Wakacje dla wszystkich uczestników pucharu World Endurance Championship dobiegły końca. Zespoły startujące w kilku klasach LMP i GT zebrały się w tym tygodniu w Teksasie na czwartą z ośmiu eliminacji, 6-godzinny wyścig na otworzonej dwa lata temu pętli Circuit of the Americas. W ubiegłym sezonie amerykański tor należał do zespołu Audi, który sięgnął po setną wygraną LMP.
Holenderska marka Vencer ogłasza gotowość do rozpoczęcia produkcji swojego pierwszego modelu. Jest nim egzotyczne, super sportowe coupe z wyższej półki o nazwie Sarthe, którą zaczerpnięto od toru, na którym od ponad 90 lat odbywa się 24-godzinny wyścig Le Mans. Maszynę można już zamawiać ale trzeba się liczyć z wydatkiem grubo ponad miliona złotych.
Czy budowanie 500-konnego crossovera na płycie podłogowej prosto z kompaktu to dobry pomysł na przyszłość? Nawet jeśli nie - to z pewnością bardzo dobry pomysł na przyciągnięcie uwagi wysiłkiem ograniczającym się tylko do pojedynczego konceptu. Taki właśnie jest Peugeot Quartz, który swoją premierę będzie miał w przyszłym miesiącu na międzynarodowej wystawie w Paryżu.
Pod koniec sierpnia ujawniono zupełnie nowy model XC90, pełniący rolę okrętu flagowego marki Volvo, nad którym pracowano przez ostatnie trzy lata. Sprzedaż auta rozpoczęto od limitowanej serii 1927 egzemplarzy First Edition w kolorze czarnym, które za pośrednictwem internetu rozeszły się w ciągu 47 godzin. Teraz debiutuje XC90 R-Design czyli wygląd bardziej dynamiczny.
Mały Adam S, który wiosną tego roku został pokazany jako koncept, już wkrótce pojawi się w salonach sprzedaży Opla. Najmniejszy pojazd w ofercie niemieckiej marki, należącej do General Motors, będzie mógł pochwalić się zwiększoną mocą silnika, zmodyfikowanym podwoziem, smaczkami stylistycznymi oraz licznymi opcjami personalizacji, z których Adam słynął od początku.
Od dzisiaj do połowy stycznia w fabrycznym Muzuem Porsche będzie można oglądać wyjątkową wystawę pod tytułem "Project Top Secret". Znajdziemy na niej kilkanaście unikatowych samochodów, z których kilka pokazane zostało po raz pierwszy publicznie: koncepty, zamaskowane prototypy, modele zbudowane do bicia rekordów i maszyny eksperymentalne.
Mulsanne z mocą sięgającą 512 koni mechanicznych należy do najmocniejszych limuzyn na rynku, ale prawa wstępu do klubu, w którym wymagane jest minimum 300 kilometrów na godzinę ta brytyjska maszyna nie ma. Tak było w każdym razie jeszcze do niedawna. Sytuację całkowicie zmieni nowy wariant z prędkością wypisaną już w nazwie - Mulsanne Speed.
Przebierając w ofercie najmniejszego coupe Porsche mamy obecnie do wyboru trzy warianty: od bazowego po GTS, który dysponuje mocą 340 koni mechanicznych. Nie wszędzie jednak większa moc, a za nią większe zużycie paliwa i emisja spalin, działa na korzyść niemieckiego auta. Na rynki, na których zachodzą zależności promujące mniejszą moc przygotowano nowego Caymana 211.
W okresie od stycznia do końca sierpnia tego roku Porsche sprzedało prawie 120 tysięcy samochodów, co oznacza wzrost o przeszło jedną dziesiątą w porównaniu do tego samego okresu roku 2013. Wzrost sprzedaży tylko w Europie sięgnął 16 procent, a wkrótce może zostać jeszcze powiększony. Kolejnych klientów ma przyciągnąć nowa wersja silnikowa najmniejszego auta marki.
Gray Design, którego załodze marzą się luksusowe jachty, motocykle i sportowe samochody, ma dla nas kolejną propozycję. To już czternasty projekt na czterech kołach od szwedzkiego studia i kolejny, który pozostaje uwięziony na ekranach komputerów. Mowa o egzotycznym spyderze Vapour GT. Z cyfrowej niewoli mógłby uwolnić go tylko jakiś szalony milioner.