Aktualności
27.06.2015

Mercedes-AMG A 45 Żadnych zmartwień

Do rodziny pojazdów firmowanych przez markę Mercedes-AMG dołączył najmniejszy z nich, kompakt serii A. Model w wydaniu A 45 debiutował dwa i pół roku temu pod szyldem Mercedes-Benza z 2-litrowym silnikiem o zatrważającej mocy aż 360 koni mechanicznych, która gwarantowała ucieczkę każdej konkurencji. Dziś nie ma tak lekko. Dlatego mocy przybywa!

Na jesień tego roku Mercedes-Benz przygotował odświeżoną klasę A, która otrzymała m.in. poszerzoną paletę silnikową, zaczynającą się od 102 koni mechanicznych, przeprogramowane systemy elektroniczne, bogatsze wyposażenie oraz drobne zmiany natury stylistycznej. Zamówienia na auto ruszają już w przyszłym tygodniu, a pierwsze sztuki mają trafić do właścicieli na początku września. Na szczycie kompaktów klasy A stanie odświeżony Mercedes-AMG A 45, pod którego postacią wyścig mocy wśród hot hatchy osiąga nowy poziom absurdu.

Mercedes-AMG A 45

W poprawionym A 45 dwulitrowy, turbodoładowany motor o czterech cylindrach dostarcza aż 381 koni mechanicznych przy 6 tysiącach obrotów na minutę i 475 niutonometrów w zakresie 2250-5000 obr/min, które przenoszone są na wszystkie cztery koła poprzez układ 4Matic i 7-stopniową przekładnię AMG Speedshift DCT. W skrzyni biegów skrócono przełożenia od trzeciego do siódmego, a w zależności od sytuacji na przednie koła wysyłane jest od 50 do 100 procent momentu obrotowego. Rekordowe 191 koni mechanicznych z jednego litra pojemności otrzymano przede wszystkim poprzez przeprojektowanie układu zaworowego i regulację układu turbodoładowania.

Mercedes-AMG A 45

Dla A 45 przygotowano także nowy pakiet aerodynamiczny oraz paczkę AMG Dynamic Plus, która obejmuje między innymi adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na przedniej osi oraz nowy, piąty tryb jazdy - Race. Pozostałe, zaprogramowane na nowo tryby jazdy to Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. Ze sprintu od zera do 100 kilometrów na godzinę urwano 0,4 sekundy. Wynik: w najlepszym przypadku zaledwie 4,2 sekundy! Prędkość maksymalną ograniczono tradycyjnie do 250 km/h. Jednocześnie zmniejszono średnie zużycie paliwa do 6,9 litrów na setkę (według norm NEDC).

Skomentuj na forumUdostępnij