Aktualności
24.02.2022

Ford Ranger Raptor Surowe osiągi

Ford wydał na świat kolejną, wszechstronną maszynę dużego formatu, pod którą z pełną dumą podpisuje się oddział Ford Performance i która adresowana jest również do europejskiego klienta. Mowa o Rangerze Raptorze, drapieżnym pick-up'ie drugiej generacji, który rusza na podbój pustyni i gór oraz wszystkiego pomiędzy nimi.

Nowa propozycja Ford Performance jest pierwszym Rangerem najnowszej generacji, który trafi oficjalnie na rynki europejskie. Model w wersji o tradycyjnej nazwie Raptor - z angielskiego dosłownie "drapieżnik" - jest maszyną nastawioną na najbardziej ekstremalną jazdę i podboje bezdroży. Poprzedni Ranger Raptor pojawił się prawie dokładnie cztery lata temu i legitymował się wysokoprężnym silnikiem bitrubo o pojemności dwóch litrów, podłączonym pod 10-stopniową skrzynię biegów, który osiągał 213 koni mechanicznych i jakieś 500 niutonometrów. Potrzeby i możliwości nowego Raptora są znacznie większe.

Zdjęcie Ford Ranger Raptor

Nowy Ranger Raptor może pochwalić się benzynową, widlastą szóstką z rodziny EcoBoost o pojemności trzech litrów z dwiema turbosprężarkami. Planowana moc maksymalna: 288 koni mechanicznych. Planowany, maksymalny moment obrotowy: 491 niutonometrów. Jednostkę napędową połączoną ze skrzynią biegów o dziesięciu przełożeniach i zestrojono w kilku różnych trybach jazdy, jak na przykład pustynnym Baja, w którym turbosprężarki będą celowo kręcone jeszcze przez kilka sekund po odjęciu gazu oraz startowym Quiet, w którym będzie można wyjechać po cichu z garażu o poranku. Forda zapowiada również, że w przyszłym roku w ofercie pojawi się silnik wysokoprężny znany z poprzedniego Raptora.

Zdjęcie Ford Ranger Raptor

Dla Raptora przygotowano gruntownie zmodyfikowane podwozie z dodatkowymi zabezpieczeniami i mocowaniami pod dodatkowy sprzęt. W zestawie mamy między innymi adaptacyjne amortyzatory, nowe sprężyny, koło zapasowe, 12-calowy ekran dotykowy w roli konsoli centralnej, nagłośnienie Bang & Olufsen, specjalne ustawienia układu przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła oraz funkcję, jak kontrolę poruszania się w terenie, utrzymującą stałą prędkość w zakresie poniżej 32 km/h. Na tym nie koniec. Nie każdy Ranger Raptor będzie równy. Ford już teraz zapowiada, że rynki poza Europą pozwolą nowemu Raptorowi na znacznie więcej. Moc modelu na rynku australijskim ma na przykład dochodzić do prawie 400 koni mechanicznych.

Skomentuj na forumUdostępnij