W lutym Porsche zdjęło z Caymana kaganiec, który od zawsze trzymał go w bezpiecznej odległości od większego 911. Nowy GT4 wszedł mocą i osiągami w regiony wcześniej dla coupe zakazane, a teraz w jego ślady bez żadnej zwłoki idzie otwarty Boxster. Stary porządek świata burzy druga generacja Spydera, której nie brakuje niczego do zostania kultową.
W końcówce tej dekady Cadillac zainwestuje w ekspansję i zupełnie nowe modele dwanaście miliardów dolarów. W tej sumie zmieści się aż osiem luksusowych pojazdów, którym przewodzić będzie debiutujący w tym tygodniu krążownik CT6. Oznacza to, że podobnej wielkości limuzyna XTS straci swój dotychczasowy status i w katalogu koncernu spadnie o szczebel.
Brytyjskie królestwo McLaren Automotive po miesiącach drażnienia strzępami informacji rozpoczyna wielką ekspansję na kolejne segmenty świata super samochodów. Anglicy odwiedzili już szczyt z hybrydowym modelem P1, nieco niżej rozłożyli się z rodziną Super Series, a teraz zajmują pierwsze pozycje z pierwszym przedstawicielem dynastii Sports Series.
Lincoln, najbardziej luksusowa marka pod skrzydłami Forda, zapowiada powrót na amerykański rynek słynnego Continentala. Rychłe pojawienie się na rynku wielkiej limuzyny zupełnie nowej generacji zapowiada koncept, który już za kilka dni stanie na wystawie samochodowej w Nowym Jorku. Jego linie wyznaczą kierunek również innym modelom marki.
Już za kilka dni do japońskich salonów sprzedaży przemknie bez hucznych zapowiedzi oczekiwany od dawna, miniaturowy roadster firmowany przez Hondę. Autko o oznaczeniu S660 półtora roku temu zapowiadał tak samo nazwany koncept. Ich doskonale znany format sięga korzeniami pojazdów o podobnych rozmiarach i charakterze z lat sześćdziesiątych minionego stulecia.
Formuła 1 odwiedziła w tym tygodniu Malezję. Z narastającym napięciem między Red Bullem, a dostarczającym układy napędowe Renultem, kalendarzem po raz pierwszy od 1960 roku skróconym o Grand Prix Niemiec, Sauberem ciąganym po sądach przez swoich byłych kierowców i ekipą Manor Marussia poza 107-procentowym minimum czasowym w kwalifikacjach...
Tunerzy od lat pojawiają się i znikają, a o przetrwaniu, zbudowaniu marki i tradycji można mówić tylko na przykładzie niektórych z nich. To wszystko udało się niemieckiej Alpinie, której znakiem firmowym od blisko pół wieku jest tarcza z wałem korbowym i dwugardzielowym gaźnikiem. Swoje pięćdziesiąte urodziny firma świętuje specjalnymi edycjami modeli B5 i B6.
Wheelsandmore lubi być pierwsze. Tunerowi udała się ta sztuka z niejednym Lamborghini czy Ferrari, a teraz niemiecki zakład jako pierwsza firma na świecie prezentuje pakiet modyfikacji dla coupe GT firmowanego przez markę Mercedes-AMG. Auto dopiero co trafiło do pierwszych dealerów Mercedesa. W Polsce dostępne jest w cenie od 552,5 tysięcy złotych.
Na pętli Circuit Paul Ricard rozpoczął się w tym tygodniu prolog przed czwartym sezonem mistrzostw World Endurance Championship, na którym spotkały się nowe maszyny zespołów Toyota, Audi oraz Porsche. Prototypy dwóch pierwszych marek poznaliśmy wcześniej, a Porsche pokazało się dotychczas tylko na chwilę. Teraz nowemu 919 Hybrid można przyjrzeć się dużo bliżej.
W długodystansowych, wyścigowych mistrzostwach świata Toyota ma w tym roku do obrony dwa tytułu mistrzów świata: kierowców i konstruktorów. W minionym sezonie firma jako pierwsza japońska marka sięgnęła po puchar serii World Endurance Championship, a wśród kierowców triumfowali Anthony Davidson i Sebastien Buemi, którzy jeździli modelem TS040 Hybrid.