Wielki plan rewitalizacji Alfy Romeo powinien nabrać w tym roku oczekiwanego od lat rozpędu. Pierwsze ruchy zaczynają się od premiery drugiej wersji nadwoziowej sportowego modelu 4C, która wiosną ubiegłego roku prezentowana była jako koncept. Chodzi oczywiście o gotowego do produkcji Spidera, w którym brak dachu jest tylko jedną z wielu nowości.
Volkswagen nie przestaje snuć wizji o pełnowymiarowym SUV'ie z napędem hybrydowym i podboju rynku USA. Proroctwa te ciągną się już od przeszło dwóch lat. Pod koniec 2011 roku pokazano koncept Cross Coupe, odświeżony na wiosnę 2012, na początku 2013 roku debiutował CrossBlue, a w kwietniu wyszedł ponad 400-konny CrossBlue Coupe. Teraz czas na Cross Coupe GTE.
Czterdziesta rocznica pierwszej wygranej Forda w 24-godzinnym wyścigu Le Mans przypadła na zakończenie produkcji pierwszego, 550-konnego coupe GT w tym stuleciu. Od tamtego momentu upłynęła blisko dekada, którą zwieńczy arsenał powiększony o najważniejsze dzieło oddziału Ford Performance. Dzieło oczekiwane od kilku lat: zupełnie nowy Ford GT!
Po zmianie taktyki - znacznym obniżeniu ceny, pozbyciu się zalegających u dealerów egzemplarzy, wznowieniu produkcji i wycofaniu się z torów wyścigowych - Viper atakuje z nowymi pomysłami. Jest ich... aż 25 milionów! W tylu kombinacjach kolorystycznych i wyposażenia można zamówić nowego, objętego fabrycznym programem indywidualizacji Vipera GTC.
Od 2000 roku począwszy Audi wygrało w 24-godzinnym wyścigu Le Mans trzynaście razy, ale rekord nadal należy do Porsche. Marka ze Stuttgartu w latach 1970-1998 wygrała we Francji aż szesnaście razy. Trzecie miejsce w tej klasyfikacji zajmuje Ferrari z dziewięcioma wygranymi, a czwarte Jaguar z siedmioma. Jaguara w Le Mans nie ma w tej chwili w ogóle. A gdyby był?
O pierwszych przymiarkach angielskiego Noble Automotive do pozbawionego dachu M600 usłyszeliśmy ponad dwa i pół roku temu, w trakcie których firma nie dawała żadnych świadectw prac nad takim właśnie pojazdem. Ale żadnych świadectw już nie potrzeba. M600 Speedster zadebiutowało właśnie na salonie samochodowym Autosport International.
Historia marki Lister zatoczyła pełne koło i zmierza ku nowemu. Na wystawie Autosport International w Birmingham debiutuje w tym tygodniu publicznie pierwszy z krótkiej serii spyderów Knobbly według planów oryginału z lat pięćdziesiątych, a kolekcjonerzy poprzez renomowane H&H Classics mają okazję do wejścia w posiadanie maszyny, od której wszystko się zaczęło.
Lexusowi przybywa modeli spod znaku litery F, która w przypadku tej japońskiej marki odnosi się do toru wyścigowego u podnóża wulkanu Fuji. To właśnie tu narodził się pierwszy z rodu: limuzyna IS F. Później przyszedł czas na coupe RC F, a teraz kolej na coś jeszcze większego. Na luksusowego sedana GS F, który za kilka dni stanie na wystawie w Detroit.
Leon Cupra to obecnie jeden z najszybszych, seryjnie produkowanych samochodów z napędem na przednią oś, jakie pojawiły się na pętli Nürburgring Nordschleife i zeszły z czasem jednego okrążenia poniżej ośmiu minut. Takiej reklamie trudno się oprzeć, ale nie działa ona na wszystkich. Dlatego Hiszpanie poszerzają ofertę o trzecią wersję nadwoziową.
Reprezentację Audi na trwających jeszcze do jutra w Las Vegas targach Consumer Electronics Show tworzą cztery modele, wyposażone w najnowsze, elektroniczne wynalazki niemieckiej firmy. Trzy z nich produkowane są seryjnie, to TT Roadster, RS7 Sportback oraz R8 LMX. Czwarty to przygotowany specjalnie na CES koncept Prologue Piloted Driving.