Homologacja modelu Huayra na rynek amerykański okazała się strzałem w dziesiątkę: aż 40% samochodów produkcji Pagani trafiło w pierwszych sześciu miesiącach tego roku do USA. Teraz na podbój czekają Chiny, gdzie otworzono niedawno placówki marki w Hong Kongu oraz Macau. Zawiązanie azjatyckiej spółki Pagani China Automotive przypieczętują specjalne pojazdy.
Od 2011 roku główny towar eksportowy Pagani Automobili to oczywiście super coupe Huayra, która w teorii miała na stałe zastąpić Zondę. W praktyce jest zupełnie inaczej: miłośników niezliczonej liczby wcieleń pierwszego Pagani nie brakuje i Włosi nie przestają spełniać ich zachcianek, budując nowe sztuki lub modyfikując już istniejące. Jedna z najnowszych to 760 RS JX.
Audi rozpoczęło ostatni kwartał tego roku od kolejnego wzrostu sprzedaży. W październiku marka oddała w ręce klientów blisko 146,2 tysiące aut, czyli o prawie 10 procent więcej, niż rok temu. A ma być jeszcze lepiej: w ostatnich dniach uruchomiono produkcję TT Roadstera na Węgrzech i pokazano odmłodzone Q3. Razem z usportowionym RS Q3, które ma niecałe dwa lata.
Przyszły rok będzie ostatnim dla trzeciej generacji Mazdy MX-5 i jej udziału w wyścigach markowego pucharu. Czwarta seria bijącego rekordy sprzedaży, japońskiego roadstera zadebiutowała we wrześniu, a w tym tygodniu po raz pierwszy pokazano jej torową odmianę. Auto czekają teraz miesiące intensywnych testów i drobiazgowego strojenia.
Ken Block ma nową zabawkę, którą zobaczymy w siódmej części akrobacji pod tytułem Gymkhana. W poprzednich korzystał z Forda Fiesty, który dysponował mocą co najmniej 660 koni mechanicznych. Tym razem Block zmienia model, ale nie markę. Przesiada się do Mustanga, który powstał prawie pięć dekad temu, a dziś został przekształcony w bestię imieniem Hoonicorn RTR.
Siedem lat temu Cayenne stało się pierwszym, współczesnym Porsche, noszącym oznaczenie GTS, którego korzenie sięgają 1963 roku i coupe 904 Carrera GTS. Samochód w takim wydaniu wyrobił sobie jedenastoprocentowy udział w sprzedaży wszystkich odmian Cayenne, najpopularniejszego modelu w ofercie niemieckiej marki. W tym miesiącu GTS przechodzi kurację odmładzającą.
Camaro piątej generacji przez kolejny rok utrzymuje się na szczycie sprzedaży amerykańskich maszyn z pazurem. W ciągu pięciu i pół lat na auto znalazło się ponad 400 tysięcy kupców, a w pierwszych 10 miesiącach tego roku maszyna Chevroleta przyciągnęła o 10 tysięcy więcej nabywców, niż zupełnie nowy Ford Mustang. To dobra okazja na małe świętowanie.
Formuła 1 trzy tygodnie po debiucie na terenie Rosji odwiedziła Stany Zjednoczone, które wróciły do kalendarza w 2012 roku po czterech sezonach przerwy z zupełnie nowym torem w Austin. Po wczorajszym wyścigu do końca mistrzostw pozostały już tylko dwie eliminacje. Nie wszystkim drużynom było jednak dane dotrwać do tego momentu.
Zespołowi Porsche zostało coraz mniej czasu na wykazanie się w długodystansowych, wyścigowych mistrzostwach świata po powrocie z prototypem najwyższej klasy. Niecały miesiąc. Ostatnie trzy wyścigi trzeciego sezonu pucharu World Endurance Championship zaplanowano na listopad. Pierwszym z nich była dzisiejsza, 6-godzinna eliminacja w Szanghaju.
Produkowany od kilkunastu lat SR3 to najpopularniejszy model w ofercie angielskiego Radical Sportcars. Trzy generacje torowego roadstera znalazły już prawie tysiąc nabywców, z czego ponad połowę ściągnęło trzecie wcielenie, oznaczone jako RS3 RS. Wczoraj w Barcelonie przy okazji finału pucharu Radical European Masters firma zaprezentowała czwarte: RS3 RSX.