Porsche 911 Carrera - Zmiana wyznania
Od czterdziestu lat "turbo" w przypadku 911 kojarzyło się wyłącznie z najmocniejszymi i najszybszymi wariantami klasyka Porsche. Aż do dziś. Nowa odsłona niemieckiej maszyny już w podstawowej wersji wyrzeka się jednostek wolnossących i sięga łapczywie po dwie turbosprężarki. Z takim orężem auto pojawi się w sprzedaży w czterech wersjach już w grudniu.
Druga seria 911 generacji 991 debiutuje od razu jako coupe i kabriolety w wydaniu Carrera i Carrera S. Każde z nich rezygnuje z wolnossącego, sześciocylindrowego boxera o pojemności 3,4 litrów na rzecz podwójnie turbodoładowanej jednostki o pojemności trzech litrów, która kręci się do 7,5 tysięcy obrotów na minutę. W każdym przypadku moc w porównaniu do poprzednika podskoczyła o 20 koni mechanicznych, moment obrotowy wzrósł o 60 niutonometrów, a średnie zużycie paliwa spadło o przeszło jedną dziesiątą.
W podstawowym 911 Carrera dostaniemy 370 koni mechanicznych oraz 450 niutonometrów. Carrerę S charakteryzować będzie 420 koni i 500 niutonometrów. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy dostępny będzie w zakresie do 1,7 do 5 tysięcy obrotów na minutę. Słabszy model w zamkniętym nadwoziu z przekładnią PDK i pakietem Sport Chrono będzie potrzebował 4,2 sekundy na rozpędzenie się do 100 km/h. Jego prędkość maksymalna sięgnie 295 km/h. Model S jako pierwszy w gamie Carrery zejdzie w sprincie do setki poniżej czterech sekund (3,9 sekundy z PDK i Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna sięgnie 308 km/h.
Nową serię poznamy z zewnątrz po przeprojektowanych światłach, zderzakach oraz felgach. Auta dostaną m.in. po raz pierwszy zawieszenie Porsche Active Suspension Management, obniżone o 10 milimetrów, szersze gumy na tylnej osi (305 zamiast 295 milimetrów), nowe systemy multimedialne Porsche Communication Management i nowe kierownice z dodatkowymi przełącznikami. Obok trybów jazdy Normal, Sport, Sport Plus i Individual dla przekładnie PDK znajdzie się jeszcze jeden - "Sport Response". W tym trybie auto przez 20 sekund będzie w gotowości na maksymalnie przyspieszenie, na przykład gdy będziemy zabierać się za wyprzedzanie.
Na tym nie koniec. Dla 911 Carrera S po raz pierwszy będzie można zamówić układ tylnej osi skrętnej, który poprawi zwinność auta i zmniejszy promień skrętu o pół metra. Inną opcją będzie hydrauliczny system podnoszenia przodu, który pozwoli na chwilowe zwiększenie prześwitu o 40 milimetrów. Na terenie Niemiec nowe 911 pojawi się w sprzedaży na początku grudnia. Model 911 Carrera, wliczając podatki i lokalne opłaty, wyceniono na 96,6 tysięcy euro, 911 Carrera S na 110,8 tysięcy euro, 911 Carrera Cabriolet na 109,7 tysięcy euro, a 911 Carrera S Cabriolet na 123,9 tysięcy euro. Kwoty te zamykają się obecnie w przedziale od 410 do 525 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Carrera na forumPorsche 911 Carrera S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum