Aston Martin V8 Vantage GTE - Znajome tereny
Aston Martin Racing po zeszłorocznej klapie z prototypowym ścigaczem AMR-One porzuca starty w najszybszej klasie wyścigów na długim dystansie i powraca do klasy GT, w której radził sobie znakomicie z modelem DBR9. W nowej rzeczywistości Brytyjczycy będą próbowali odnaleźć się z kolejną maszyną na bazie V8 Vantage.
Plany fabrycznego zespołu Aston Martina na ten rok zakładają start w ośmiu eliminacjach inauguracyjnego zespołu FIA World Endurance Championship, w tym w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, do którego zostaną wydelegowane dwa samochody w barwach Gulf. W każdym przypadku marka będzie startowała w klasie GTE Pro modelem Vantage.
Najnowszy Vantage GTE to rozwinięcie konstrukcji Vantage GT2, którą poprawiono pod względem pracy układu napędowego, zawieszenia oraz aerodynamiki i przystosowano do najnowszych przepisów. Masa pojazdu sięga 1195 kilogramów, a pod maską pracuje 4,5-litrowa, widlasta ósemka, bazująca na silniku produkowanym seryjnie. Jednostka współpracuje z sekwencyjną przekładnią Xtrac.
Twórcy samochodu mają nadzieję, iż nowy GTE pójdzie w ślady DBR9, który zadebiutował w 2004 roku, a w sezonie 2007 i 2008 wygrał maraton Le Mans w swojej klasie. Pierwszy sprawdzian w postaci 12-godzinnego wyścigu na Sebring już siedemnastego marca. W serialu WEC klasowymi rywalami Aston Martina będą zespoły startujące w Ferrari 458 Italia oraz Porsche 911 RSR.
Źródło/zdjęcia: Aston Martin Aston Martin V8 Vantage GTE na forumAston Martin DBR9 - prezentacja modeluAston Martin DBR9 Gulf - prezentacja modeluAston Martin Lola LMP1 - prezentacja modeluAston Martin AMR-One - prezentacja modeluSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum