Daimler planuje uruchomić przed końcem tej dekady produkcję kilku zupełnie nowych modeli o napędzie elektrycznym, które miałyby być sprzedawane pod nową marką. Po klapie coupe SLS E-Drive można spodziewać się, że będą to modele o wiele bardziej przyziemne. Koncept Vision 6, światowa premiera tegorocznego Monterey Car Week, może zwiastować zupełnie inny kierunek.
McLaren Special Operations pracuje nad nową linią opcji, które mają uprzyjemniać i ułatwiać życie właścicielom modelu 570GT. Najbardziej wszechstronne coupe w ofercie brytyjskiego producenta pokaże się w wydaniu MSO już w najbliższą niedzielę podczas kolejnej edycji prestiżowego konkursu elegancji Pebble Beach u wybrzeży Kalifornii.
Coupe 959, najbardziej zaawansowany technologicznie i jeden z najszybszych samochodów osobowych lat osiemdziesiątych, robi ogromne wrażenie do dnia dzisiejszego. Nawet po wypuszczeniu przez Porsche takich modeli, jak Carrera GT oraz hybrydowy 918 Spyder. Dystans do maszyn XXI wieku można skrócić jeszcze bardziej po zgłoszeniu się do zakładu Canepa.
Koenigsegg idzie w ślady Pagani i rusza na podbój Ameryki Północnej, do której jego samochody nie miały dotychczas oficjalnie wjazdu. Pierwszy samochód szwedzkiej marki z homologacją do poruszania się po publicznych drogach USA zadebiutuje lada dzień podczas tegorocznego Monterey Car Week. Będzie nim model o nazwie Agera XS.
BMW Group Classic ukończyło po kilku latach odbudowę jednego z najcenniejszych egzemplarzy roadstera 507, który był widziany publicznie po raz ostatni prawie pół wieku temu. Za kilkanaście dni auto pojawi się na tegorocznym Pebble Beach Concours d'Elegance. Mowa o samochodzie, którym jeździł między innymi sam Elvis Presley.
Lexus zaskoczył wszystkich w tym roku luksusowym coupe LC, które prawie nie różni się od pokazanego cztery lata temu konceptu. Futurystyczne linie auta będą dziwić jeszcze przez długi czas, a w wirtualnym świecie z pewnością nie zabraknie ich naśladowców. Do takich właśnie projektów należy koncept o oznaczeniu LF-LA.
Najnowszy Focus RS wziął świat szturmem, ale nie wszyscy przyjęli jego powstanie z bezwarunkowym zachwytem. W jednym kraju lista chętnych jest dużo dłuższa niż lista dostępnych egzemplarzy, w innym podjęto próby zdelegalizowania trybu jazdy Drift, a w jeszcze innym powątpiewano w zapasy mocy. W tym ostatnim przypadku z ratunkiem spieszy Mountune.
Złośliwi mogą twierdzić, że Caterham produkuje od kilku dekad ten sam samochód. W rzeczywistości słynnemu roadsterowi Seven daleko jest do pierwowzoru marki Lotus, a między dzisiejszymi modelami o najmniejszej i największej mocy znajduje się przepaść. Od niedawna oprócz innych ewolucji wypełnia ją nowy Seven w specyfikacji 310.
Nissan po kilku latach przerwy od prezentacji pierwszego konceptu i sporze z operującym rewolucyjną maszyną wyścigową zespołem DeltaWing prezentuje drugie wcielenie projektu BladeGlider. Sportowy pojazd o nietypowych proporcjach promowany jest tym razem pod hasłem Intelligent Mobility, które ma wskazywać na technologie najbliższej przyszłości.
Porsche wypuściło w ubiegłym roku Caymana GT4, jedno z najbardziej sportowych coupe w swojej ofercie, w którym moc 385 koni mechanicznych połączono z obniżoną masą oraz coraz rzadziej spotykaną w tej klasie, ręczną skrzynią biegów. Później pojawił się torowy Cayman GT4 Clubsport. Teraz zajął się nim z pasją zespół Manthey Racing.