BMW M2 - Skoncentrowana forma
Trwające od kilku miesięcy odliczanie do premiery zupełnie nowego BMW M2 drugiej generacji dobiegło końca. Małe coupe, które urosło już do rozmiarów dawnych M3, jest kolejnym, bardzo mocnym punktem w obchodach pięćdziesiątej rocznicy działalności oddziału BMW M. Cechy szczególne: 6 cylindrów pod maską i napęd przenoszony na tył.
Coupe BMW serii 2 w obecnej, drugiej generacji jest z nami od lipca ubiegłego roku. Auto w najmocniejszej do tej pory wersji, odmianie M240i, legitymowało się turbodoładowanym, 6-cylindrowym silnikiem o pojemności trzech litrów i mocą co najmniej 373 KM. Zupełnie nowe M2 ma również sześć cylindrów, trzy litry i turbodoładowanie w systemie M TwinPower Turbo, ale silnik odziedziczyło wprost po większym modelach z serii M3 oraz M4. Efekt: maksymalna moc 460 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 550 niutonometrów, dostępny w szerokim zakresie 2650-5870 obrotów na minutę. To aż o 90 koni mechanicznych i co najmniej 50 niutonometrów więcej od pierwszego M2, które wylansowano w sezonie 2015.
Nowe M2, które rozpoznamy m.in. po nowych zderzakach z kwadratowymi wlotami powietrza, nowym grillu, felgach, poszerzonych nadkolach i tak dalej, urosło do 458 centymetrów długości i przytyło do 1800 kilogramów (w przypadku wersji z 8-stopniowym automatem M Steptronic). W porównaniu do poprzednika jest o ponad jedenaście centymetrów dłuższe i aż o 205 kilogramów cięższe. Tak samo, jak poprzednio do wyboru jest również ręczna skrzynia o sześciu biegach. W przypadku takiego rozwiązania M2 jest lżejsze o 25 kilogramów. W zestawie dostajemy m.in. adaptacyjne zawieszenie, system odzyskiwania energii z hamowania, aktywny mechanizm różnicowy M i elektroniczne pomoce z możliwością częściowego wyłączenia w celu rozluźnienia przyczepności tylnej osi w kontrolowanych warunkach, oczywiście.
W przypadku wyboru automatycznej skrzyni biegów nowe M2 będzie przyspieszać od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy, a od zera do 200 km/h w 13,5 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono tradycyjnie do 250 km/h (285 km/h z zestawem opcjonalnego wyposażenia M Driver's Package). Opcje to między innymi: węglowy dach, którzy obniży masę auta o 6 kilogramów, opony przeznaczone do jazdy po torze wyścigowym, wyświetlacz przezierny, asystent zmiany biegów oraz pakiet M Race Track, który obejmuje takie dobrodziejstwa, jak fotele z włókien węglowych oraz ozdobne listwy z włókien węglowych. Ceny nowego M2 zaczynają się w Polsce od 350 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW M2 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum