Aktualności
28.12.2017

KTM X-Bow GT4 Przystępny rocznik

Wyścigowy KTM X-Bow w specyfikacji GT4 ma już prawie trzy lata. Torowa maszyna, którą we współpracy z KTM Sportcar przygotowało niemieckie Reiter Engineering wjedzie w swój czwarty sezon po gruntownej modernizacji. Tym razem najważniejszym celem nie była poprawa osiągów ale zmniejszenie kosztów związanych z użytkowaniem samochodu.

X-Bow GT4 pojawił się na rynku w 2015 roku, od którego klasa GT4 rozrosła się do niespotykanych dotąd rozmiarów, włączając fabrycznie przygotowane maszyny od tak wielkich producentów, jak Audi, BMW czy Mercedes-AMG. Węglowe coupe KTM wykorzystywane jest obecnie w takich mistrzostwach, jak GT4 European Series, Pirelli World Challenge, VLN, China GT, Thailand Superseries czy Australian GT. Na całym świecie startuje już ponad sześćdziesiąt egzemplarzy przygotowanych przez zakład Reiter Engineering, który znamy między innymi z wyścigowych wersji Lamborghini Murcielago.

KTM X-Bow GT4

Model na rok 2018 został zmodernizowany pod kątem zwiększenia wytrzymałości poszczególnym komponentów oraz zmniejszenia kosztów użytkowania. Nowością jest m.in. skrzynia biegów Holinger, która wytrzymuje do 700 niutonometrów i do 10 tysięcy kilometrów, większość elementów zawieszenia, system centralnego mocowania kół, elektronika silnika (przede wszystkim moduł Motec M142), okablowanie, bezpieczniki, panel kontrolny w kabinie, system kontroli trakcji rodem z samochodów klasy GT3 oraz wiele mniejszych części.

KTM X-Bow GT4

Sercem maszyny, która waży niespełna tysiąc kilogramów i mierzy około 4,1 metra długości, pozostaje czterocylindrowa jednostka o pojemności prawie dwóch litrów z turbodoładowaniem. Maksymalna moc umieszczonego centralnie silnika dochodzi do 360 koni mechanicznych (może być ograniczona w zależności od wymogów danej serii wyścigowej). Reiter Engineering wycenia model X-Bow GT4 na prawie 152,4 tysiące euro netto (obecnie to około 635 tysięcy złotych). Pierwsze egzemplarze są już zarezerwowane, ale cały czas można zapisywać się na kolejne. Produkcja ruszy w przyszłym roku.

Skomentuj na forumUdostępnij