Mazzanti Automobili zapowiada kolejną ewolucję swojego super coupe Evantra, o którym pierwszy raz usłyszeliśmy pięć lat temu. Auto weszło na rynek trzy i pół roku temu z wolnossącym V8 o mocy blisko 700 koni mechanicznych, a w połowie tego roku doczekało się 1000-konnej wersji Millecavalli. Teraz nadszedł czas na bardzo zindywidualizowaną Evantrę 771.
W zaledwie kilkanaście dni po pokazaniu przez Forda całej gamy zupełnie nowej generacji modeli z rodziny Fiesta możemy podziwiać rajdówkę nowej ery na owej Fieście bazującą. Wóz w najwyższej specyfikacji WRC przygotowano w angielskim M-Sport, które od kilku lat specjalizuje się w rajdowych Fordach i z którym swego czasu związany był Robert Kubica.
Aston Martin dołącza do coraz silniejszego segmentu klasycznych samochodów sprzed dekad, których produkcja według oryginalnych planów, dawnych metod i niejednokrotnie materiałów, wznawiana jest współcześnie. Mowa o seriach kontynuacyjnych, wśród których króluje ostatnio Jaguar i Lister. Aston Martin przywróci na krótko do żywych wyścigowego DB4 GT.
Rozwijający się bardzo prężnie oddział Ford Performance dorobił się kolejnego modelu. Tym razem mowa o maszynie, która nie będzie miała prawa do poruszania się po drogach publicznych. To zupełnie nowe coupe Shelby FP350S, już trzeci wyścigowy wariant współczesnego Mustanga, który będzie walczył na torach w przyszłym roku.
Zeszłoroczny prototyp Challengera z napędem na wszystkie cztery koła, który przygotowano specjalnie na targi SEMA, dał władzom i klientom Chryslera tak mocno do myślenia, że... lada tydzień wejdzie do produkcji seryjnej! Jest tylko jeden bardzo znaczący szczegół: w zestawie o oznaczeniu GT nie dostaniemy widlastej ósemki.
Leon Cupra, który niecałe trzy lata temu rozsiadł się na krótko na tronie najszybszego, przednionapędowego samochodu na Nordschleife, nadrabia zgromadzone od tego czasu zaległości. Gorący kompakt Seata po najnowszej aktualizacji wkracza w kolejny etap kariery jako najmocniejszy, seryjnie produkowany model w historii hiszpańskiej marki.
W miniony weekend na pętli Daytona miało miejsce tegoroczne Finali Mondiali, wielki finał programów wyścigowych Ferrari dla klientów i kierowców markowego pucharu. Po raz pierwszy na Daytonie można było zobaczyć włoskie bolidy Formuły 1. Oraz powrót prototypów 333 SP. Na miejscu pokazano również zupełnie nowy, wyścigowy model z rodziny 488.
Hanergy, jedna z największych na świecie firm nastawionych na ogólnie rozumianą czystą energię, przymierza się do wprowadzenia na rynek kilku samochodów osobowych własnej produkcji. W tym towarzystwie miałby znaleźć się między innymi wóz o sportowym charakterze. Jego pierwszym zwiastunem jest koncept coupe o nazwie Solar R.
GAC Group, jeden z największych producentów samochodów w Chinach, na tegorocznej wystawie w Guangzhou pokazał razem z partnerami blisko siedemdziesiąt samochodów, obejmujących m.in. modele przygotowane z Hondą, Toyotą, Fiatem i Mitsubishi. Firma przedstawiła również własny pomysł na przyszłość. Był nim w swojej światowej premierze koncept EnLight.
Po kilkunastu latach przerwy do ścigania się prototypami wraca Cadillac. Ostatnia maszyna podobnego formatu opuściła warsztaty amerykańskiej marki w 2002 roku i wystartowała między innymi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Tym razem tak ambitnych planów nie ma. Nowy ścigacz firmy z Detroit będzie startował wyłącznie na rodzimej ziemi.