Porsche sprzedało w ubiegłym roku rekordową liczbę 189,9 tysięcy samochodów, notując tym samym 17-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2013. Najpopularniejsze po raz kolejny z rzędu było Cayenne, którego nowe warianty są więcej, niż koniecznością, a kilku jeszcze brakuje. Swoją gotowość w tym tygodniu zgłosiło odświeżone, najmocniejsze w gamie Cayenne Turbo S.
Odliczanie do premiery zupełnie nowej NSX można uznać za zakończone! Ćwierć wieku po narodzinach pierwszego coupe, zmieniającego sposób patrzenia na super samochody, Honda prezentuje oczekiwanego od dawna następcę. Tak samo, jak poprzednio Japończycy chcą, abyśmy byli świadkami łamania konwencji, wyznaczania nowych standardów i doświadczeń.
W tym roku mija dokładnie pięćdziesiąt lat od debiutu pierwszej generacji Porsche 911 Targa. W ciągu pięciu dekad na taką właśnie wersję decydował się średnio jeden na ośmiu klientów marki na model 911. W obecnej generacji Targa stanowi około 13% sprzedaży z tendencją wzrostową. Utrzymanie takiego stanu ma zapewnić kolejny wariant: 911 Targa 4 GTS.
Wielki plan rewitalizacji Alfy Romeo powinien nabrać w tym roku oczekiwanego od lat rozpędu. Pierwsze ruchy zaczynają się od premiery drugiej wersji nadwoziowej sportowego modelu 4C, która wiosną ubiegłego roku prezentowana była jako koncept. Chodzi oczywiście o gotowego do produkcji Spidera, w którym brak dachu jest tylko jedną z wielu nowości.
Volkswagen nie przestaje snuć wizji o pełnowymiarowym SUV'ie z napędem hybrydowym i podboju rynku USA. Proroctwa te ciągną się już od przeszło dwóch lat. Pod koniec 2011 roku pokazano koncept Cross Coupe, odświeżony na wiosnę 2012, na początku 2013 roku debiutował CrossBlue, a w kwietniu wyszedł ponad 400-konny CrossBlue Coupe. Teraz czas na Cross Coupe GTE.
Czterdziesta rocznica pierwszej wygranej Forda w 24-godzinnym wyścigu Le Mans przypadła na zakończenie produkcji pierwszego, 550-konnego coupe GT w tym stuleciu. Od tamtego momentu upłynęła blisko dekada, którą zwieńczy arsenał powiększony o najważniejsze dzieło oddziału Ford Performance. Dzieło oczekiwane od kilku lat: zupełnie nowy Ford GT!
Po zmianie taktyki - znacznym obniżeniu ceny, pozbyciu się zalegających u dealerów egzemplarzy, wznowieniu produkcji i wycofaniu się z torów wyścigowych - Viper atakuje z nowymi pomysłami. Jest ich... aż 25 milionów! W tylu kombinacjach kolorystycznych i wyposażenia można zamówić nowego, objętego fabrycznym programem indywidualizacji Vipera GTC.
Od 2000 roku począwszy Audi wygrało w 24-godzinnym wyścigu Le Mans trzynaście razy, ale rekord nadal należy do Porsche. Marka ze Stuttgartu w latach 1970-1998 wygrała we Francji aż szesnaście razy. Trzecie miejsce w tej klasyfikacji zajmuje Ferrari z dziewięcioma wygranymi, a czwarte Jaguar z siedmioma. Jaguara w Le Mans nie ma w tej chwili w ogóle. A gdyby był?
O pierwszych przymiarkach angielskiego Noble Automotive do pozbawionego dachu M600 usłyszeliśmy ponad dwa i pół roku temu, w trakcie których firma nie dawała żadnych świadectw prac nad takim właśnie pojazdem. Ale żadnych świadectw już nie potrzeba. M600 Speedster zadebiutowało właśnie na salonie samochodowym Autosport International.
Historia marki Lister zatoczyła pełne koło i zmierza ku nowemu. Na wystawie Autosport International w Birmingham debiutuje w tym tygodniu publicznie pierwszy z krótkiej serii spyderów Knobbly według planów oryginału z lat pięćdziesiątych, a kolekcjonerzy poprzez renomowane H&H Classics mają okazję do wejścia w posiadanie maszyny, od której wszystko się zaczęło.