Tatra Ecorra Sport V8
Czeska Tatra zaczynała od produkcji samochodów, które były kontynuacją działalności wiedeńskich zakładów Nesselsdorf. W całości autorskie automobile wprowadziła do sprzedaży w roku 1923, a w okresie międzywojennym zasłynęła opływowymi limuzynami z silnikami umieszczonymi z tyłu, za które odpowiadał Hans Ledwinka, jeden z pionierów motoryzacji i aerodynamiki w Europie Środkowej.
Ostatnie auta osobowe Tatry zbudowano w latach dziewięćdziesiątych, kiedy to powstała krótka seria luksusowych krążowników T700 oraz prototyp coupe MTX, po których nowi właściciel marki skupili się na ciężarówkach. Na ten sam okres przypadała wiekopomna chwila: 100-lecie działalności firmy (Nesselsdorf, w którym pracował Ledwinka i który z czasem przeniósł się do Koprzywnicy, zaczynał produkcję automobili w 1897 roku od pojazdu z silnikiem Benza).
O uczczenie czeskiej legendy zadbały zakłady Eccora, w których zaprojektowano między innymi karoserie dla marki Innotech. Tym razem pod koniec 1996 roku przygotowano wyścigowe coupe Sport V8 na podwoziu Tatry T700, pamiętającym limuzynę serii 613 czyli... końcówkę lat sześćdziesiątych. Pod maską długiego na ponad 5,1 metrów auta znalazła się widlasta, wolnossąca, chłodzona powietrzem ósemka z czterema wałkami rozrządu o pojemności 4,4 litrów i mocy około 400 koni mechanicznych, połączona z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów (początkowo pięciostopniową).
Pojazd o masie tylko 1150 kilogramów miał rozwijać prędkości 100 km/h w czasie niecałych 4,5 sekund i rozpędzać się aż do 300 kilometrów na godzinę, co stawiało go w pozycji najszybszego samochodu z Czech. Urodziny Tatry miała ostatecznie przypieczętować próba bicia krajowego rekordu prędkości, w który celowało też 220-konne coupe MTX. Na lotnym kilometrze na płycie lotniska Ostrawa w pobliżu miejscowości Mosnov uzyskano średnią 276 km/h. Sukces! Po udanej próbie Ecorra Sport V8 objechała kraj na różnych wystawach, a później brała udział w regionalnych wyścigach długodystansowych (Tatra kontra Gallardo - widok bezcenny), przechodząc w ciągu dekady niezliczone modyfikacje i zmieniła kolor z czerwonego na czarny. Po zrobieniu swojego jedyny egzemplarz spoczął w Muzeum Samochodów Sportowych w miejscowości Lany, położonej 35 kilometrów od Pragi.