BMW X6, czyli pionier segmentu Sports Activity Coupe, w którym geny samochodów typu SUV mieszają się z kształtami typowymi dla karoserii coupe, rodzi się na nowo. Pojazd doczekał się drugiej generacji, która debiutuje od razu również w specyfikacji od BMW M GmbH. Ale nie tej jedynej, właściwej, tylko w wysokoprężnej X6 M50d.
W listopadzie ubiegłego roku BMW oddało w ręce pierwszych właścicieli elektrycznego malucha i3, pierwszy model z zupełnie nowej serii "i". Dziś w gmachu BMW Welt miało miejsce wydarzenie o równie podniosłym charakterze: pierwsze osiem osób odebrało warte ponad pół miliona złotych, sportowe coupe i8 o napędzie hybrydowym.
Wheelsandmore jako pierwszy tuner przystępuje do polowania na właścicieli coupe Huracan LP610-4, którzy już teraz wiedzą, że najnowsze i najmniejsze Lamborghini w takiej formie, w jakiej oferują je Włosi będzie dla nich zniewagą. Pakiet modyfikacji pod tytułem Lucifero sprawi, że rura wydechowa zmięknie nawet Aventadorowi.
W przypadku wyścigu na wierzchołek Pikes Peak największe emocje wzbudzają pojazdy klasy Unlimited, ale z roku na rok wzrasta również znaczenie samochodów z napędem elektrycznym. Na aktualnej liście startowej jest już siedem zgłoszeń aut elektrycznych, w tym dwa fabryczne zespołu Mistubishi, który wystartuje trzeci raz z rzędu.
Po zmianach opakowania i zawartości serii A7 oraz 450-konnego S7, które przedstawiono w minionym miesiącu, przyszła pora na najmocniejsze w tej rodzinie RS7 Sportback. Pięciodrzwiowa limuzyna o profilu coupe ma teraz między innymi nowe reflektory oraz bogatsze wyposażenie w zakresie systemów multimedialnych i informacyjnych.
Volkswagen jako kolejna, niemiecka marka ujawnił swój projekt, stworzony na potrzeby gry samochodowej Gran Turismo 6. Sportowy pojazd o nazwie GTI Roadster, którym można będzie ścigać się w wirtualnym świecie przedstawiono w poniedziałek. Trzy dni później okazało się, że... samochód zbudowano również w rzeczywistości!
Asymetryczny Veloster nie zdołał podbić rynku i zmusić konkurencji do podjęcia podobnych eksperymentów, ale Hyundai wcale nie myśli się poddawać. A wręcz przeciwnie. Najnowszy pomysł koreańskiego producenta na swoje brzydkie kaczątko to... odsłonięta bez zbędnego rozgłosu wersja z silnikiem umieszczonym centralnie.
Volkswagen Golf ma już na karku cztery dekady, a kultowa, usportowiona wersja GTI liczy sobie tylko o dwa lata mniej. Do majstrowania przy GTI w aktualnym wydaniu oczywiście każda wymówka jest dobra, ale poparcie działań taką okrągłą rocznicą jest jeszcze lepsze. Tak przynajmniej twierdzi marka i jej kilkunastu praktykantów.
W minioną niedzielę miał miejsce już 98 wyścig Indianapolis 500, zaliczany do trzech, najbardziej prestiżowych wyścigów samochodowych na świecie. Obok współczesnych bolidów, maszyn Dallary z silnikami Hondy lub Chevroleta, na tor wyjechały paradnie pojazdy zabytkowe. Wśród nich było Maserati, którym wygrano Indy 500 dokładnie 75 lat temu.
Ekipa Caterhama jest obecnie jedynym, aktywnym zespołem Formuły 1, który nie zdobył jeszcze w swojej krótkiej historii ani jednego punktu. Nie oznacza to jednak, że Brytyjczycy nie mają się czym chwalić w związku ze swoim udziałem w F1. Właśnie na takim podłożu powstała limitowana edycja modelu Seven, której patronuje Kamui Kobayashi.