
Alfa Romeo Disco Volante Spyder - Osobiste oddanie
Pod koniec stycznia ujawniono pierwsze punkty na drodze obchodów 90-lecia działalności specjalizującego się w nadwoziach samochodowych studia Touring Superleggera, w tym specjalną klasę podczas Windsor Castle Concours of Elegance oraz nadchodzące wydanie nowej książki. To także czas na premierę nowego auta: oto Disco Volante Spyder.
Współczesny "Latający Spodek" to reinterpretacja klasycznej, sportowej Alfy Romeo, która powstała na początku lat pięćdziesiątych i dla której karoserie budowało działające od 1926 roku Carrozzeria Touring, modelu C52 Disco Volante. Touring zakończyło działalność w latach sześćdziesiątych i wróciło do żywych dopiero dziesięć lat temu. Od tego czasu nie przestaje zaskakiwać konceptami i modelami produkowanymi w krótkich seriach. Cztery lata temu pokazano coupe Disco Volante na bazie Alfy Romeo 8C Competizione, które budowano tylko na specjalne zamówienia.

Disco Volante Spyder bazuje na podwoziu 8C Competizione Spider, przy którego modyfikacji pomocą służyła Alfa Romeo. W studiu Touring zaprojektowano zupełnie nową karoserię dla auta, którą wykonano ręcznie z aluminium, włókien węglowych i Nomexu. Twórcy auta przygotowali również twardy, zdejmowany, dwuczęściowy dach z włókien węglowych o masie tylko siedmiu kilogramów, który można schować w bagażniku pod tylną pokrywą. Nowe są również wszystkie szyby i pochylona pod większym kątem, niż oryginalnie rama przedniej szyby. Z modelu 8C Competizione Spider zachowano deskę rozdzielczą, instrumenty, pedały i kierownicę.

Układ napędowy pozostał nietknięty. Jego sercem jest wolnossąca, widlasta ósemka o pojemności 4,7 litrów, położona za przednią osią. Silnik dostarcza do 450 koni mechanicznych oraz 480 niutonometrów, które poprzez sekwencyjną, sześciostopniową skrzynię biegów wysyłane są na tylną oś z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Spyder rozpędza się do setki w czasie 4,5 sekund i rozwija prędkość maksymalną 292 km/h. Touring Superleggera zbuduje w Mediolanie tylko siedem egzemplarzy. Budowa każdego z nich od momentu dostarczenia 8C Competizione Spider zajmie sześć miesięcy. Przed premierą auta na wystawie w Genewie zarezerwowano pierwsze cztery sztuki.
Źródło/zdjęcia: touringsuperleggera.eu Alfa Romeo Disco Volante Spyder na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum