Aktualności
05.10.2023

Mercedes-AMG GLC Coupe Zelektryfikowany, czterocylindrowy

Aktualizacje w mocarnej ofercie Mercedesa-AMG dotarły do kolejnych modeli. Kosmetyczne poprawki przeszła hybrydowa, przeszło 840-konna limuzyna GT 63 S E Performance, w której zmienił się przód, a zmianę generacji przeszła seria crossoverów GLC Coupe, która obejmuje samochody oznaczone cyframi 43 oraz 63.

Modele AMG GLC Coupe drugiej generacji idą śladami modeli AMG GLC o klasycznych kształtach, które wprowadzono w lipcu tego roku. Mamy tu ponownie do czynienia z miniaturyzacją silników i redukcją cylindrów. Tam, gdzie w pierwszej generacji pracowały widlaste jednostki o sześciu lub ośmiu cylindrach, znajdziemy tylko cztery cylindry ustawione w rzędzie. AMG GLC 43 porzuciło 3-litrowe V6 na rzecz dwulitrowej "czwórki" i lekkiej hybrydyzacji. Podobnie AMG GLC 63: pożegnano się z czterolitrowym V8, którego miejsce zajęła również dwulitrowe R4 plus pełnowymiarowy układ hybrydowy pod szyldem E Performance. Nowy silnik może pochwalić się m.in. elektrycznie wspomaganą turbosprężarką oraz 48-voltowym rozrusznikiem-generatorem.

Zdjęcie Mercedes-AMG GLC Coupe

W przypadku AMG GLC 43 Coupe dostaniemy maksymalnie 421 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów, które będą przenoszone na wszystkie cztery koła w systemie 4Matic z 9-stopniowym automatem AMG Speedshift MCT 9G. Dodatkowe zastrzyki 14 KM mocy zapewnia pokładowy rozrusznik-generator. W sumie to o 31 KM więcej i 21 Nm mniej, niż w przypadku poprzedniego modelu z silnikiem V6. Osiągi: od zera do setki w 4,8 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 350 kilometrów na godzinę. Do wyboru mamy kontrolę szybkiego startu, kilka trybów jazdy, jak Sport i Sport+ oraz systemy czuwające nad zmniejszeniem konsumpcji paliwa i ograniczeniem emisji szkodliwych spalin (na przykład start/stop oraz "żeglowanie"). Standardem są między innymi koła skrętne na tylnej osi, adaptacyjne wspomaganie kierownicy i adaptacyjne zawieszenie.

Zdjęcie Mercedes-AMG GLC Coupe

Jeszcze bardziej skomplikowany jest hybrydowy model GLC 63 S E Performance Coupe z technologiami rodem z Formuły 1. Układ napędowy dostarcza tu maksymalnie aż 680 koni mechanicznych oraz 1020 niutonometrów! Umieszczony z przodu silnik spalinowy generuje do 476 KM oraz 545 Nm, a dodatkowe 204 KM i 320 Nm dokłada silnik elektryczny na tylnej osi, na której znalazła się również dodatkowa, 2-stopniowa przekładnia i elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Na pokład trafiły baterie o pojemności 6,1 kWh, które mają zapewnić elektryczny zasięg do 12 kilometrów. Osiągi: od zera do setki w 3,5 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 275 kilometrów na godzinę. Tradycyjnie nowy AMG GLC Coupe w pierwszym roku produkcji będzie dostępny także w bogato wyposażonej i specjalnie wykończonej wersji Edition 1.

Skomentuj na forumUdostępnij