Ferrari opanuje w ten weekend ratusz oraz najsłynniejszą ulicę Beverly Hills, Rodeo Drive. A wszystko to w ramach obchodów sześćdziesiątej rocznicy obecności włoskiej firmy w Ameryce Północnej. Już dziś wieczorem publicznie zostanie pokazany przygotowany na tę okazję roadster F60America, a jutro na ulice miasta wyjedzie kilkadziesiąt samochodów marki.
Tesla Motors powiększa swoją ofertę o oczekiwany od dawna pojazd z napędem na wszystkie cztery koła. Nowe rozwiązania kalifornijskiej marki debiutują w limuzynie Model S, w której nazwie pojawiła się litera D od "dual-motor". Przy okazji maszyna przechodzi inne modernizacje, w tym instalację systemów bezpieczeństwa graniczących z autonomiczną jazdą.
Francuskie Venturi Automobiles, które jeszcze nie tak dawno produkowało samochody sportowe z prawdziwego zdarzenia, a dzisiaj koncentruje się prawie wyłącznie na pojazdach elektrycznych, obchodzi w tym roku trzydziestolecie działalności. Przekrój przez dokonania marki do 19 października można podziwiać na międzynarodowej wystawie w Paryżu.
Porsche wypełnia lukę między 400-konną 911 Carręrą S, a zorientowanym na tor 911 GT3 o mocy 475 koni mechanicznych i powiększa obecną gamę 911 z szesnastu do dwudziestu wariantów. Cztery nowe opcje do wyboru to kombinacje Carrera GTS: z nadwoziem zamkniętym lub otwartym oraz napędem przenoszonym na wszystkie cztery koła lub tylko na tylną oś.
Do przeszło dwóch i pół latach zmagań Chrysler kończy fabryczną kampanię wyścigowego Vipera. Dodge, który w maju tego roku został połączony na nowo z oddziałem SRT, skupi się teraz na rozbudowie swojej linii modeli drogowych. Viper SRT GTS-R odchodzi do historii mocnym akcentem: dwoma tytułami mistrzowskimi pucharu United SportsCar Championship.
Najważniejszą premierą tej jesieni u Toyoty jest seryjna wersja modelu FCV, który będzie karmiony wodorem, ale na tym nie koniec. Kolejny, zupełnie nowy model marki zapowiada już teraz koncept C-HR, łączący pomysły prosto z pierwszej, innowacyjnej Rav4 z technologiami zapoczątkowanymi przez Priusa oraz dynamiką i precyzją prowadzenia znanymi z coupe GT 86.
Za nami kolejna eliminacja mistrzostw świata Formuły 1, wyścig o Grand Prix Japonii, w którym zrobiło się gorąco na długo przed sygnałem startu. Przez cały tydzień imprezie zagrażał szalejący w pobliżu tajfun Fanfon. W piątek wszystkich zaskoczyła informacja o zmianie zespołu przez Sebastiana Vettela, który w tym roku ma znikome szanse na obronę tytułu mistrza świata.
Volkswagen, który produkuje obecnie samochody w 106 fabrykach w 27 krajach całego świata, świętuje zbudowanie swojej 200-milionowej maszyny. Ostatnie 100 milionów powstało w ciągu ostatnich 15 lat. Który samochód wyznaczył granicę kolejnej setki? Tego nikt dokładnie nie wie, ale w historii jako Volkswagen numer 200000000 zapisze się koncepcyjne coupe XL Sport.
Trzecia generacja modelu TT wyzwoliła z inżynierach Audi nieposkromione żądze, którym upust dają niekończące się eksperymenty. W marcu znalazł się wśród nich koncept 420-konnego coupe TT Quattro Sport, a w kwietniu hybrydowy crossover TT Offroad. W tym tygodniu, obok seryjnego TT Roadstera, zadebiutowała kolejna wizja TT z dwiema parami drzwi - limuzyna Sportback.
Rodzina cywilnych samochodów od Nissan Motorsports, w skrócie Nismo, dostępnych na całym globie liczy już trzy modele: małe coupe 370Z, bezwstydnego Juke'a oraz 600-konnego przewodnika stada w postaci coupe GT-R. Poza nimi były już przymiarki do maleńkiej Micry, elektrycznego Leafa oraz limuzyny Sentra. Teraz pod nóż wzięto zupełnie nowego Pulsara.