![](https://autogen.pl/news/2015/pormisse.jpg)
Porsche Mission E Misja elektryczna
Porsche po wielkich sukcesach hybryd na torach wyścigowych i drogach publicznych całego świata marzy o elektrycznej przyszłości. Zapędy marki z Zuffenhausen ku nowemu ucieleśnia koncept Mission E. To niezwykłe połączenie technologii rodem z torowego 919 Hybrid, który wygrał w tym roku w Le Mans, sportowego 911 GT3 RS i prezencji Panamery.
Koncept Mission E to limuzyna w typie - tego porównania nie da się uniknąć - amerykańskiej, produkowanej seryjnie od ponad trzech lat Tesli Model S. Mamy tu miejsce dla czterech osób w sportowych fotelach, dwa silniki elektryczne, podobne do tych z 919 Hybrid, ulokowane w podłodze baterie litowo-jonowe najnowszej generacji i napęd na wszystkie cztery koła. Cały samochód zbudowany jest na skorupie ze stali, aluminium i włókien węglowych, z której wycięto słupki B. Felgi, 21-calowe z przodu i 22-calowe z tyłu, wykonano z włókien węglowych.
![Porsche Mission E Porsche Mission E](https://autogen.pl/news/2015/pormisse1.jpg)
W ręce kierowcy i pasażerów Porsche oddało najnowsze systemy informacyjne i rozrywkowe z adaptacyjnymi wyświetlaczami trójwymiarowymi, przeziernymi, obsługą gestów, śledzeniem wzroku, rozpoznawaniem nastrojów i możliwością podłączenia urządzeń mobilnych. Wysoka na 130 centymetrów maszyna korzysta ze świateł w technologii LED, kamer w miejscu lusterek, systemu tylnych kół skrętnych oraz układu Porsche Torque Vectoring, który w zależności od potrzeby rozdziela moment obrotowy automatycznie pomiędzy poszczególne koła. Cała instalacja napędowa dostarcza przeszło 600 koni mechanicznych, dla których energii elektrycznej ma wystarczać na przejechanie ponad 500 kilometrów.
![Porsche Mission E Porsche Mission E](https://autogen.pl/news/2015/pormisse2.jpg)
Układ napędowy auta pracuje pod napięciem 800 voltów, dwa razy większym, niż w typowym samochodzie elektrycznym. Oznacza to, że baterie można ładować jeszcze szybciej, a konstruktorzy mogli pozbyć się kilku kilogramów. Porsche chwali się, że ładowanie baterii do poziomu 80%, pozwalającego na pokonanie 400 kilometrów, w przypadku łącza 800-voltowego trwa tylko 15 minut. Oczywiście można podłączyć się także pod 400-voltową stację, gniazdko w domu czy skorzystać z ładowania bezprzewodowego, cewek indukcyjnych umieszczonych na przykład w podłodze garażu. Wszystkie niezbędne złącza umieszczono pod ruchomym panelem przed drzwiami kierowcy.
![Porsche Mission E Porsche Mission E](https://autogen.pl/news/2015/pormisse3.jpg)
Mission E, pierwsze, czteroosobowe Porsche na baterie w historii firmy, rozpędza się do 100 km/h w czasie niespełna 3,5 sekund, prędkość 200 km/h przekracza w niespełna 12 sekund, a pokonanie pętli Nürburgring Nordschleife zajmuje mu niecałe osiem minut. Już od czwartku projekt będzie można podziwiać na salonie samochodowym we Frankfurcie, który dla zwiedzających będzie otwarty do 27 września. W tym samym miejscu zadebiutują również coupe i kabriolety nowej serii 911 Carrera, w których silniki wolnossące wymieniono na trzylitrowe jednostki z dwiema turbosprężarkami.
- Źródło/zdjęcia: Porsche
- Porsche Mission E na forum
- Porsche Mission E - prezentacja
- Subskrybuj kanał RSS aktualności