Aktualności
08.08.2020

Porsche 911 GT3 RS MR Wąska specjalizacja

Manthey-Racing, które kilkanaście miesięcy temu pokazało się z nowej strony z pakietem modyfikacji dla 700-konnego 911 GT2 RS i rekordowym czasem przejazdu słynnego Nordschleife, rozszerza swoją ofertę o kolejną maszynę ze stajni Porsche. Tym razem amatorzy sportowych wozów i jazdy torowej będą mogli w podobny sposób podrasować swoje 911 GT3 RS generacji 911 II.

Zespół Manthey-Racing działa nieprzerwanie od drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych, skupiając się przede wszystkim na wyścigowych samochodach Porsche, zaczynając od markowego pucharu z 911 GT3 Cup, a kończąc na różnego rodzaju seriach GT. Zakład niemal od samego początku współpracuje bezpośrednio z Porsche, które ma w nim swoje udziały i które osadza w nim fabrycznych kierowców. W końcówce roku 2018 w ofercie firmy pojawił się pakiet modyfikacji dla modelu 911 GT2 RS, z którym pętlę Nordschleife pokonano w rekordowe sześć minut 40,3 sekundy. Na zainteresowanych czeka również pakiet modyfikacji dla wyścigowego 911 GT3 Cup, a teraz również dla drogowego 911 GT3 RS.

Porsche 911 GT3 RS MR

Cywilne 911 GT3 RS od Manthey-Racing to maszyna czerpiąca pełnymi garściami z rekordowego 911 GT2 RS MR, które góruje nad nią mocą aż 180 koni mechanicznych. W zestawie adresowanym do osób odwiedzających regularnie tory wyścigowe otrzymamy przede wszystkim: nowe elementy zawieszenia z regulowanymi sprężynami i amortyzatorami, nowe klocki i obwody układu hamulcowego, nowe felgi z magnezu oraz rozbudowany body kit z włókien węglowych, poprawiający aerodynamikę, który obejmuje dodatkowe lotki, pokrywę silnika, osłony na felgi tylnej osi oraz mocowania skrzydła, które rozbudowano o dodatkowe płaty. Magnezowe felgi oraz ich węglowe osłony aerodynamiczne to opcjonalne elementy pakietu, które można zamówić dodatkowo lub wcale.

Porsche 911 GT3 RS MR

Pod względem układu napędowego mamy do czynienia ze standardowym 911 GT3 RS: za tylną osią pracuje sześciocylindrowy, wolnossący boxer o pojemności czterech litrów, z którego wyciśnięto 520 koni mechanicznych oraz 470 niutonometrów. Napęd na tylne koła przenosi dwusprzęgłowa przekładnia o siedmiu biegach, która pozwala na rozwinięcie prędkości stu kilometrów na godzinę w czasie 3,2 sekundy i przekroczenie 310 km/h. Zwykłe 911 G3 RS generacji 911 II, które miało swoją premierę na początku 2018 roku, pokonało pętlę Nordschleife w czasie jedynie sześciu minut i 56,4 sekund. Jak bardzo wynik ten poprawi 911 GT3 RS MR? Można spodziewać się, że przekonamy się wkrótce.

Skomentuj na forumUdostępnij