Od stycznia tego roku Caterham Cars może pochwalić się oficjalnym dystrybutorem na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej w postaci firmy Superformance. Brytyjskie maszynki do zabawy na torze cieszą się za wielką wodą taką popularnością, że ich producent zdecydował się na przygotowanie dwóch wariantów modelu Seven specjalnie na tamtejszy rynek.
W tym roku mija dokładnie pięćdziesiąt lat od wydania przez Jaguara na świat ostatniego egzemplarza wyścigowego, odchudzonego modelu E-Type. Ostatniego z dwunastu, ale nie ostatniego w ogóle, ponieważ serię zaplanowano oryginalnie na 18 aut. Brakujące sześć sztuk zostanie zbudowanych współcześnie. Początek daje im prototyp, który ukończono w ostatnich dniach.
Rodzina McLarena 650S, który w ciągu jednej nocy wyparł z rynku 12C, rozrasta się w zastraszającym tempie. Maszyna, upodobniona do hybrydowego P1, debiutowała od razu jako coupe i spider. Później pojawiła się torowa ewolucja klasy GT3, a ostatnio na rynek weszło limitowane wydanie z oddziału McLaren Special Operations. Teraz na scenę wbiega Sprint.
Pierwszy model z odznaką SVR z koncernu Jaguar Land Rover staje się faktem. Maszyna, którą w formie zamaskowanego prototypu demonstrowano już w czerwcu, będzie najmocniejszym i najszybszym modelem w dziejach Land Rovera. Jednocześnie będzie to jedna z najbardziej luksusowych wariacji na temat marki, będzie to Range Rover Sport SVR.
Brytyjska Ginetta, znana z produkcji samochodów drogowych i wyścigowych formatu GT, dołączy do producentów torowych prototypów zupełnie nowej klasy LMP3. Kategoria, którą Federation Internationale de l'Automobile i Automobile Club de l'Ouest ogłosiły w połowie lipca pozwoli marce pojawić się w europejskim i azjatyckim pucharze Le Mans.
Bugatti zamyka kolekcję Les Legendes, którą rozpoczęto dokładnie rok temu. Seria ta zakładała wypuszczenie sześciu, specjalnie wykończonych modeli Veyron Grand Sport Vitesse, po trzy sztuki każdy, które przypominałyby o najważniejszych postaciach i samochodach w historii marki. Szósty i ostatni z nich poświęcono samemu założycielowi firmy.
Flagowe coupe i roadster Aston Martina, czyli modele Vanquish i Vanquish Volante, przechodzą pierwszą w swojej niedługiej karierze transformację. Zmianę wizerunku brytyjskich krążowników ograniczono do kosmetyki, a najważniejsze nowości pojawią się w strefie układu napędowego. Największą z nich będzie skrzynia biegów, która zastąpi automat Touchtronic 2.
Jedyny, czterodrzwiowy model w obecnej ofercie Aston Martina, czyli sprzedawana od lutego ubiegłego roku limuzyna Rapide S, przechodzi poważne transformacje. Zmiany w wyglądzie są jedynie kosmetyczne, a najważniejsze nowości skupiają się wokół układu przeniesienia napędu: od systemów elektronicznych, poprzez zawieszenie po premierową skrzynię biegów.
Mercedes-Benz może pochwalić się obecnie najszerszą ofertą przygotowanych fabrycznie samochodów z opancerzeniem. Składają się na nią limuzyny E-Guard z jednym z trzech silników do wyboru, terenówka G 500 Guard z 5,5-litrowym V8 oraz napędzana na wszystkie koła seria M-Guard, dostępna z benzynowym V8 i wysokoprężnym V6. Teraz dołącza do nich S 600 Guard.
Raz przekroczone 400 kilometrów na godzinę będą za każdym następnym razem granicą, którą trzeba przekroczyć jeszcze bardziej, czego najlepszym przykładem są dokonania zakładu Johna Hennessey'a. Tuner z Teksasu pokazał już, że może być szybszy od Veyrona Super Sport, a na przyszły rok szykuje model, którym wespnie się jeszcze wyżej.