Wskrzeszona całkiem niedawno marka Detroit Electric po kilkunastu burzliwych miesiącach - zawirowaniach finansowych i zmianie planowanego miejsca produkcji z USA na Holandię - wychodzi na prostą. Firma szykuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego modelu od 1939 roku. Będzie nim elektryczne, lotusopodobne, sportowe coupe o nazwie SP:01.
Działającej w Molsheim marce Bugatti zostało do sprzedania już tylko niespełna 20 egzemplarzy modelu Veyron, który dostępny jest w 1200-konnym wydaniu Grand Sport Vitesse. Prace nad następcą trwają już od kilku lat, a nieoficjalnie mówi się, że badane są aż trzy warianty napędowe, w tym oczywiście hybrydy. O powiększeniu oferty o jeszcze jeden model nie ma na razie mowy.
Przerwy w produkcji Vipera z powodu bardzo słabych wyników sprzedaży można liczyć od dawna w miesiącach, a pozbycie się egzemplarzy zalegających u dealerów możliwe było dopiero do dużych obniżkach cen. Model po zdobyciu tytułów w serii United SportsCar Championship opuścił także tory wyścigowe. Ten dość ponury krajobraz rozjaśni nieco Viper ACR.
Automobili Turismo e Sport informowało we wrześniu o przeprowadzce z Włoch na Wyspy Kanaryjskie, nowych inwestorach, sprzedaży licencji na produkcję roadstera Leggera, porzuceniu planów przejęcia marki De Tomaso oraz skupieniu się przede wszystkim na maszynach torowych z modelem Sport 1000 na czele. Tym ostatnim do niedawna nie można było wyjechać na zwykłe drogi.
Lotus w ostatnich tygodniach zanotował najlepsze wyniki sprzedaży od sezonu 2008/09, zmienił szefa stylistów, uruchomił nowy program odbioru samochodów bezpośrednio w swojej siedzibie w Hethel i wystartował z wielkim programem restrukturyzacji, mogącym oznaczać zwolnienie aż 325 osób. Dzisiaj marka wraca do rzeczy namacalnych i zapowiada nową odmianę Exige S.
W niedzielę w finałowym wyścigu tegorocznego sezonu DTM zwyciężyło Audi, które zajęło całe podium i sięgnęło po mistrzostwo producentów, wyprzedzając Mercedes-Benza oraz BMW. W tabeli zespołów i kierowców triumfowała jednak konkurencja: BMW Team RMG oraz Marco Wittmann, jeżdżący w modelu M4 DTM. Z okazji sukcesów przygotowano limitowane M4 DTM Champion Edition.
Prace nad sportowym modelem polskiej marki Arrinera wchodzą w kolejną, decydującą fazę. Prawie dokładnie rok po pierwszych testach jeżdżącej ramy ruszą próby w terenie prototypowego egzemplarza z kompletnym nadwoziem z elementami aktywnymi aerodynamicznie. Właśnie w takiej formie coupe Hussarya pojawi się w najbliższych dniach na jednym z polskich lotnisk.
W miniony weekend prototypy klasy LMP2 z silnikami Nissana sięgnęły po wygraną w finale i tytuły mistrzowskie pucharu European Le Mans Series. I na tym torowe aktywności marki w ostatnim czasie się nie kończą. Kilka dni temu w Kanadzie ujawniono coś z zupełnie innej beczki: Micrę Cup, pomost pomiędzy kartingiem, a samochodami wyścigowymi pełnego formatu.
Od prawie sześciu lat w ofercie Audi znajduje się torowe coupe R8 LMS, uprawniające do startów w różnego rodzaju wyścigach klas GT. W tym roku dołączy do niego drugi model marki, w którym miejsce za kierownicą nie będzie zarezerwowane tylko dla etatowych kierowców firmy. Mowa o zupełnie nowym TT Cup, które z definicji nie będzie tak wszechstronne, jak większe R8.
Od prawie dekady Ariel Atom produkowany jest po obu stronach Atlantyku. Na terenie USA obowiązki te spoczywały początkowo na Brammo Motorsports, a od 2008 na powołanym specjalnie w tym celu TMI AutoTech z siedzibą przy torze Virginia International Raceway. Ich najnowsza propozycja to Atom trzeciej generacji w specyfikacji 3S.