Toyota, która w latach dziewięćdziesiątych zdobyła trzy tytuły mistrzów świata wśród konstruktorów i cztery wśród kierowców, wraca na rajdowe szlaki. Nie należy się jednak spodziewać wielkiej ofensywy na najwyższe kategorie serii WRC. Nową rajdówką marki będzie coupe GT 86 klasy R3, w której znajdziemy Renaulta Clio i Citroena DS3.
Zjednoczone Emiraty Arabskie od lat tysiącami chłoną egzotyczne samochody z całego świata. Konstrukcje pokroju super coupe Lykan od W Motors czy Sixteen marki Devel sugerują jednak, że trend się zmienia i na przeciw takim potrzebom coraz bardziej gotowy jest wyjść rodzimy przemysł. Już w przyszłym roku do zabawy ma dołączyć Dubai Roadster.
W miniony weekend Audi powtórzyło wyczyn z sezonu 2012, kiedy to samochody z czterema pierścieniami na masce stanęły na najwyższym stopniu podium w trzech, najważniejszych, 24-godzinnych wyścigach na świecie. Chodzi oczywiście o Le Mans, Nürburgring oraz Spa-Francorchamps. Ten ostatni świętował w tym roku swoje dziewięćdziesiąte urodziny.
Formuła 1 kontynuuje wędrówkę po Europie. W odstępie zaledwie tygodnia przeniosła się z Niemiec na Węgry, gdzie jest stałym gościem od 1986 roku. W tutejszym Grand Prix z aktualnie aktywnych kierowców najwięcej, bo aż cztery razy wygrywał Lewis Hamilton, wyrównując rekord z Michaelem Schumacherem. Czy w niedzielę Brytyjczyk zdołał poprawić swój wynik?
Firma Mattel, stojąca za produkowaną od 1968 roku serią modeli samochodów w skali 1:64 Hot Wheels, połączyła siły z imperium Gwiezdnych Wojen i przeszła na ciemną stronę mocy. Efektem takiej transformacji jest samochód, którym miałby jeździć sam Darth Vader. Jakby tego było mało - w pełni sprawną maszynę zbudowano w rzeczywistości!
Młode, włoskie studio stylistyczne UP Design, za którym stoi Umberto Palermo przedstawiło niedawno pomysł na kolejny samochód pod własnym szyldem. Firma, którą interesuje również projektowanie przedmiotów codziennego użytku, mebli czy jachtów, stawia tym razem na sportową, 4-drzwiową limuzynę o profilu coupe.
Po przeszło pół dekadzie oczekiwania Aston Martin potwierdza powrót na rynek luksusowego modelu Lagonda. Auto nie będzie miało nic wspólnego z konceptem SUV'a, który pokazano ponad pięć lat temu, a grono jego odbiorców będzie bardzo ograniczone. Brytyjczycy celują tylko w jeden rynek, na którym klientów będą dobierać sobie sami.
Ostrzejsze linie, jeszcze lepsze osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa oraz poszerzony zakres wyposażenia instalowanego w standardzie. Wszystko to znajdziemy w ujawnionym właśnie, odmłodzonym Porsche Cayenne drugiej generacji. Samochód wejdzie na rynek cztery i pół roku po debiucie serii, którą już wkrótce będzie można nazywać "starą".
Już w przyszłym miesiącu w Pebble Beach przy okazji corocznych spotkań z klasykami na aukcje trafią dwa wyjątkowe modele Ferrari, którym nie brakuje niczego do pobicia kolejnych rekordów cenowych. Jednym z nich będzie wyścigowa berlinetta 275 GTB/C Speciale, którą zbudowano w latach sześćdziesiątych minionego stulecia w zaledwie trzech egzemplarzach.
Włoskie ATS sumiennie realizuje plan, którego najbardziej podniosłą chwilą ma być premiera smukłego coupe 2500 GT. Zanim do tego dojdzie otrzymamy kilka innych aut. Pierwszym był spartański, torowy spider Sport 1000, którego sprzedaż rozpoczęto rok temu. Teraz marka rusza w kierunku cywilizacji i prezentuje pierwszą sztukę roadstera Leggera.