Aktualności
22.03.2022

Maserati Grecale Elegancja osiągów

Z przeszło czteromiesięcznym poślizgiem względem oryginalnych planów Maserati otwiera zupełnie nową linię modelową pod tytułem Grecale. Pod nazwą zaczerpniętą bezpośrednio od jednego z śródziemnomorskich wiatrów kryje się drugi SUV w historii włoskiej marki. Na starcie dostaniemy silniki spalinowe, a w przyszłości wersję elektryczną.

Maserati wkroczyło na rynek SUV'ów w 2016 roku z 5-metrowym modelem Levante, którego nazwa ma również śródziemnomorski, wietrzny rodowód. Grecale w ofercie Maserati stoi stopień niżej: w zależności od wersji mierzy do 4,86 metra długości i waży co najmniej 1870 kilogramów. Samochód ucieleśnia najnowsze trendy stylistyczne włoskiej marki i pod tym względem podąża śladami supercoupe MC20, do którego nawiązują m.in. kształty świateł, osłona chłodnicy i firmowe logotypy. Na początku model oferowany będzie w trzech wersjach spalinowych, różniących się wyglądem i wyposażeniem: 4-cylindrowych GT i Modena oraz sportowej Trofeo z widlastą szóstką, która jest ewolucją silnika Nettuno z MC20.

Zdjęcie Maserati Grecale

Bazowe Grecale GT otrzyma dwulitrową, turbodoładowaną jednostkę o mocy 300 KM i momencie obrotowym 450 Nm, połączoną z 8-stopniową skrzynią biegów typu 8HP50 od ZF. Moc silnika w przypadku wersji Modena będzie podniesiona do 330 KM, zwiększy się również zakres obrotów silnika z maksymalnym momentem obrotowym. W przypadku Grecale Trofeo spotkamy się z trzylitrowym, podwójnie doładowanym silnikiem V6, z którego popłynie 530 koni mechanicznych i 620 niutonometrów oraz automatem 8HP75. Osiągi Trofeo: przyspieszenie od zera do 100 km/h w 3,8 sekundy, przyspieszenie od zera do 200 km/h w 13,8 sekundy i prędkość maksymalna 285 kilometrów na godzinę. W przypadku GT rozpędzimy się do 100 km/h w 5,6 sekundy, do 200 km/h w 23,7 sekundy i osiągniemy maksymalnie 240 km/h.

Zdjęcie Maserati Grecale

W każdym przypadku napęd będzie przenoszony stale na wszystkie cztery koła, w przypadku Trofeo z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu tylnej osi z elektroniczną blokadą. Inne wynalazki: zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami, hamulce z zaciskami Brembo, felgi w rozmiarze od 19 do 21 cali, kilka wyświetlaczy w środku z najnowszym systemem multimedialnym, nagłośnienie Sonus Faber z opcją rozbudowy do 24 głośników oraz kilka różnych trybów jazdy (Comfort, GT, Sport, Off-Road oraz Corsa tylko w przypadku Trofeo). Na tym nie koniec: w najbliższej przyszłości Maserati powiększy ofertę o Grecale Folgore czyli model z elektrycznym układem napędowym. Jego śladami podąży również zupełnie nowe GranTurismo, a także supercoupe MC20.

Skomentuj na forumUdostępnij