Aktualności
04.07.2018

Byton K-Byte Otwarty na innowacje

Do wejścia na gwałtownie powiększający się segment samochodów elektrycznym, systemów jazdy zautomatyzowanej i autonomicznej, które mają zmienić rolę i postrzeganie samochodu, szykuje się kolejna firma, o której jeszcze kilka lat temu nikt nie słyszał. Tym razem mowa o Future Mobility Corporation, które firmuje swoje auta marką Byton.

Future Mobility Corporation z centralą w Nanjing działa oficjalnie od 2016 roku, a za jej powstanie i funkcjonowanie odpowiadają osoby pracujące wcześniej między innymi dla BMW, Nissana oraz Tesli. Przedsiębiorstwo działa przede wszystkim w Chinach, a wśród jego sześciu placówek znajdują się studia w Niemczech (studio stylistyczne w Monachium) oraz USA (ośrodek badawczo-rozwojowy w Santa Clara w Kalifornii). Marka Byton zadebiutowała w styczniu tego roku na wystawie Consumer Electronics Show w Las Vegas konceptem elektrycznego crossovera M-Byte. Teraz dołączył do niego koncept K-Byte.

Byton K-Byte

Model K-Byte, zapowiedź luksusowej limuzyna o napędzie elektrycznym, zadebiutował na azjatyckiej edycji Consumer Electronics Show w Szanghaju. Samochód dzieli z pierwszym konceptem platformę, którą zaprojektowano z myślą o zmieszczeniu baterii pozwalających na pokonanie do 520 kilometrów bez ładowania. Na pokładzie nie zabraknie kilku wyświetlaczy wysokiej rozdzielczości, zastępów czujników (w tym służących do rozpoznawania twarzy, obsługi gestów czy pomiarów funkcji życiowych kierowcy i pasażerów), monitorujących to, co dzieję się dookoła auta i w środku oraz systemów jazdy autonomicznej poziomu 4 i sztucznej inteligencji, które przygotowywane są wspólnie z Aurora Innovation, młodym przedsięwzięciem z Doliny Krzemowej.

Byton K-Byte

Przed końcem roku w Szanghaju ma zostać otworzony pierwszy sklep marki Byton, ale do produkcji i sprzedaży samochodów jeszcze daleko. Mimo można składać już rezerwacje na przyszłe auta marki: zgłoszenie będzie upoważniało do zajęcia miejsca w kolejce po kupno samochodów, gdy tylko będą dostępne. Future Mobility Corporation, w które zainwestował między innymi państwowy koncern samochodowy FAW, zapowiada, że pierwsze modele mają być gotowe do wyjazdu na publiczne drogi najpóźniej w roku 2021. Plany produkcyjne zakładają docelowo wypuszczanie co najmniej 150 tysięcy samochodów rocznie.

Skomentuj na forumUdostępnij