Bugatti 32.8 - Demon przeszłości

Tuż przed drugą wojną światową w zakładach Bugatti planowana była budowa aż trzech imponujących maszyn, które ustanowiłyby nowe rekordy prędkości na drodze publicznej, na torach kolejowych oraz w powietrzu. Do sukcesu doszedł tylko jeden z nich, drugi ugrzązł w połowie drogi, trzeci został anulowany. Wszystkie rozpalają wyobraźnię do dnia dzisiejszego.
Bugatti Veyron - Grand Sport Vitesse La Finale

Francuską fabrykę Bugatti Automobiles w Alzacji opuścił Veyron na podwoziu numer 450, ostatni przedstawiciel gatunku, który panował przez prawie dokładnie dekadę. Żywot najszybszego, seryjnie produkowanego samochodu świata kończy się na unikatowym, spersonalizowanym modelu w specyfikacji Grand Sport Vitesse o wymownej nazwie La Finale.
Zenvo ST1 - Pod wiatr

Super coupe ST1 od duńskiego Zenvo Automotive, którego ognisty występ w programie "Top Gear" szybko nie będzie zapomniany, kolejny rok swojej obecności na rynku wita garścią udoskonaleń i poszerzoną listą opcji. Samochód, o którym po raz pierwszy usłyszeliścy ponad sześć lat temu, jest obecnie jedną z najmocniejszych maszyn, jakie dostępne są na rynku.
GTA Spano - Inżynieria materiałowa

Spania GTA Tecnomotive prezentuje kolejną ewolucję super coupe Spano, o którym pierwszy raz usłyszeliśmy dokładnie sześć lat temu. Samochód celował wówczas w okolice 780 koni mechanicznych mocy, która dzisiaj coraz bardziej zbliża się do tysiąca. Tegoroczne Spano ma więcej asów w rękawie. To pierwszy samochód, który wykorzystuje na dużą skalę grafen.
Mansory Continental GT Race - Wypieki własne

Miesiąc temu ze startem australijskiego wyścigu Bathurst 12 Hour rozpoczął się drugi, pełen rok startów Continentala GT3. Torowej kampanii w salonach sprzedaży Bentley'a towarzyszyć będzie limitowany do 300 sztuk, drogowy Continental GT3-R. Na tych, którzy nie załapią się do puli szczęśliwych posiadaczy auta czeka już z alternatywą Mansory.
Porsche 911 GT3 RS - Żaden przypadek

Porsche uzupełnia kolejną lukę w szerokiej gamie 911, którą powiększa jednocześnie do dwudziestu jeden wariantów z tysiącami opcji dodatkowych. Najnowsze dzieło niemieckich speców od samochodów sportowych z silnikami umieszczonymi niepoprawnie z tyłu to 911 GT3 RS, na które od premiery bazowego 911 GT3 trzeba było czekać dokładnie dwa lata.
Honda Civic Type R - Czerwona odznaka

Po miesiącach coraz więcej ujawniających zapowiedzi i serii odważnych konceptów debiutuje zupełnie nowa generacja modelu Civic Type R spod czerwonego znaku Hondy. Hot hatch aspirujący do miana najszybszej tego typu maszynki na rynku stracił sporo z uroku konceptów, ale wszelkie ubytki na wizerunku rekompensuje ogromną mocą i udokumentowaną zwinnością.
Mercedes-Maybach Pullman - By wszystkimi rządzić

Mercedes-Benz, który firmuje swoje samochody od kilku miesięcy nie tylko pod marką Mercedes-Benz, rozciąga współczesnego Maybacha, który Mercedes-Maybachem jest. Po rozciągnięciu powstaje przestrzeń na kolejny, dobrze znany człon w nazwie, równie dobrze oddający cały proces wydłużania: Pullman. Niemiecka marka ucieka się do niego od przeszło 50 lat.
Lamborghini Aventador LP750-4 SV - Strumień masy

Gdy kilka lat temu debiutował LP670-4 SV wiadomo było, że oznacza to kres władania Murcielago. Od czterech lat jego miejsce na szczycie oferty Lamborghini zajmuje Aventador, który ma teoretycznie jeszcze wiele przed sobą, łącznie z wydaniem Super Veloce. Poprawka: na SV nie musimy już czekać. Maszynę pokazano w tym tygodniu na wystawie w Genewie.
Morgan Aero 8 - Piąta ósemka

Morgan ma nowego Aero 8, który na wzór większości modeli marki utrudnia na wiele sposobów określenie siebie postronnemu obserwatorowi w przestrzeni i czasie... i odróżnienie od poprzedniej generacji. Ale model ten nie jest adresowany do przypadkowych osób. Sportowe auto w stylu retro wypełnia niszę, do której zaglądają tylko nieliczni.



















