Mercedes-AMG A 35 - Odpowiedź na żądanie
Ponad pięć lat temu AMG wylansowało swój pierwszy model w klasie kompaktów, który z miejsca wyznaczył nowe standardy. Było nim A 45, w którym z dwóch litrów i czterech cylindrów wyciśnięto aż 360 koni mechanicznych. Na kolejne A 45 przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, a czas ten skróci A 35, najnowsze AMG najniższego szczebla.
Aktualną klasę A czwartej generacji o wewnętrznym oznaczeniu W177 znamy od lutego tego roku, kiedy to zadebiutowała z silnikami o mocy od 116 do 224 koni mechanicznych. Teraz do tego zestawu dołącza A 35 pod szyldem Mercedes-AMG, które będzie najtańszym modelem w ofercie z Affalterbach. Samochód przygotowywano równolegle z przyszłym A 45 i wyposażono w czterocylindrowy, benzynowy silnik o pojemności dwóch litrów z dwuzwojową turbosprężarką, systemem zmiennych faz rozrządu Camtronic i cylindrami honowanymi w technologii Conicshape, pozwalającej m.in. na zmniejszenie oporów tarcia.
Silnik w A 35 dostarcza 306 koni mechanicznych w zakresie 5800-6100 obr/min oraz 400 niutonometrów, dostępne w zakresie 3000-4000 obr/min. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów AMG Speedshift DCT 7G oraz układ 4Matic, który w zależności od sytuacji przenosi na przednią oś od 50 do 100% momentu obrotowego. Do wyboru mamy kilka trybów jazdy w ramach AMG Dynamic Select: Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. System kontroli stabilności ESP może pracować w jednym z trzech trybów: On, Sport Handling, Off. Pracę ESP rozszerza funkcja dynamicznej jazdy AMG Dynamics, ustawiająca auto w trybie Basic, Advanced lub Individual i wpływająca na pracę podwozia oraz układu kierowniczego.
W standardzie auto wyposażone będzie w niezależne zawieszenie AMG Ride Control, układ hamulcowy z tarczami o średnicy 350 milimetrów z przodu, wydech AMG, pakiet nadwoziowy AMG, 18-calowe felgi AMG Line, wielofunkcyjną kierownicę AMG oraz cyfrową deskę rozdzielczą. Opcje: adaptacyjne zawieszenie, kierownica z wyświetlaczami i przyciskami dotykowymi czy system telemetryczny AMG Track Pace. Mercedes-AMG A 35 ma rozpędzać się do setki w czasie 4,7 sekund, a jego prędkość maksymalna będzie ograniczona do 250 km/h. Model będzie można zobaczyć na żywo w październiku na salonie samochodowym w Paryżu. W tym samym miesiącu ruszy sprzedaż, a pierwsze egzemplarze mają pojawić się w europejskich salonach sprzedaży w styczniu przyszłego roku.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG A 35 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum