X6 miało prawie siedem lat na zadomowienie się na rynku i wyrobienie własnej niszy. Mocarne X6 M miało nieco mniej czasu, ale o wiele mocniejsze argumenty, choćby w postaci 555 koni mechanicznych. Amatorów na auto z pewnością nie brakowało, czego efektem jest premiera drugiej generacji modelu, jeszcze mocniejszej i zaawansowanej technicznie.
Pięć i pół roku temu świat zobaczył pierwsze, napędzane na wszystkie cztery koła modele BMW serii X, którymi zajął się oddział M. Teraz nadszedł czas na zmianę warty: niemiecka marka prezentuje zupełnie nową generację modelu X5 M. Niszowa maszyna korzysta z najnowszych zdobyczy technicznych marki i jeszcze większej, niż poprzednio mocy silnika.
Audi po raz kolejny udowadnia, że R8 mimo zaawansowanego wieku ma nadal jeszcze sporo do powiedzenia. Pojazd, który od 2006 roku przeszedł niezliczone transformacje i udoskonalenia pnie się ciągle w górę: w przyszłym miesiącu zadebiutuje w specyfikacji Competition i zajmie zaszczytne miejsce najmocniejszego modelu w ofercie marki.
Zgodnie z zapowiedziami Arrinera Automotive rozpoczęła w minionym tygodniu na lotnisku w Białej Podlaskiej testy związane z aerodynamiką nadwozia i kolejne próby układu jezdnego modelu Hussarya. Firma jednocześnie potwierdza, że rozpoczęcie sprzedaży planowane jest już na przyszły rok, a do jej siedziby wpłynęło kilkaset zapytań o możliwość zakupu auta.
Lee Noble opuścił w 2008 roku utworzone przez siebie prawie dekadę wcześniej Noble Automotive, a jakiś rok później rozpoczął pracę nad nowym, sportowym modelem marki Fenix. Niedługo potem dołączył do zespołu przygotowującego polską Arrinerę, a obecnie pracuje nad innymi projektami, które mają ujrzeć światło dzienne już w przyszłym roku.
Wskrzeszona całkiem niedawno marka Detroit Electric po kilkunastu burzliwych miesiącach - zawirowaniach finansowych i zmianie planowanego miejsca produkcji z USA na Holandię - wychodzi na prostą. Firma szykuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego modelu od 1939 roku. Będzie nim elektryczne, lotusopodobne, sportowe coupe o nazwie SP:01.
Działającej w Molsheim marce Bugatti zostało do sprzedania już tylko niespełna 20 egzemplarzy modelu Veyron, który dostępny jest w 1200-konnym wydaniu Grand Sport Vitesse. Prace nad następcą trwają już od kilku lat, a nieoficjalnie mówi się, że badane są aż trzy warianty napędowe, w tym oczywiście hybrydy. O powiększeniu oferty o jeszcze jeden model nie ma na razie mowy.
Przerwy w produkcji Vipera z powodu bardzo słabych wyników sprzedaży można liczyć od dawna w miesiącach, a pozbycie się egzemplarzy zalegających u dealerów możliwe było dopiero do dużych obniżkach cen. Model po zdobyciu tytułów w serii United SportsCar Championship opuścił także tory wyścigowe. Ten dość ponury krajobraz rozjaśni nieco Viper ACR.
Automobili Turismo e Sport informowało we wrześniu o przeprowadzce z Włoch na Wyspy Kanaryjskie, nowych inwestorach, sprzedaży licencji na produkcję roadstera Leggera, porzuceniu planów przejęcia marki De Tomaso oraz skupieniu się przede wszystkim na maszynach torowych z modelem Sport 1000 na czele. Tym ostatnim do niedawna nie można było wyjechać na zwykłe drogi.
Lotus w ostatnich tygodniach zanotował najlepsze wyniki sprzedaży od sezonu 2008/09, zmienił szefa stylistów, uruchomił nowy program odbioru samochodów bezpośrednio w swojej siedzibie w Hethel i wystartował z wielkim programem restrukturyzacji, mogącym oznaczać zwolnienie aż 325 osób. Dzisiaj marka wraca do rzeczy namacalnych i zapowiada nową odmianę Exige S.