Przyszłym rok będzie pod wieloma względami rokiem Forda GT. Do sprzedaży wejdzie zupełnie nowa generacja amerykańskiego coupe z turbodoładowanym silnikiem V6, a Ford będzie obchodził pięćdziesiątą rocznicę swojej pierwszej wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Z tej okazji do świetności zostanie przywrócona czarna sztuka GT40, która wygrała we Francji prawie pół wieku temu.
Działające oficjalnie od 2013 roku NanoFlowCell nie ustaje w wysiłkach mających na celu wprowadzenie do produkcji sportowej limuzyny o napędzie elektrycznym własnego pomysłu pod marką Quant. Kolejny etap prac nad innowacyjnym samochodem zamknie koncept oznaczony literą F, który zobaczymy już w przyszłym miesiącu na salonie samochodowym w Genewie.
Kosmiczne super coupe C-X75 od Jaguara z technologiami jutra poległo w drodze ku produkcji seryjnej, ale o przedsięwzięciach takiego kalibru szybko się nie zapomina. Wielki projekt, który anulowano ponad dwa lata temu powróci do żywych dzięki magii srebrnego ekranu. C-X75 czeka kinowy debiut w kolejnej części przygód agenta 007, Jamesa Bonda!
Dedykowany pojazdom eksperymentalnym garaż 56 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w tej dekadzie zajmowany był przez Nissana. Najpierw z rewolucyjnym prototypem DeltaWing, a potem z powstałą na jego bazie hybrydą ZEOD RC. W tym roku Nissan awansuje do grupy LMP1. Miejsce na eksperymenty zostaje wolne. Kto z niego skorzysta? Wielu chciałoby zobaczyć w końcu Ferrari...
Nie, widoczne obok zdjęcie to nie efekt pracy w programie graficznym. To jeden z pierwszych prototypów Mustanga, który w okresie powolnego wykluwania się nie bał się praktycznie żadnej wersji nadwoziowej. Jedyne w swoim rodzaju coupe, znane powszechnie jako "Shorty", po blisko 50 latach spędzonych u jednego właściciela trafi wiosną pod młotek.
Toyota wraca do rajdowych mistrzostw świata na najwyższym szczeblu! Wszyscy pamiętający kilka tytułów zdobytych w latach dziewięćdziesiątych przez Celicę staną pewnie teraz na baczność, ale czeka na nich kubeł zimnej wody. Maszyny klasy WRC poruszają się obecnie w innej rzeczywistości i bazą dla nowej rajdówki nie będzie coupe GT 86, ale... mały, wszechobecny Yaris.
Ford ogłosił narodziny zupełnie nowej, trzeciej generacji Focusa RS, która jako pierwszy model tego typu została opracowana przez zespoły w Europie i Stanach Zjednoczonych z myślą o sprzedaży na całym świecie. Dla grona odbiorców znacznie szerszego, niż poprzednio pod dowodzeniem oddziału Ford Performance powstał samochód, o którym będzie głośno przez najbliższe lata.
Właściciele samochodów Lamborghini mają do wyboru między innymi tryb Corsa, który został zaprogramowany z myślą o agresywnej jeździe po torach wyścigowych. Do czynienia z Corsą ma na co dzień również wielu właścicieli samochodów marki Opel, ale towarzyszą im zupełnie inne emocje. W tym roku oba te światy bliżą się do siebie dzięki nowej Corsie od Opel Performance Center.
Porsche chwali się, że czterech na pięciu właścicieli sportowych modeli marki zabiera je regularnie na tory wyścigowe. Ale pojęcie "sportowe" należy tu bardzo zawęzić: to przede wszystkim 911 GT3, a ze starszych 911 GT1 i Carrera GT. Od dzisiaj w gronie tym znajdziemy w końcu również Caymana, który dotychczas trzymany był tuż za bazowym 911. Oto nowy Cayman GT4!
W gronie liczącym w sumie osiem zespołów, gotowych na pierwsze w tym sezonie, oficjalne sesje testowe Formuły 1 na torze Jerez w Hiszpanii, znalazł się w tym tygodniu Lotus. Po bardzo słabym roku 2014 w szeregach zespołu zaszły poważne zmiany, łącznie z rozstaniem się z Renaultem, który od kilku lat był dostawcą układów napędowych dla drużyny z Enstone.