Od ubiegłego roku standardy wśród najszybszych samochodów obecnej generacji wyznaczają hybrydowe maszyny Ferrari, Porsche oraz McLarena, przekraczające 900 KM. Wartę przy bardziej typowych rozwiązaniach trzymają Lamborghini, Pagani i Koenigsegg, ale krajobraz ten może się bardzo szybko zmienić. Pierwszą hybrydę w swojej historii pokazało wczoraj Lamborghini.
Infiniti pnie się w górę i zapowiada swoją pierwszą, dużą limuzynę segmentu premium, oznaczanego na naszym kontynencie literą F. Intencje marki zdradza śmiały koncept Q80 Inspiration z karoserią typu fastback, który już w tym tygodniu stanie na wystawie samochodowej w Paryżu. Maszyna ma być inspiracją nie tylko dla seryjnego Q80, ale także dla mniejszych modeli.
Local Motors, które działa dzięki nieskończonej mocy internetu oraz wsparciu specjalistów i pasjonatów z całego świata, rozpoczyna prace nad drugim samochodem w swojej historii. Do przeszło 430-konnego, terenowego modelu Rally Fighter w ciągu kilku najbliższych lat ma dołączyć pojazd sportowy, którego naturalnym środowiskiem będą tory wyścigowe.
Pół roku temu małe Polo ze stajni Volkswagena przeszło szereg operacji odmładzających, ale nie we wszystkich wariantach. Niemcy zostawili sobie na później usportowioną odmianę GTI, która debiutuje dopiero teraz. Zmian w wyglądzie auta jest niewiele. O wiele więcej zmieniło się pod względem mechanicznym, a najważniejszą i największą nowością jest jednostka napędowa.
McLaren Automotive robi ukłon w stronę azjatyckich kierowców i prezentuje swój pierwszy model, przeznaczony do sprzedaży w określonym regionie kuli ziemskiej - coupe i spidera 625C. W ubiegłym roku w Azji rozeszła się jedna piąta pojazdów brytyjskiej marki. W tym roku firma prognozuje, że udział tej części świata w jej obrotach przekroczy jedną trzecią.
Ferrari daje sygnał do rozpoczęcia najprawdopodobniej ostatniego aktu w karierze nagradzanego wielokrotnie modelu 458. Jeśli historia ma się powtórzyć wszystko skończy się na dopiero co ujawnionym spiderze Speciale A. W podobny sposób blisko sześć lat temu pożegnano się z przodkiem 458, serią 430, którą zamknął limitowany model Scuderia Spider 16M.
Po kilku miesiącach od premiery coupe Audi ujawnia model TT Roadster trzeciej generacji. Z zewnątrz auto stanowi ewolucję TT, które znamy już od dwudziestu lat, ale w środku skrywa zupełnie nowe centrum dowodzenia Audi Virtual Cockpit, które zastępuje zegary analogowe. Rozwiązanie to zdobyło już kilka nagród, a na tym zapewne nie koniec.
Mercedes-AMG idzie za ciosem i prezentuje drugi model pod własną marką i drugi wykorzystujący zupełnie nową, widlastą ósemkę typu M178, która dwa tygodnie temu zadebiutowała pod długą maską coupe GT. Mowa o limuzynie i kombi C 63, co oznacza, że "63" w nazwie auta nabiera coraz mniejszego znaczenia i traci wszelkie odniesienia do rzeczywistości.
Holenderski zakład Silvermine, w którym od kilku lat powstaje autorskie, wyczynowe auto na tor jest coraz bliższy dopięcia swego. Pod koniec ubiegłego roku firma miała gotowe podwozie o oznaczeniu 11P, a z początkiem stycznia przystąpiła do prac nad ukończeniem pierwszego modelu o nazwie 11SR. Samochód ma być gotowy jeszcze na początku przyszłego roku.
Wyścig o Grand Prix Singapuru, który był pierwszą, nocną eliminacją Formuły 1, ma we współczesnej formie już siedem lat. Mimo to jeszcze ani razu nie przebiegł bez incydentów: w każdej z sześciu poprzednich edycji na ulicznym torze Marina Bay musiał interweniować samochód bezpieczeństwa. Czy w tym roku udało się przełamać ten schemat?