Rolls-Royce Ghost - Nowa definicja wieczności
Rolls-Royce od pierwszego pokazu prototypowego 200 EX na marcowym salonie w Genewie do premiery wersji produkcyjnej swojego najnowszego salony na kołach, kazał nam czekać tylko pół roku. Już w przyszłym tygodniu we Frankfurcie zadebiutuje Ghost, zupełnie nowy model koncernu plasowany stopień niżej, niż Phantom.
Ghost, nad którym pracowano przez ostatnie trzy lata, praktycznie nie zmieniony w stosunku do 200 EX, mierzy 5,4 metra długości i waży 2435 kilogramów, jest więc o 43,6 cm krótszy i 50 kilogramów lżejszy, niż Phantom. Limuzynę napędza nowe, 6,6-litrowe V12 zarezerwowane tylko dla Rolls-Royce'a, rozwijające moc 570 KM i moment obrotowy 780 Nm dostępny już przy 1,5 tysiącach obrotów na minutę. Silnik będzie połączony z automatyczną, 8-stopniową przekładnią ZF, a napędzane będą tylko tylne koła.
Wyposażoną we wszystko, co możliwe limuzynę stać na znacznie więcej, niż można by zbyt pochopnie przypuszczać. Ghost na rozpędzenie się do 100 km/h potrzebuje tylko 4,8 sekund, a elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna sięga 250 km/h. Jednocześnie średnie spalanie sięga tylko 13,6 litrów na 100 km.
Ghost będzie dostępny w 12 kolorach nadwozia, do których będzie można zamówić srebrną maskę silnika w lakierze Silver Satin. Auto będzie tradycyjnie składane ręcznie, a zanim wyjedzie z fabryki przejdzie przez przeszło 60 par rąk i 2 tysiące pojedynczych operacji, co pochłonie co najmniej 20 dni. Cena auta w Europie ma startować od około 215 tysięcy euro (nie wliczając podatków i dodatkowych opłat) - aktualnie 888 tysięcy PLN.
Źródło/zdjęcia: Rolls-Royce Rolls-Royce Ghost na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum