Aktualności

Porsche 911 GTS - Cechy specyficzne

Porsche 911 generacji 992 osiągnęło kolejny stopień ewolucyjny. To pięć nowych samochodów w wersji GTS, która znana jest jako sportowa odmiana sportowych modeli stojąca kilka stopni wyżej od zwykłego 911. W wydaniu GTS dostępne będą coupe i kabriolety Carrera z napędem tylnej lub obu osi oraz otwarta Targa z napędem obu osi.

Modele z serii GTS, która współcześnie oferowana jest nieprzerwanie od dwunastu lat, mają wyróżniać się wyglądem i dynamiką. W przypadku najnowszych wcieleń oznacza to między innymi czarne detale karoserii, przyciemniane reflektory, czarne wnętrze z materiałem Race-Tex, sportowe fotele Plus, obniżone o 10 milimetrów zawieszenie, mocniejszy silnik, zderzaki i progi Sport Design, zmienione lampy z tyłu i wiele innych. GTS uzbrojone zostało m.in. w adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Suspension Management, dwie pary sprężyn w zawieszeniu na tylnej osi rodem z 911 Turbo w przypadku modeli Carrera, felgi z mocowaniem centralną śrubą, najnowsze wydanie systemu operacyjnego Porsche Communication Management oraz głośniejszy wydech, z którego instalacją zniknęła część izolacji kabiny.

Porsche 911 Carrera GTS

Do napędu modeli GTS wykorzystany będzie 6-cylindrowy, 3-litrowy boxer z turbodoładowaniem o mocy 480 koni mechanicznych. To o 30 koni więcej, niż w przypadku 911 Carrera S i poprzedniej generacji GTS. Maksymalny moment obrotowy podskoczył do 570 niutonometrów, to o 20 Nm więcej, niż u poprzednika. Silnik będzie współpracował z 8-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem PDK lub ręczną skrzynią o siedmiu biegach, zależnie od wyboru klienta. Nowe 911 Carrera 4 GTS Coupe z przekładnią PDK będzie rozpędzać się do stu kilometrów na godzinę w czasie 3,3 sekundy. Oznacza to, że w porównaniu do poprzednika urwano 0,3 sekundy. Prędkość maksymalna: w każdym przypadku co najmniej 307 kilometrów na godzinę.

Porsche 911 Targa 4 GTS

Standardem w modelach GTS będą adaptacyjne reflektory w technologii LED z systemem Porsche Dynamic Light System Plus oraz wyposażenie Sport Chrono, obejmujące m.in. zmienioną kierownicę i fabryczną aplikację telemetryczną Porsche Track Precision. W opcji pakiet odchudzający Lightweight Design: lekkie, kubełkowe fotele ze szkieletem z włókien węglowych, lekkie oszklenie, lekki akumulator i brak siedzeń z tyłu. Efekt: zrzucenie nawet 25 kilogramów. Zupełnie nowe Porsche 911 z serii GTS mają być dostępne na polskim rynku w okolicach listopada tego roku. Ich cena w złotówkach nie jest jeszcze znana. Na terenie Niemiec cennik startuje z poziomu prawie 141 tysięcy euro, wliczając 19-procentowy VAT oraz lokalne wyposażenie (aktualnie to równowartość prawie 640 tysięcy złotych).

Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 GTS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij