Do swojego pierwszego wyjazdu na tor wyścigowy gotowy jest zupełnie nowy prototyp klasy LMP2 od francuskiego Oreca Technology. Maszyna, która wystartuje w najliczniej reprezentowanej grupie aut, już teraz spełnia wymogi, które pojawią się z przyszłymi zmianami w regulaminie i wykracza poza ramy wyznaczone przez przepisy w kwestiach bezpieczeństwa.
Wśród zabytkowych, sportowych samochodów pokazanych na tegorocznej wystawie Race Retro w Coventry znalazły się jedne z najważniejszych modeli w historii Lancii: rajdowe coupe Stratos, B-grupowa Delta S4 oraz Delta Integrale. Ale nie tylko. Włoską markę reprezentował również jedyny w swoim rodzaju roadster Astura, którego historia zaczęła się ponad 80 lat temu.
Aktualna klasa S spod znaku Mercedes-Benza bije od miesięcy rekordy sprzedaży, co oznacza wytężoną pracę nie tylko dla producenta, ale także dla wszystkich skupionych wokół niego tunerów. Jednym z najchętniej podejmujących się modyfikowania serii S jest oczywiście niezawodny Brabus. Najnowsze dzieło zakładów z Bottrop to coupe serii 850 na bazie S 63 AMG.
Przeszło 600-konny Huracan pojawił się prawie rok temu, ale możliwość dobrania się do najmniejszego Lamborghini otrzymało dotychczas tylko kilku renomowanych tunerów. W tym miesiącu dołącza do nich Mansory, które w przypadku samochodów włoskiej marki dostaje białej gorączki. A to wzbudza uzasadnione obawy. Man, sorry? Nie tym razem!
Dzisiaj w Hiszpanii na prawie 4,7-kilometrowej pętli przemianowanej w tym roku na Circuit de Barcelona-Catalunya kończy się druga seria 4-dniowych testów przed rozpoczęciem kolejnego sezonu Formuły 1. W czołówce treningów regularnie pojawiają się bolidy Ferrari, ale Włosi mają też inne zajęcia. W wolnym czasie marzy im się... upiększenie Formuły 1.
Maserati, połączone nie tak dawno temu bezpośrednio z Ferrari, na produkcji supercoupe Enzo w sąsiedniej stajni w Maranello zyskało bardzo wiele. Technologiczny bliźniak 660-konnego Ferrari w postaci modelu MC12 pojawił się nie tylko w drogowej specyfikacji, ale również jako maszyna wyścigowa, która na kilka sezonów zdominowała kategorię GT1. Czy historia się powtórzy?
Jeśli ktoś dopiero teraz zaczął zastanawiać się nad zamówieniem trzyosiowego G 63 AMG 6x6 - jest już za późno. Mercedes-Benz kończy produkcję pokazanego dokładnie dwa lata temu, 544-konnego potwora na liczbie ponad 100 egzemplarzy. Ale to, co zaczął da początek nowemu modelowi. Oto bliska produkcji seryjnej terenówka G 500 w podniesionej do kwadratu wersji 4x4.
Australijskie Holden Special Vehicles przedstawiło swoim krajanom kolejny model z dwiema parami drzwi, w którego posiadanie będzie mogła wejść tylko garstka mieszkańców kontynentu. Tym razem wzięto się za sedana Senator, który bazuje na Holdenie Commodore, który z kolei wywodzi się bezpośrednio z amerykańskiego, rozwijającego 421 koni mechanicznych Chevroleta SS.
Dokładnie sześć miesięcy po premierze studium stylistycznego McLaren ujawnia torowy model P1 GTR w formacie gotowym do produkcji na indywidualne zamówienia. Zweryfikowane podczas testów na całym globie założenia sprzed pół roku okazały się na tyle trafione, że największą zmianą w pierwszym egzemplarzu jest... jego malowanie.
Aston Martin przekształca swój wizerunek i zaciera granice między modelami oferowanymi dla użytkowników zwykłych dróg, a torowymi maszynami, odnoszącymi od lat ogromne sukcesy w wyścigach klas GT. Kierunek na nowe postrzeganie angielskiej marki obiera coupe Vantage GT3, któremu towarzyszyć będzie tajemniczy, ekstremalny model o nazwie Vulcan.