Brytyjski rynek powiększa się o kolejny zakład, którego celem będzie budowa krótkich serii ekskluzywnym aut, na wskroś przesiąkniętych angielskością. Marka Ant-Kahn, bo o niej właśnie mowa, pokaże swoje pierwsze dzieła w nadchodzących miesiącach. Dwa z nich będą bazować na modelach dobrze znanych, trzecim będzie autorska barchetta.
Ferrari z pewnością nie oszczędzało sił na 605-konne 458 Speciale, ale jak zwykle znajdą się tacy, na których coupe robi wrażenie nie wystarczające nawet do podniesienia pulsu. Na takich pacjentów czekają tunerzy, a wśród nich niemiecki Novitec, który jako jeden z pierwszych miał okazję zanurzyć zęby w jednym z najnowszych klejnotów z Maranello.
G-Power jako pierwszy i prawdopodobnie ostatni tuner przygotowało pakiet daleko idących modyfikacji silnika dla ściśle limitowanego BMW M3 CRT poprzedniej generacji. Najnowsza pozycja w ofercie tunera to jednocześnie pożegnanie z atmosferyczną, widlastą ósemką, którą w tym roku wyparła rzędowa szóstka z turbodoładowaniem.
G-Power nadal nie może pogodzić się z odejściem wolnossącej, widlastej ósemki spod maski BMW M3, a spokoju ducha szuka w kolejnym pakiecie modyfikacji dla poprzedniej generacji. Tym razem ma to być pakiet pożegnalny, po którym pozostanie czekać na pierwsze przymiarki do nowego M4. Modyfikacje adresowane są do właścicieli M3 GTS.
W miniony weekend Formuła 1 po raz pięćdziesiąty zagościła na torze Silversone, na sześćdziesiąty ósmy wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii. Była to już dziewiąta eliminacja tegorocznych mistrzostw świata, w których od samego początku tempo dyktuje Mercedes, z nielicznymi wyjątkami. Czy angielski wyścig był kolejnym wyjątkiem?
Choć eksperymenty w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, startujące z garażu numer 56 nie kończą w ostatnich latach najlepiej, wyrażających chęci znalezenia się w takim miejscu nie brakuje. Jednym z zespołów, którym marzy się występ we francuskim klasyku, jest ekipa Uniwersytetu Technicznego z Eindhoven. Holendrzy przygotowują ścigacza o oznaczeniu IM01.
W przyszłym roku na trasę Rajdu Dakar po trwającej ćwierć wieku przerwie powróci Peugeot. Marka, która wygrała tu cztery razy, wystawi do walki o kolejne zwycięstwo model 2008 DKR. Kształty pojazdu ujawniono jeszcze w połowie kwietnia, a teraz Team Peugeot-Total odsłania pozostałe tajemnice auta, w tym najważniejsze szczegóły techniczne.
Losy i przetrwanie Aston Martina po drugiej wojnie światowej przypieczętował jeden samochód. Prototyp Atom. Sir David Brown był pod takim wrażeniem, że wkrótce po przejażdżce autem zakupił całą firmę, a rozwiązania z prototypu wykorzystano w pierwszych, drogowych modelach serii DB. W miniony weekend wyjątkowe auto trafiło na aukcję.
W połowie czerwca holenderska motoryzacja powiększyła się o nowego producenta samochodów, Carice Cars. Pierwszym modelem firmy jest roadster Mk1, utrzymany w stylu Porsche 356, który wpisuje się w niejedną niszę rynkową. Ręcznie budowane autko przybrało kieszonkowe rozmiary, a do jego napędu służy silnik elektryczny.
Rok temu o wygraną we wspinaczce na Pikes Peak walczył z powodzeniem Sebastien Loeb za kierownicą Peugeota 208 T16 Pikes Peak, który zmiażdżył rekord trasy. W miniony weekend ekipa obstawiła Festiwal Prędkości w Goodwood, a w Kolorado zmagali się inni. Wśród murowanych faworytów znalazły się między innymi... elektryczne auta Mitsubishi.