Mamy już za sobą piąty wyścig tegorocznego sezonu Formuły 1, Grand Prix Turcji, które tradycyjnie odbyło się na torze w Istambule liczącym sobie 5,338 kilometra długości. Cały wyścig to 58 okrążeń dających łączny dystans nieco ponad 309 kilometrów. Z pole position w tym roku startował Felipe Massa (zwyciężał tu w sezonie 2007 i 2006), za którym uplasowali się kierowcy McLarena i kolega z zespołu Ferrari. Robert Kubica startował z pozycji 5.
W zeszłym roku niemieccy tunerzy zaproponowali dwie wariacje na temat Porsche 911, których moc dochodziła do 1000 KM a prędkość maksymalna miała przekraczać 400 km/h. Pierwszą firmą było H&R, drugą 9ff, które już udowodniło na co stać ich dzieło.
"Zanim je zobaczysz i zanim będziesz mógł je poczuć powinieneś je najpierw usłyszeć" - takimi słowami koncern z Maranello zapowiada swoje najnowsze i jednocześnie najmniejsze dziecko, udostępniając na specjalnie mu poświęconej stronie internetowej pierwsze dźwięki rasowego V8, które będzie sercem nowego Ferrari.
W tym roku z taśm zjadą ostatnie sztuki coupe SLR stworzonego wspólnie przez Mercedesa i McLarena. W przyszłym roku żywota dokona także wersja odkryta, po czym drogi obu koncernów w tym względzie się rozejdą. Mercedes własnymi siłami opracuje pełnoprawnego następcę SLR a w McLarenie trwają już zaawansowane prace nad dwoma modelami, w tym nad następcą legendarnego F1.
Dokładnie rok temu mogliśmy usłyszeć o tym, że Porsche pracuje nad kolejnym SUV'em, który miałby być nieco mniejszy niż Cayenne. Wkrótce po tym jednak Porsche wystosowało oświadczenie, w którym zaprzeczyło powstawaniu takowego auta. Teraz sprawa nieco się komplikuje. Dlaczego? Otóż na Nordschleife wypatrzono zamaskowany prototyp, który na Cayenne jest zdecydowanie za mały.
Mercedes dla wszystkich osób, z których ust przy okazji prezentacji zrestylizowanej serii SL nie wydobył się jęk zawodu lub pomruk niezadowolenia przygotował coś specjalnego - model SL 63 AMG Edition IWC. Wszyscy, którzy się nań załapią poza dodatkowymi smaczkami stylistycznymi otrzymają prezent w postaci zegarka marki IWC.
Jeśli masz już za sobą wszelkie wahania czy nie lepiej zamiast w Audi R8 zainwestować w Porsche 911, Aston Martina czy Baby Lambo i nie widzisz żadnych przeszkód przed zakupem coupe z Ingolstadt będziemy musieli Cię zmartwić - Audi właśnie poinformowało, że skończyły im się zapasy topowego modelu na najbliższe miesiące.
Już latem tego roku z taśm zjadą pierwsze egzemplarze niewielkiego coupe Artega GT, za którym stoją byli inżynierowie BMW i którego linie nakreślił człowiek odpowiedzialny między innymi za wizerunek Aston Martina DB9, V8 Vantage i BMW Z8 - Henrik Fisker. Brytyjska maszynka w pierwszej kolejności będzie walczyć o klienta z niemieckim Caymanem spod znaku Porsche.
Pod koniec kwietnia przy wjeździe na Nordschelife wypatrzono pojazd, który mógł być identyfikowany jedynie z koncepcyjnym modelem RS III marki Veritas z 2000 roku. Dziś unikatowe auto w późnych godzinach popołudniowych pojawiło się ponownie w tym samym miejscu. Tym razem zatrzymało się na kilkanaście minut, przyciągając od razu sporą liczbę ciekawskich.
Dla wszystkich niecierpliwie czekających na nowe odcinki Top Gear mamy bardzo dobrą wiadomość - zupełnie nowa, jedenasta już, seria kultowego programu prowadzonego przez Wspaniałą Trójkę (Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May) wystartuje na antenie BBC Two już 15 czerwca!