1... nazwane tak samo, jak pierwsze Ferrari z programu specjałów. Ale na tym podobieństwa się kończą.
Nie jest tajemnicą, że Viper nie sprzedaje się tak, jak życzyliby sobie tego jego twórcy. Z powodu słabych wyników i nowych egzemplarzy kurzących się u dealerów produkcję auta zatrzymano na kilka tygodni w kwietniu, a potem w lipcu. Teraz Viper zbiera nowe siły pod postacią nowych opcji, nowych wersji i powraca pod markę Dodge, z którą powodziło mu się najlepiej.
Legendarny Ford GT40, który aż cztery razy wygrał w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, obchodzi w tym roku swoje pięćdziesiąte urodziny. Oryginalne egzemplarze osiągają obecnie na aukcjach ceny przekraczające dwadzieścia milionów złotych, ale nie oznacza to, że legenda dostępna jest tylko dla wybrańców. Marzenia o posiadaniu GT można spełnić także dzięki firmie Superformance.
LaFerrari nie miało jeszcze okazji do bezpośredniego starcia ze swoimi największymi rywalami, a nawet dotarcia do większości właścicieli, ale niektórym już teraz marzy się jego następca. Wielu zapewne życzyłoby sobie, aby Włosi przestali wygłupiać się z nazwami i wrócili do nomenklatury stosowanej już wcześniej. Okręt flagowy mógłby nazywać się wtedy F80.
Wszystko wskazuje na to, że Porsche 911 pozostanie ciałem i duchem nieśmiertelne. Na nic zdają się wysiłki konkurencji i nic nie dały niegdysiejsze próby Porsche zastąpienia go nowymi modelami. Pozycja 911 jest niezachwiana od przeszło pięciu dekad, a pojazd doczekał się już siedmiu generacji. A jak 911 mogłoby wyglądać za kolejne pół wieku?
Toyota GT 86, zgodnie z wszelkimi przewidywaniami, stała się dzięki zaangażowaniu osób trzecich maszyną o wielu talentach, podatną na wszelkiego typu modyfikacje. Auto weszło do zawodów w drifcie, rajdów i wyścigów, a dzięki staraniom Dome znajome kształty pojawią się również w japońskim pucharze Super GT, któremu w przyszłym roku stuknie pod taką nazwą dziesięć lat.
Od pierwszej, oficjalnej wzmianki o przedsięwzięciu odrestaurowania i przeprojektowania zabytkowego Jaguara Mark 2 dla i przez Iana Calluma minęło już półtora roku. Najwyższy czas zobaczyć maszynę w całej okazałości! Wyjątkowe auto, którym szef stylistów Jaguara zamierza poruszać się na co dzień, pokazano przy okazji otwarcia nowej siedziby Classic Motor Cars.