Trudności, z jakimi Koenigsegg musiał zmierzyć się podczas prac nad ekstremalnym One:1 sprawiły, że liczba jego egzemplarzy nie przekroczy 10. Na lekcjach wyniesionych z obcowania z maszyną, w której stosunek mocy do masy wynosi jeden do jednego skorzysta Agera. Model, który pod taką nazwą ewoluuje od 2010 roku dostępny będzie w tym sezonie w nowej specyfikacji RS.
Już latem do salonów sprzedaży Skody trafi najmocniejsza i najszybsza Octavia w historii marki. I nie chodzi o nową odsłonę zwykłej Octavii RS, która już dwa lata temu osiągnęła pułap 220 koni mechanicznych. Mowa o nowej edycji specjalnej o oznaczeniu RS 230, która poza większą mocą i cieszącymi oko dodatkami wprowadza kilka istotnych nowości natury mechanicznej.
O sztuce budowania unikatowych, samochodowym karoserii na indywidualne zamówienia od blisko dekady nie można już mówić w kategoriach zapomnianej. Tylko takim działaniom dedykowany jest specjalny program Ferrari, specjały regularnie wypuszcza studio Zagato i za coraz więcej marek zabiera się Touring, w którego przypadku przyszła pora na grand tourera Ferrari.
Citroen już w czerwcu ubiegłego roku wydzielił ze swoich produktów oddzielną markę DS, zarezerwowaną dla najbardziej ekskluzywnych modeli, której ekspansję rozpoczęto od rynków azjatyckich. W minionym tygodniu DS Automobiles zadebiutowało oficjalnie na naszym kontynencie. Wydarzenie uświetniono... klasycznym Citroenem DS 21 po dawce eliksiru młodości.
Tuż przed drugą wojną światową w zakładach Bugatti planowana była budowa aż trzech imponujących maszyn, które ustanowiłyby nowe rekordy prędkości na drodze publicznej, na torach kolejowych oraz w powietrzu. Do sukcesu doszedł tylko jeden z nich, drugi ugrzązł w połowie drogi, trzeci został anulowany. Wszystkie rozpalają wyobraźnię do dnia dzisiejszego.
Francuską fabrykę Bugatti Automobiles w Alzacji opuścił Veyron na podwoziu numer 450, ostatni przedstawiciel gatunku, który panował przez prawie dokładnie dekadę. Żywot najszybszego, seryjnie produkowanego samochodu świata kończy się na unikatowym, spersonalizowanym modelu w specyfikacji Grand Sport Vitesse o wymownej nazwie La Finale.
Super coupe ST1 od duńskiego Zenvo Automotive, którego ognisty występ w programie "Top Gear" szybko nie będzie zapomniany, kolejny rok swojej obecności na rynku wita garścią udoskonaleń i poszerzoną listą opcji. Samochód, o którym po raz pierwszy usłyszeliścy ponad sześć lat temu, jest obecnie jedną z najmocniejszych maszyn, jakie dostępne są na rynku.
Spania GTA Tecnomotive prezentuje kolejną ewolucję super coupe Spano, o którym pierwszy raz usłyszeliśmy dokładnie sześć lat temu. Samochód celował wówczas w okolice 780 koni mechanicznych mocy, która dzisiaj coraz bardziej zbliża się do tysiąca. Tegoroczne Spano ma więcej asów w rękawie. To pierwszy samochód, który wykorzystuje na dużą skalę grafen.
Miesiąc temu ze startem australijskiego wyścigu Bathurst 12 Hour rozpoczął się drugi, pełen rok startów Continentala GT3. Torowej kampanii w salonach sprzedaży Bentley'a towarzyszyć będzie limitowany do 300 sztuk, drogowy Continental GT3-R. Na tych, którzy nie załapią się do puli szczęśliwych posiadaczy auta czeka już z alternatywą Mansory.
Porsche uzupełnia kolejną lukę w szerokiej gamie 911, którą powiększa jednocześnie do dwudziestu jeden wariantów z tysiącami opcji dodatkowych. Najnowsze dzieło niemieckich speców od samochodów sportowych z silnikami umieszczonymi niepoprawnie z tyłu to 911 GT3 RS, na które od premiery bazowego 911 GT3 trzeba było czekać dokładnie dwa lata.