Słynna Cobra ma już ponad pięćdziesiąt lat i nadal trzyma się świetnie. Oryginalne egzemplarze biją rekordy cenowe na aukcjach, każdego roku mnożą się repliki, a po obu stronach Atlantyku produkowane są serie kontynuacyjne od marek AC i Shelby. W tym roku AC wypuści na rynek pierwszą Cobrę MkVI z kierownicą po prawej stronie.
Do startu kolejnego sezonu rajdowych mistrzostw świata, w których zobaczymy zupełnie nowe auta klasy WRC zostały już tylko niecałe cztery tygodnie. Na rajdowe szlaki ruszy między innymi Citroen, który wraca do rywalizacji w pełnym wymiarze po krótkiej przerwie. Francuską markę reprezentować będą kierowcy w modelu C3 WRC, którego koncept pokazano we wrześniu.
Klienci Volkswagena mogą zamawiać już najnowszego Golfa w niemal każdej z zaplanowanych wersji napędowych. Niemiecki kompakt, który na początku listopada doczekał się znaczących modernizacji dostępny jest już w nowej wersji elektrycznej, w najtańszej wersji spalinowej oraz w sportowych wydaniach R, które obejmują również nadwozie typu kombi.
Przy okazji tegorocznego Ferrari Finali Modiali, który miał po raz pierwszy miejsce na terenie USA, zorganizowano między innymi pierwszy konkurs elegancji Ferrari Classiche Concours. Na wybiegu między klasycznymi modelami marki z Maranello znalazł się jeden samochód, którego istnienie do tej pory było tajemnicą. Była nim berlinetta SP 275 RW Competizione.
Pod koniec października Skoda pokazała nam zmodernizowaną Octavię, która jest najbardziej rozchwytywanym modelem w ofercie czeskiej marki. W ciągu ostatnich dwóch dekad sprzedano na całym świecie ponad pięć milionów egzemplarzy. Ponad 200 tysięcy z nich stanowiły trzy generacje usportowionej wersji RS, która w tym tygodniu także doczekała się modernizacji.
Po niespełna pięciu latach panowania Aventador LP700-4 ustępuje z pozycji okrętu flagowego marki Lamborghini. Egzotyczne super coupe doczekało się, po serii limitowanych i kolekcjonerskich edycji, drugiej generacji. Gruntownie zmodernizowany model zamiast dodatku alfanumerycznego oznaczono po prostu literą S, wzorem Miury, Islero, Countacha i Urraco.
Na zupełnie nowe M5 ze stajni BMW przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale już w dwa miesiące po pokazaniu siódmej generacji limuzyny serii 5 możemy oglądać inny, pierwszy model z oddziału M, który zajmie do tego czasu szczytowe miejsce w ofercie. Mowa o limuzynie w specyfikacji M550i z napędem na wszystkie cztery koła, wchodzącej w skład linii BMW M Performance.
Lucid Motors po kilku miesiącach enigmatycznych zapowiedzi i tygodniach wożenia się zamaskowanymi prototypami po Kaliforni ujawniło swój pierwszy model w pełnej krasie. Jest nim elektryczna, luksusowa limuzyna o nazwie Air, którą, o ile tylko wszystko pójdzie zgodnie z planem, od wejścia do produkcji seryjnej dzielą tylko dwa lata.
Jedenaście miesięcy po premierze zupełnie nowej generacji klasy E z dwiema parami drzwi Mercedes-Benz ujawnia model w nadwoziu coupe. Dwudrzwiowy grand tourer jest już czwartą wersją nadwoziową w rodzinie. Między limuzyną i coupe zadebiutowało jeszcze kombi Estate oraz uterenowione kombi All-Terain, a przed nami jest jeszcze kabriolet.
W marcu Ferrari rozpoczęło huczne obchody z 50-lecia swojej obecności na rynku japońskim. Pierwszy model z Maranello, berlinettę 275 GTB, zarejestrowano tu w 1966 roku. W związku z tym wydarzeniem zorganizowano cały szereg okolicznościowych imprez, które miały swój finał w tym tygodniu w Tokio. Była nim premiera limitowanego J50.