W miniony weekend w Pebble Beach po raz pierwszy i być może ostatni stanęło obok siebie sześć wyjątkowych egzemplarzy Veyrona z serii legend, dedykowanej najważniejszym modelom i postaciom w dziejach Bugatti. Ale na tym się nie skończyło. Francuska marka, należąca do wielkiej rodziny Volkswagena, pokazała w tym samym miejscu również unikatowego 1 Of 1.
W czerwcu McLaren położył kres plotkom o torowym P1 i potwierdził oficjalnie, że właśnie taki pojazd jest w przygotowaniu. Jednocześnie ostudził większe emocje, deklarując, że samochód będzie adresowany wyłącznie do wąskiej grupy posiadaczy 375 sztuk drogowego P1, a wariant torowy nie będzie związany z żadną serią wyścigową. Teraz wiadomo jak będzie wyglądał.
Produkcja Gallardo zakończyła się w listopadzie minionego roku, ale najmniejsze Lamborghini jeszcze co najmniej do końca roku ma do wypełnienia obowiązki torowe, szczególnie jeśli chodzi o markowy puchar Lamborghini Blancpain Super Trofeo. Z odpowiedzialności uwolni je nowe, pokazane w ten weekend coupe Huracan w specyfikacji LP620-2 Super Trofeo.
Dodge pewnym krokiem wspina się na sam szczyt producentów najszybszych i najmocniejszych muscle carów świata. Do swoich triumfów obok Challengera SRT z przeszło 700-konnym silnikiem Hellcat dołącza teraz 4-drzwiowego Chargera SRT. Skromnie licząc jest to obecnie najszybszy, produkowany seryjnie sedan, który dopuszczono do zwykłego ruchu drogowego.
Toyota powraca z odważnym konceptem sportowego coupe FT-1, który zachwycał pierwszy raz kilka miesięcy temu przy okazji salonu samochodowego w Detroit. W odświeżonym wydaniu maszyna może pochwalić się nowym lakierem, przeprojektowanym wnętrzem oraz odmianą wyścigową, którą będzie można wypróbować w wirtualnym świecie dzięki komputerowej grze Gran Turismo 6.
SRT Motorsports zadebiutuje już w najbliższy weekend w amerykańskim pucharze Trans Am Series z torowym wydaniem coupe Challenger SRT. Oddział, który na naszym kontynencie kojarzony jest przede wszystkim z wyścigowym Viperem, przygotował dwie maszyny dla zespołu Miller Racing, który w połowie sezonu postanowił zmienić producenta.
Od stycznia tego roku Caterham Cars może pochwalić się oficjalnym dystrybutorem na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej w postaci firmy Superformance. Brytyjskie maszynki do zabawy na torze cieszą się za wielką wodą taką popularnością, że ich producent zdecydował się na przygotowanie dwóch wariantów modelu Seven specjalnie na tamtejszy rynek.
W tym roku mija dokładnie pięćdziesiąt lat od wydania przez Jaguara na świat ostatniego egzemplarza wyścigowego, odchudzonego modelu E-Type. Ostatniego z dwunastu, ale nie ostatniego w ogóle, ponieważ serię zaplanowano oryginalnie na 18 aut. Brakujące sześć sztuk zostanie zbudowanych współcześnie. Początek daje im prototyp, który ukończono w ostatnich dniach.
Rodzina McLarena 650S, który w ciągu jednej nocy wyparł z rynku 12C, rozrasta się w zastraszającym tempie. Maszyna, upodobniona do hybrydowego P1, debiutowała od razu jako coupe i spider. Później pojawiła się torowa ewolucja klasy GT3, a ostatnio na rynek weszło limitowane wydanie z oddziału McLaren Special Operations. Teraz na scenę wbiega Sprint.
Pierwszy model z odznaką SVR z koncernu Jaguar Land Rover staje się faktem. Maszyna, którą w formie zamaskowanego prototypu demonstrowano już w czerwcu, będzie najmocniejszym i najszybszym modelem w dziejach Land Rovera. Jednocześnie będzie to jedna z najbardziej luksusowych wariacji na temat marki, będzie to Range Rover Sport SVR.