Volkswagen Golf ma już na karku cztery dekady, a kultowa, usportowiona wersja GTI liczy sobie tylko o dwa lata mniej. Do majstrowania przy GTI w aktualnym wydaniu oczywiście każda wymówka jest dobra, ale poparcie działań taką okrągłą rocznicą jest jeszcze lepsze. Tak przynajmniej twierdzi marka i jej kilkunastu praktykantów.
W minioną niedzielę miał miejsce już 98 wyścig Indianapolis 500, zaliczany do trzech, najbardziej prestiżowych wyścigów samochodowych na świecie. Obok współczesnych bolidów, maszyn Dallary z silnikami Hondy lub Chevroleta, na tor wyjechały paradnie pojazdy zabytkowe. Wśród nich było Maserati, którym wygrano Indy 500 dokładnie 75 lat temu.
Ekipa Caterhama jest obecnie jedynym, aktywnym zespołem Formuły 1, który nie zdobył jeszcze w swojej krótkiej historii ani jednego punktu. Nie oznacza to jednak, że Brytyjczycy nie mają się czym chwalić w związku ze swoim udziałem w F1. Właśnie na takim podłożu powstała limitowana edycja modelu Seven, której patronuje Kamui Kobayashi.
W tym roku Nissan wystartuje w 24-godzinnym wyścigu Le Mans z eksperymentalnym prototypem ZEOD RC, który jako pierwszy w historii gonitwy na wytrzymałość ma pokonać co najmniej jedno okrążenie wyłącznie o napędzie elektrycznym. Aktywność, która będzie tylko ciekawostką, przerodzi się w przyszłym roku w walkę o główną wygraną!
Przed dwoma dekadami w studiu Pininfariny na specjalne życzenie Sułtana Brunei zbudowano kilka sztuk sedanów i kombi ze znaczkiem Ferrari. Kilka lat temu firma z Maranello z własnej inicjatywy dopuściła się eksperymentu nadwoziowego w postaci seryjnego modelu FF. A niedawno do tego grona dołączyło Ferrari w formie... pick-up'a!
Pięć pierwszych wyścigów Formuły 1 w tym roku pokazało, że w nowych okolicznościach najlepiej odnalazł się zespół Mercedes AMG Petronas. To jego kierowcy, Hamilton i Rosberg, dzielili między sobą pole position, wygrane i najszybsze okrążenia. Dzielili w koleżeńskiej atmosferze, która w miniony weekend obrała kierunek ku wojnie.
Historia związków Lamborghini z Zagato sięga roku 1964, ale tylko za pierwszym razem udało się stworzyć coś, co wyjechało na zwykłe ulice, a nie zostało zamknięte w muzeum. W tym roku przyszedł czas na podejście numer pięć: zbudowane w jednym egzemplarzu na życzenie pewnego kolekcjonera, niewielkie coupe o oznaczeniu 5-95.
Czy małe, brytyjskie roadstery mają szansę na wielki powrót do łask i uwolnienie ogromnego potencjału, który drzemie w tym segmencie od dekad? Na razie wielkiego ruchu w tym temacie nie widać, ale to może się bardzo szybko zmienić. Świadczą o tym choćby ostatnie wysiłki włoskiego Touring Superleggera i BMW, które włada marką Mini.
Najbardziej stylowa limuzyna w palecie Audi, czyli liczący prawie pięć metrów długości model A7 Sportback, przechodzi kurację odmładzającą. Kolejnych klientów mają przyciągać nowe konfiguracje silników, nowe skrzynie biegów, nowe oświetlenie zewnętrze i nowy system informacyjno-multimedialny. Na koneserów gatunku czeka też mocniejsze S7.
Hiszpanie świętują w tym roku trzydzieste urodziny kompaktowego Seata Ibizy, który od przeszło pięciu lat sprzedawany jest w czwartej generacji. Okazję tę wykorzystano do zbudowania konceptu, który ma uwydatniać najlepsze cechy charakteru najpopularniejszego Seata: młodość i dynamikę w przystępnej cenie. Oto Ibiza Cupster.