Spania GTA Tecnomotive prezentuje kolejną ewolucję super coupe Spano, o którym pierwszy raz usłyszeliśmy dokładnie sześć lat temu. Samochód celował wówczas w okolice 780 koni mechanicznych mocy, która dzisiaj coraz bardziej zbliża się do tysiąca. Tegoroczne Spano ma więcej asów w rękawie. To pierwszy samochód, który wykorzystuje na dużą skalę grafen.
Miesiąc temu ze startem australijskiego wyścigu Bathurst 12 Hour rozpoczął się drugi, pełen rok startów Continentala GT3. Torowej kampanii w salonach sprzedaży Bentley'a towarzyszyć będzie limitowany do 300 sztuk, drogowy Continental GT3-R. Na tych, którzy nie załapią się do puli szczęśliwych posiadaczy auta czeka już z alternatywą Mansory.
Porsche uzupełnia kolejną lukę w szerokiej gamie 911, którą powiększa jednocześnie do dwudziestu jeden wariantów z tysiącami opcji dodatkowych. Najnowsze dzieło niemieckich speców od samochodów sportowych z silnikami umieszczonymi niepoprawnie z tyłu to 911 GT3 RS, na które od premiery bazowego 911 GT3 trzeba było czekać dokładnie dwa lata.
Po miesiącach coraz więcej ujawniających zapowiedzi i serii odważnych konceptów debiutuje zupełnie nowa generacja modelu Civic Type R spod czerwonego znaku Hondy. Hot hatch aspirujący do miana najszybszej tego typu maszynki na rynku stracił sporo z uroku konceptów, ale wszelkie ubytki na wizerunku rekompensuje ogromną mocą i udokumentowaną zwinnością.
Mercedes-Benz, który firmuje swoje samochody od kilku miesięcy nie tylko pod marką Mercedes-Benz, rozciąga współczesnego Maybacha, który Mercedes-Maybachem jest. Po rozciągnięciu powstaje przestrzeń na kolejny, dobrze znany człon w nazwie, równie dobrze oddający cały proces wydłużania: Pullman. Niemiecka marka ucieka się do niego od przeszło 50 lat.
Gdy kilka lat temu debiutował LP670-4 SV wiadomo było, że oznacza to kres władania Murcielago. Od czterech lat jego miejsce na szczycie oferty Lamborghini zajmuje Aventador, który ma teoretycznie jeszcze wiele przed sobą, łącznie z wydaniem Super Veloce. Poprawka: na SV nie musimy już czekać. Maszynę pokazano w tym tygodniu na wystawie w Genewie.
Morgan ma nowego Aero 8, który na wzór większości modeli marki utrudnia na wiele sposobów określenie siebie postronnemu obserwatorowi w przestrzeni i czasie... i odróżnienie od poprzedniej generacji. Ale model ten nie jest adresowany do przypadkowych osób. Sportowe auto w stylu retro wypełnia niszę, do której zaglądają tylko nieliczni.
W ubiegłym tygodniu do sesji testowych przed rozpoczęciem nowego sezonu Formuły 1 z nowym bolidem dołączył dziewiąty z dziesięciu zespołów, które widnieją na aktualnej liście startowej. Mowa o ekipie Force India, która testy w Jerez pominęła, a jazdy w Barcelonie rozpoczęła z zeszłorocznym samochodem. Tegoroczny bolid pojawił się na torze dopiero w piątek rano.
Być może słyszeliście o tym, że Christian von Koenigsegg nie lubi typowych hybryd. Są według Szweda zbyt ciężkie, mało efektywne, za drogie i w ogóle komplikują zbyt wiele rzeczy. Dlatego Koenigsegg przygotował własną hybrydę, która pod wieloma względami jest zupełnie inna od pozostałych. Maszynę nazwano Regera, co w jej ojczystym języku oznacza "królować".
Andy Palmer, który po latach kariery w Nissanie objął kilka miesięcy temu stanowisko prezesa Aston Martina nie pozwala ani na chwilę odetchnąć od brytyjskiej marki. W krótkim czasie ogłoszono model DB10 dla agenta Bonda, sportowe coupe Vantage GT3, torowego potwora o nazwie Vulcan i sprzedaż na naszym kontynencie luksusowej limuzyny Lagodna Taraf. A teraz to - DBX.