Włosi od zawsze mieli rękę to niewielkich, zgrabnych coupe o wielkich możliwościach, których pozycję broni dzisiaj Alfa Romeo 4C. Najlepszym okresem dla tego typu aut były lata pięćdziesiąte i sześćdziesiąte, do których wraca w tym roku zakład Officine Fratelli Frigerio. Manufaktura przenosi nas w czasie z modelem FF Berlinetta.
BMW dało nam w ostatnich latach kilka przykładów na to, że modele ze znakiem M mogą nosić silnik Diesla pod maską. Trend ten pozornie z miejsca nie chwycił, a podobne przypadki zdarzały się w przeszłości, ale wszystko wskazuje na to, że zbliżają się większe zmiany również u konkurencji. Audi zapowiada swoją przyszłość konceptem RS5 TDI.
Rodzina CLS spod znaku Mercedes-Benza, obejmująca obecnie 4-drzwiową limuzynę o profilu coupe oraz kombi o nazwie Shooting Brake, ma już dziesięć lat. Od prawie czterech lat na rynku bryluje druga generacja, której wiek wskazywał na coraz pilniejszą potrzebę przeprowadzenia modernizacji. I oto jest: odmłodzony CLS łącznie z CLS 63 AMG.
Bentley ogłasza najbardziej ekstremalnego, drogowego Continentala dla największych twardzieli, którym nie będzie straszne wymięcie garniturów i wytarcie rękawiczek. Coupe inspirowane możliwościami i sukcesami torowego Continentala GT3 traci na masie, zyskuje na mocy i dobiera się do nowych pokładów prędkości. Oto Continental GT3-R.
Walka o najkrótszy czas przejazdu północnej pętli toru Nürburgring wśród samochodów produkowanych seryjnie z napędem na przednią oś trwa w najlepsze. W marcu tego roku poniżej ośmiu minut jako pierwszy zszedł 280-konny Seat Leon Cupra. Miesiąc temu Renault zapowiedziało, że również przebiło się do tego samego przedziału. Teraz mamy konkrety.
W niedzielę o godzinie piętnastej zakończył się osiemdziesiąty drugi, 24-godzinny wyścig Le Mans, w którym nie brakowało incydentów i zmian na prowadzeniu. O wygraną walczyły na równi prototypy trzech marek: Audi, Toyoty oraz Porsche. Ich plany już na początku pokrzyżowały obfite opady deszczu, a później awarie. Nic nie było pewne prawie do samego końca.
Przybywa wirtualnych samochodów, którymi będzie można kierować w szóstej odsłonie gry Gran Turismo na konsole Play Station. Na liście modeli ujawnionych w ostatnim czasie znajdziemy model spod znaku Mitsubishi. Projekt nosi nazwę XR-PHEV Evolution i nawiązuje do hybrydowych prototypów, którymi japońska marka sypnęła w ubiegłym roku.
McLaren Automotive wychodzi na finansową prostą. W ubiegłym roku, po trzech latach produkcji samochodów osobowych, brytyjska firma zanotowała zyski, a w nowe modele zainwestuje ponad 70 milionów funtów. Już w przyszłym roku pojawi się małe coupe, ukrywane pod nazwą kodową P13, oraz przeznaczony tylko na tory wariant modelu P1.
Mercedes-AMG zapowiada swoje drugie, solowe dzieło po modelu SLS AMG starannie podzielonymi etapami. Drugie, ale pierwsze pod własną marką. Po serii zdjęć i filmów z zamaskowanym coupe, próbkach brzmienia jednostki napędowej oraz ukazaniem w całej okazałości wnętrza auta, przyszedł czas na kilka słów o jego silniku.
Już jutro o godzinie piętnastej rozpocznie się osiemdziesiąty drugi, 24-godzinny wyścig Le Mans. Dzisiaj na tor nikt nie wyjeżdża. Piątek jest dniem otwartym dla kibiców w alei serwisowej i pętli la Sarthe, a kolejność na starcie do sobotniego wyścigu ustaliły trzy sesje kwalifikacyjne, które miały miejsce w środę i czwartek.