LaFerrari nie miało jeszcze okazji do bezpośredniego starcia ze swoimi największymi rywalami, a nawet dotarcia do większości właścicieli, ale niektórym już teraz marzy się jego następca. Wielu zapewne życzyłoby sobie, aby Włosi przestali wygłupiać się z nazwami i wrócili do nomenklatury stosowanej już wcześniej. Okręt flagowy mógłby nazywać się wtedy F80.
Wszystko wskazuje na to, że Porsche 911 pozostanie ciałem i duchem nieśmiertelne. Na nic zdają się wysiłki konkurencji i nic nie dały niegdysiejsze próby Porsche zastąpienia go nowymi modelami. Pozycja 911 jest niezachwiana od przeszło pięciu dekad, a pojazd doczekał się już siedmiu generacji. A jak 911 mogłoby wyglądać za kolejne pół wieku?
Toyota GT 86, zgodnie z wszelkimi przewidywaniami, stała się dzięki zaangażowaniu osób trzecich maszyną o wielu talentach, podatną na wszelkiego typu modyfikacje. Auto weszło do zawodów w drifcie, rajdów i wyścigów, a dzięki staraniom Dome znajome kształty pojawią się również w japońskim pucharze Super GT, któremu w przyszłym roku stuknie pod taką nazwą dziesięć lat.
Od pierwszej, oficjalnej wzmianki o przedsięwzięciu odrestaurowania i przeprojektowania zabytkowego Jaguara Mark 2 dla i przez Iana Calluma minęło już półtora roku. Najwyższy czas zobaczyć maszynę w całej okazałości! Wyjątkowe auto, którym szef stylistów Jaguara zamierza poruszać się na co dzień, pokazano przy okazji otwarcia nowej siedziby Classic Motor Cars.
Budowane na specjalne zamówienia Ferrari omijają z reguły wielkie salony samochodowe i huczne premiery, a ich właściciele tylko w niektórych przypadkach decydują się na pokazanie publicznie przy okazji zlotów lub konkursów elegancji. Zaszczyt taki ominął między innymi coupe SP30, w związku którym w Maranello nadal panuje tajemnicza cisza.
Wyściogowe zawody World Series by Renault powiększą się w przyszłym roku o puchar Renault Sport Trophy, który może być przedsionkiem dla wszystkich chętnych na wejście do mistrzostw serii GT, DTM, ELMS czy WEC. Wszyscy zawodnicy będą startować w nim identycznymi samochodami: zupełnie nowymi coupe o oznaczeniu RS 01, nawiązującym do pierwszego bolidu Formuły 1 marki.
Po ponad dwunastu miesiącach od wejścia na rynek kurację odmładzającą przechodzi najmniejsze, sportowe coupe Nissana w wydaniu przygotowanym w zakładach oddziału Nismo. Model 370Z Nismo, bo o nim mowa, zmieni się w środku i na zewnątrz, a większość wprowadzonych udoskonaleń zawdzięczać będzie 600-konnemu okrętowi flagowemu marki w postaci GT-R Nismo.
Zupełnie nowe Subaru WRX, które ujawniono w listopadzie ubiegłego roku, wchodzi oficjalnie do sprzedaży w Japonii. Na własnym podwórku sportowy sedan o mocy w okolicach trzystu koni mechanicznych dostępny będzie w dwóch nowych konfiguracjach: jako WRX S4 oraz w jeszcze bardziej dopieszczone pod kątem osiągów i trzymania się drogi WRX STI Type S.
Wakacyjna pauza w Formule 1 po blisko czterech tygodniach dobiegła końca. Zdominowane przez zespół Mercedesa mistrzostwa świata rozpoczęły wejście w decydującą fazę od wyścigu na belgijskiej pętli Spa-Francorchamps. Trasa zbudowana w 1921 roku wije się w obecnej postaci przez 7004 metrów i jest tym samym najdłuższym torem w całym sezonie.
Hybrydowa Honda CR-Z, którą w pierwszym kwartale tego roku po bardzo słabych wynikach sprzedaży wycofano z rynków europejskich, walczy o przetrwanie w USA. Japoński kompakt, który mógł być sukcesem, cierpiał przede wszystkim na brak mocy. Hybrowy układ napędowy auta w jego ostatniej odsłonie dostarczał tylko 137 koni mechanicznych.